Gość 2-pi-r Napisano 3 Styczeń 2005 Napisano 3 Styczeń 2005 Witam Mam pytanie: czy istnieje opcja która pomaga wyrównać lub poukładać polygony lub vertexy, chodzi mi o np. pół okrągły obiekt, pracuje teraz nad modelem dinozaura, choć nie jestem za dobry w maxie narazie, staram się robić wszystko sam , aby się nauczyć . Mam właśnie problem, bowiem zrobiłem częśc jego tułowia, jest on prawie pół okrągły, ale przy większej ilości polygonów trudno jest je poukładać w miare gładką powierzchnie w stosunkowo nie dużym czasie . Czy jest narzędzie które w tym jakkolwiek pomaga ? Używam maxa 7. Głowe zrobiłem mu sam, sporo mi to zajeło czasu, może dlatego że dopiero ćwiecze modeling a może dlatego że nie znam wszystkich możliwości , dlatego pytam , by the way - podczas oglądania toturiali, zauważyłem że ich powierzchni na poziomie polygonów wyglądają dosyść głądko a wszystko jest bardzo uporządkowanie. Tu jeszcze jedno pytanie - czy istnieje narzędzie pozwalające optymalizować powierzchnie ? Proszę o jakąś pomoc, z góry dziękuje.
Webmaster Napisano 3 Styczeń 2005 Napisano 3 Styczeń 2005 jak to "....jest on prawie pół okrągły,..." morze jakąś fotke ?
Gość 2-pi-r Napisano 3 Styczeń 2005 Napisano 3 Styczeń 2005 Modeluje dinozaura, modeluje tylko jego połowe bowiem drugą dodaje mirrorem, w przekroju jego brzuch jet pół okrągły, ale to tylko przykład, chodzi mi o wszelakie powierzchnie niestety nie mam u siebie internetu więc nie moge zamieścić screna.
illy Napisano 3 Styczeń 2005 Napisano 3 Styczeń 2005 moze chodzi o smooth/meshsmooth w modyfikatorach?
F/X Napisano 3 Styczeń 2005 Napisano 3 Styczeń 2005 Ok... No więc robisz dinozaura. Ale robisz go Low-poly,będzie wyglądał bardzo kanciasto ale łatwo się będzie niim manipulowało. Następnie dajesz na niego modyfikator Meshsmooth no i wszystko ładnie się wygładzi :D
illy Napisano 3 Styczeń 2005 Napisano 3 Styczeń 2005 (...) ale ciezko bedzie tym manipulowac, ale mozesz przechodzic miedzy trybami (low-poly roboczy, wygladzony-podgladowy)
Rekomendowane odpowiedzi