Skocz do zawartości

Hmm...od czego by tu zaczac??


blood_brother

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Ostatnio sie zainteresowalem XSI i chcialem sie spytac od czego zaczac?? Tzn chodzi mi o to na co powinienem klasc najwiekszy nacisk podczas poznawania tego softu, skroty klawiszowe, modyfikatory czy moze cos jeszcze innego?? Moim celem jest swoboda ruchu:)

 

A tak w ogole czym sie rozni wersja foundation od dwoch pozostalych?? Po za cena oczywiscie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

licencje hym no zobacz na stronie softimage'a choc wiadomo wyposazeniem :).

od czego zacząc pierwsze to chyba wiadomo interface i oczywiscie wlasnie skroty bo to chyba strasznie przyspiesza prace juz w standardzie jest wmiare fajnie poustawiana ja cyba tylko min/max viewportów z f12 na taba przenioslem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do opanowania jest sporo skrótów klawiszowych bez których nie da się szybko pracować w xsi. Interfece jest moim zdaniem perfekcyjny i z miejsca wszystko łapałem... ale są osoby dla których jest on koszmarem. Kwestia gustu.

Modelowanie w poligonach wygląda tak samo jak w każdym innym sofcie tylko tyle że jest znacznie szybsze i przyjemniejsze. Po praktyce w maxsie nie będziesz mieć z tym żadnych problemów a niektóre opcje mogą się okazać bardzo przyjemną niespodzianką.

Tworzenie materiałów to już trochę inna filozofia. Render tree jest moim zdaniem świetnym rozwiązaniem, bardzo wygodnym i przyjemnym w użyciu. Niektóre kwestie mogą sprawić problem ale generalnie trochę praktyki i przejrzenie helpa powinno pomóc. Polecam również z miejsca ściągnąć darmowe shadery dirtmap, diffractio i diffusion bez których Ja osobiście nie potrafię żyć :).

Ustawienie renderingu i passy to temat rzeka. Na renderingu nieznam się praktycznie w ogóle... GI to dlamnie zagadka, jeśli używam jakiś bardziej zawansowanych funkcji to tylko FG + dirtmap.

Trzeba poświęć chwilkę na rozpracowanie pass`ów ich. Program pod tym względem jest niezwykle elastyczny. Możliwość tworzenia własnych pass`ów niejest jakoś specjalnie trudne, dlatego tym bardziej warto się tym zainteresować. Znacznie to ułatwia pracę.

Animacja to podbno bajka.. sam się na tym słabo znam. Mixer do animacji jest genialny, budowanie szkieletu to sama przyjemność a construction mode daje spore możlwiości i ułatwia masą rzeczy. Wszystko jest moim zdaniem rozwiązane bardzo prosto i instuicyjnie, ale wymaga ćwiczeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazdy soft wymaga cwiczen:D:D

mam pytanko chyba mam jakis blad bo gdy chce zaznaczyc polygon to nie chce sie zaznaczyc:(:( dopiero gdy przeciagam(trzymam myszke i ciagne:D) zaznacza sie ale kilka polygonow poprostu nie moze zaznaczyc polygona edge i pointy moge bez problemu zaznaczyc:)

moze to jest wina grafiki radeon 9600PRO 128mb(jak jego to co mam zrobic zeby dzialalo) moze monitora ctx 15'' ale ma rozdzielczosc zalecana (wymagana) 1280x1024(czy cos kolo tego) monitor ma ponad 5lat:D:D

psbardzo jak narazie mi sie soft podoba:D:D:D

moze sie wkrece i bede trzaskal organike:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na radeonach xsi może nienajlepiej działać. Na moim byłym radeonie 9800 pro nie dało się pracować właśnie z powodu selekcji poligonów, błędnym wyświetlaniu niektórych opcji i problemów z wagowaniem obiektów. Z tego co wiem da się to naprawić o ile taką kartę można przerobić na fireGL. Mojej się nie dało (albo ja niepotrafiłem) więc ją wymieniłem na GeForce`a (czego się nie robi dla ulubionego softu :) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego zaznaczania polygonow to myslalem ze to jest jakies niedorozwiniecie XSI :D... I ciagle sie zrazalem do tego ;)... W sumie dziwne ze tak dziala, mam Geforce 2 mx 64MB. Sprawdzalem na zmodowanym quadro i takze na najnowszych sterownikach, zadnego skutku :(... Nie istenieja zadne patche na to ??

 

Edit: Odwoluje pytanie, ;) tak to jest jak sie helpa nie poczyta. "u" i po sprawie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozdielczość 1280x1024 jest prawidłowa tylko ma inne proporcje. wszystko można wyregulować w monitorze.

 

malefatal : To dziwne bo na Geforce powinno działać bez problemu. Popróbuj z różnymi sterownikami, albo poszukaj odp. na forum http://www.xsibase.com/... niewiem czemu się tak dzieje.

 

U mnie selekcja poligonów działa doskonale (wszystkie tryby)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak poszukam. Poprostu chcialem zrobic tak jak z Rhino, ze klikam co popadnie i sprawdzam dzialanie az sie nauczylem ;)... Jednak w XSI trzeba poczytac o podstawach. Poza tym to tak jak juz napisales XSI ma bardzo przyjazny interface i wiele rzeczy jest intuicyjnych. Posiada rowniez wiele funkcji dzieki ktorym max pod katem modelingu wypada srednio :)...

 

Pozdrawiam i dzieki za checi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wgrywalem 40.72 potem przerabialem na quadro nastepnie najnowsze 66.93 i bez zmian.

Troche mnie to denerwuje z tymi polygonami bo bardzo chcialem wyprobowac modeling w XSI. Tym bardziej dziwi mnie ze program z wyzszej polki ma takiego glupiego buga.

 

Trudno trzeba wrucic znow do Majki.

 

 

 

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej nie jest bug programu. Jak sam powiedziałeś jest to soft z wyższej półki który z założenia odpalany jest na mocniejszych komputerach z bardziej profesjonalnym hardwar`em.

Oczywiście fakt faktem na kartach graficznych, nazwijmy to 'do gier' XSI chodzi różnie aczkolwiek na tych w miarę nowych nie powinno być absolutnie żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności