blood_brother Napisano 1 Styczeń 2005 Napisano 1 Styczeń 2005 Witam. Ostatnio sie zainteresowalem XSI i chcialem sie spytac od czego zaczac?? Tzn chodzi mi o to na co powinienem klasc najwiekszy nacisk podczas poznawania tego softu, skroty klawiszowe, modyfikatory czy moze cos jeszcze innego?? Moim celem jest swoboda ruchu:) A tak w ogole czym sie rozni wersja foundation od dwoch pozostalych?? Po za cena oczywiscie:)
Bzyku Napisano 1 Styczeń 2005 Napisano 1 Styczeń 2005 licencje hym no zobacz na stronie softimage'a choc wiadomo wyposazeniem :). od czego zacząc pierwsze to chyba wiadomo interface i oczywiscie wlasnie skroty bo to chyba strasznie przyspiesza prace juz w standardzie jest wmiare fajnie poustawiana ja cyba tylko min/max viewportów z f12 na taba przenioslem
Batou Napisano 3 Styczeń 2005 Napisano 3 Styczeń 2005 Do opanowania jest sporo skrótów klawiszowych bez których nie da się szybko pracować w xsi. Interfece jest moim zdaniem perfekcyjny i z miejsca wszystko łapałem... ale są osoby dla których jest on koszmarem. Kwestia gustu. Modelowanie w poligonach wygląda tak samo jak w każdym innym sofcie tylko tyle że jest znacznie szybsze i przyjemniejsze. Po praktyce w maxsie nie będziesz mieć z tym żadnych problemów a niektóre opcje mogą się okazać bardzo przyjemną niespodzianką. Tworzenie materiałów to już trochę inna filozofia. Render tree jest moim zdaniem świetnym rozwiązaniem, bardzo wygodnym i przyjemnym w użyciu. Niektóre kwestie mogą sprawić problem ale generalnie trochę praktyki i przejrzenie helpa powinno pomóc. Polecam również z miejsca ściągnąć darmowe shadery dirtmap, diffractio i diffusion bez których Ja osobiście nie potrafię żyć :). Ustawienie renderingu i passy to temat rzeka. Na renderingu nieznam się praktycznie w ogóle... GI to dlamnie zagadka, jeśli używam jakiś bardziej zawansowanych funkcji to tylko FG + dirtmap. Trzeba poświęć chwilkę na rozpracowanie pass`ów ich. Program pod tym względem jest niezwykle elastyczny. Możliwość tworzenia własnych pass`ów niejest jakoś specjalnie trudne, dlatego tym bardziej warto się tym zainteresować. Znacznie to ułatwia pracę. Animacja to podbno bajka.. sam się na tym słabo znam. Mixer do animacji jest genialny, budowanie szkieletu to sama przyjemność a construction mode daje spore możlwiości i ułatwia masą rzeczy. Wszystko jest moim zdaniem rozwiązane bardzo prosto i instuicyjnie, ale wymaga ćwiczeń.
nielot007 Napisano 3 Styczeń 2005 Napisano 3 Styczeń 2005 kazdy soft wymaga cwiczen:D:D mam pytanko chyba mam jakis blad bo gdy chce zaznaczyc polygon to nie chce sie zaznaczyc:(:( dopiero gdy przeciagam(trzymam myszke i ciagne:D) zaznacza sie ale kilka polygonow poprostu nie moze zaznaczyc polygona edge i pointy moge bez problemu zaznaczyc:) moze to jest wina grafiki radeon 9600PRO 128mb(jak jego to co mam zrobic zeby dzialalo) moze monitora ctx 15'' ale ma rozdzielczosc zalecana (wymagana) 1280x1024(czy cos kolo tego) monitor ma ponad 5lat:D:D psbardzo jak narazie mi sie soft podoba:D:D:D moze sie wkrece i bede trzaskal organike:D:D
Batou Napisano 3 Styczeń 2005 Napisano 3 Styczeń 2005 Na radeonach xsi może nienajlepiej działać. Na moim byłym radeonie 9800 pro nie dało się pracować właśnie z powodu selekcji poligonów, błędnym wyświetlaniu niektórych opcji i problemów z wagowaniem obiektów. Z tego co wiem da się to naprawić o ile taką kartę można przerobić na fireGL. Mojej się nie dało (albo ja niepotrafiłem) więc ją wymieniłem na GeForce`a (czego się nie robi dla ulubionego softu :) ).
nielot007 Napisano 3 Styczeń 2005 Napisano 3 Styczeń 2005 tylko nie wiem czy sie oplaca zmieniac karte skoro programu nie znam:D i nie wiem czy mi sie spodoba:):) ps.na jakiego geforce zmieniles??
Batou Napisano 3 Styczeń 2005 Napisano 3 Styczeń 2005 no ja nie mówię żebyś zmieniał kartę graficzną :) Ja tak zrobiłem bo bez XSI jestem jak bez ręki. Na gorszego Geforce`a 5900 XT.
blood_brother Napisano 3 Styczeń 2005 Autor Napisano 3 Styczeń 2005 U mnie narazie nie widze zadnych problemow z wyswietlaniem, a mam radeona 9200. Dla mnie zaskoczeniem jest rozdzielczosc 1280x1024, gdyz to nie jest prawidlowe 4:3. Sam pracuje na 1280x960. No ale coz moze sie przyzwyczaje albo bede zmienial na czas zabawy:)
MF Napisano 3 Styczeń 2005 Napisano 3 Styczeń 2005 Co do tego zaznaczania polygonow to myslalem ze to jest jakies niedorozwiniecie XSI :D... I ciagle sie zrazalem do tego ;)... W sumie dziwne ze tak dziala, mam Geforce 2 mx 64MB. Sprawdzalem na zmodowanym quadro i takze na najnowszych sterownikach, zadnego skutku :(... Nie istenieja zadne patche na to ?? Edit: Odwoluje pytanie, ;) tak to jest jak sie helpa nie poczyta. "u" i po sprawie :D
Batou Napisano 3 Styczeń 2005 Napisano 3 Styczeń 2005 rozdielczość 1280x1024 jest prawidłowa tylko ma inne proporcje. wszystko można wyregulować w monitorze. malefatal : To dziwne bo na Geforce powinno działać bez problemu. Popróbuj z różnymi sterownikami, albo poszukaj odp. na forum http://www.xsibase.com/... niewiem czemu się tak dzieje. U mnie selekcja poligonów działa doskonale (wszystkie tryby)
MF Napisano 3 Styczeń 2005 Napisano 3 Styczeń 2005 Tak poszukam. Poprostu chcialem zrobic tak jak z Rhino, ze klikam co popadnie i sprawdzam dzialanie az sie nauczylem ;)... Jednak w XSI trzeba poczytac o podstawach. Poza tym to tak jak juz napisales XSI ma bardzo przyjazny interface i wiele rzeczy jest intuicyjnych. Posiada rowniez wiele funkcji dzieki ktorym max pod katem modelingu wypada srednio :)... Pozdrawiam i dzieki za checi ;)
nielot007 Napisano 4 Styczeń 2005 Napisano 4 Styczeń 2005 batou ja nie mowie ze ty mi mowisz:):) zebym zmienil i ze ja chce zmienic ale jak mi sie program spodoba i beda bledy to zmienia (jak ty to mowisz czego sie nie robi dla softu:)) :D
abstract Napisano 28 Styczeń 2005 Napisano 28 Styczeń 2005 z tymi polygonami to mam ten sam problem rowniez na geforce 2 mx 32Mb, czyzby karta?
Batou Napisano 29 Styczeń 2005 Napisano 29 Styczeń 2005 Być może. Nie wiem jak sprawa wygląda ze starszymi modelami. XSI pod tym względem jest bardzo wybredny
Bzyku Napisano 29 Styczeń 2005 Napisano 29 Styczeń 2005 moze wystarczy zmienic na inne stery do grafy przy nvidzie chyba tylko to moze byc problemem mi sie raz tak trafilo jak jakies dziwne zainstalowalem i nawet w viewporcie nie mialem na polygonach smootha.
abstract Napisano 29 Styczeń 2005 Napisano 29 Styczeń 2005 wgrywalem 40.72 potem przerabialem na quadro nastepnie najnowsze 66.93 i bez zmian. Troche mnie to denerwuje z tymi polygonami bo bardzo chcialem wyprobowac modeling w XSI. Tym bardziej dziwi mnie ze program z wyzszej polki ma takiego glupiego buga. Trudno trzeba wrucic znow do Majki. pozdro.
Batou Napisano 30 Styczeń 2005 Napisano 30 Styczeń 2005 To raczej nie jest bug programu. Jak sam powiedziałeś jest to soft z wyższej półki który z założenia odpalany jest na mocniejszych komputerach z bardziej profesjonalnym hardwar`em. Oczywiście fakt faktem na kartach graficznych, nazwijmy to 'do gier' XSI chodzi różnie aczkolwiek na tych w miarę nowych nie powinno być absolutnie żadnych problemów.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się