choobek Posted December 15, 2004 Share Posted December 15, 2004 W wyniku obserwacji tego forum, a przede wszystkim Bitwy 3d: Animacja, zacząłem robić swoją wersję animacji w domu. Stanąłem na łączeniu skóry z kośćmi. Do tego używam modyfikatora Skin i w sumie działa, tyle że przy poruszaniu kości model wygina się nierealistycznie. W tutorialu max'a jest napisane, aby ustawić jakieś Vertices, ale po próbie poddałem się... Na pewno jest jakiś sposób, żeby usunąć ten bug, tylko że nie mogę znaleźć informacji na ten temat. Czy jest jakaś prostsza metoda, albo inny modyfikator? (używam maxa 7 trial) A jeżeli nie to czy mógłby mi ktoś przybliżyć jak używać Skin'a? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr Dobosz Posted December 15, 2004 Share Posted December 15, 2004 sluchaj musisz zrobic dobra siatke zeby to wszystko sie dobrze wyginalo itd, oraz w modyfikatorze skin musisz przystosowac go do odpoiwednich vertexow:) pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
choobek Posted December 15, 2004 Author Share Posted December 15, 2004 yyy... ejj tyle to wiem tylko jak dokładnie ma wyglądać siatka? jak dobrze przyczepić vertexy? jak narazie przyczepianie vertexow kojarzy mi się z rozplątywaniem żyłki na wędce... może to przez zły model?? mógłbyś trochę bardziej przybliżyć ten proces?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
asblaze Posted December 15, 2004 Share Posted December 15, 2004 Przerób tutoriale maxa... I popatrz na własne kończyny.. zaznasz sobie punkty na ręce i zobacz jak sie zachowują tak samo zrób siatkę... i wsio ;) Tak na marginesie... skinowanie to najbardziej upierdliwa rzecz ;) oprawiam skina do tej pory ;) AAA... i porób experymenty... bierzesz sobie cylinder... stawiasz.. i skinujesz... patrzysz co i jak działa..... siatka musi być zbudowana tak, żeby na stawach była nieco gęstrza... ale bez przesady ;) bo nie opanujesz wertexów ;) PS... nic nie zastąpi praktyki ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morph0001 Posted December 16, 2004 Share Posted December 16, 2004 Hey Choobek, Jak wsadzisz kosci i dasz skin modifier to twojego modela to jest bardzo wazne zeby uzyskac dobre ENVELOPS albo vertex weight, np ramie zeby sie nie ruszalo z zebrami albo jedna noga rusza vertexy z drugiej nogi... Nie wiem czy to jest twoj problem, Takze spruboj BIPED mi sie wydaje ze jest latwjej na poczatek(character studio), ale dobrze jest nauczyc sie animowac z koscmi, duzo wiecej mozna zrobic. Narka Link to comment Share on other sites More sharing options...
choobek Posted December 16, 2004 Author Share Posted December 16, 2004 Nie nie... to nie chodzi o zakres kości. Po prostu po ciężkiej przeprawie przez rigging myślałem, że skinowanie będzie troche prostsze... A jeżeli chodzi o biped to w ogóle nie wchodzi w rachubę. Jakoś mi nie odpowiada animacja gotowego szkieletu. Jak robie sam to przynajmniej dokładnie wiem gdzie co jest :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
asblaze Posted December 16, 2004 Share Posted December 16, 2004 nadal masz otwarty problem?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
choobek Posted December 16, 2004 Author Share Posted December 16, 2004 Właśnie skinuje tą dziewczynę z bitwy 3d. Jeszcze problemów nie ma, ale na pewno sie później odezwe :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now