KajtomatO Napisano 11 Styczeń 2005 Napisano 11 Styczeń 2005 Mam kilka pytań.... Jak wyznaczyć w obiekcie dwa punkty, tak aby później podaczas animacji na lini, obiekt jechał jak po torach? (punkt z przodu i z tyłu) Jak zrobić ruchomą cześć modelu, tak aby była to część całośći, ale mogłą się ruszać (śmigło, podwożie, drzwi) Animacja postaci - dzieś u licha widziałem tutorail, acz nie pamiętam gdzie :/ (in polish of course) Pozdr. KajtomatO
KajtomatO Napisano 12 Styczeń 2005 Autor Napisano 12 Styczeń 2005 pfu.... przepraszam.... Właśnie zauwarzyłem że to nie ten dział :/ Prosze więc modelatorów o przesunięcie!
F/X Napisano 12 Styczeń 2005 Napisano 12 Styczeń 2005 Czasem jak czytam takie rzyczy to się załamuje: F1 i wpisujesz hasła: Path constriant, select and link, rigging (albo coś w tym stylu) p.s nie wiem o jaki tutorial ci chodzi ponieważ o animacji postaci to troche tych tutoriali jest
ChaoSMakeR Napisano 12 Styczeń 2005 Napisano 12 Styczeń 2005 Czasem jak czytam takie rzyczy to się załamuje: F1 i wpisujesz hasła: Path constriant, select and link, rigging (albo coś w tym stylu) p.s nie wiem o jaki tutorial ci chodzi ponieważ o animacji postaci to troche tych tutoriali jest to w takim razie po co jest to forum skoro sie o nic spytac niemozna ?
Reanimator Napisano 12 Styczeń 2005 Napisano 12 Styczeń 2005 Czasem trzeba zapytac na forum, zeby wiedziec czego w Helpie szukac. Przeciez nie zapytal jak uzywac Path Constraint, tylko jak zrobic, zeby obiekt jezdzil po sciezce. "Jak zrobić ruchomą cześć modelu, tak aby była to część całośći, ale mogłą się ruszać (śmigło, podwożie, drzwi)" Robisz jako osobny obiekt i parentujesz za pomoca Select and Link. Na przyklad :)
KajtomatO Napisano 14 Styczeń 2005 Autor Napisano 14 Styczeń 2005 Animacje po linii potrafię, to jest łatwizna, chodzi mi o coś innego, mam na przykład taki walec, na jednym końcu daję haczyk aby jeździł po linii, a na drugim "kotwicę" dzięki czemu mogę na przykład zrobić wskazówki zegara. A jeśli o tutoriale to w polsko języcznych o animacji to wiele nie ma :/ a u mnie z angielskim to krucho.
asblaze Napisano 14 Styczeń 2005 Napisano 14 Styczeń 2005 to mozęsz zrobicchyba tylko lookat albo kosteczkami.... ale do animacji wskazówek nie musisz tak kombinować..
butcher87 Napisano 15 Styczeń 2005 Napisano 15 Styczeń 2005 Niekażdy ma możliwość wciśnięcia F1 i po sprawie. Ja mam trial'ową wersię max'a i nie ma w niej ani helpa, ani tym bardziej textur. Więc muszę inaczej kombinować.
Reanimator Napisano 15 Styczeń 2005 Napisano 15 Styczeń 2005 Nie kombinuj inaczej, tylko dociagnij Helpa ze strony Discreet.
KajtomatO Napisano 18 Styczeń 2005 Autor Napisano 18 Styczeń 2005 Nazarazie robię dosyć prymitywną animację, jak narazia "włorzyłem" do niej prawie całą, moją wiedzę o 3dmaxie.... no i mam problem :) jak sprawić aby w danej klatce obiekt znikł? Można po prostu nacisnąć hide, ale w tedy cały czas go nie będzie :/
KajtomatO Napisano 18 Styczeń 2005 Autor Napisano 18 Styczeń 2005 Dobra, poradziłem sobie :) Zanalazłe obcję "widzialność" w Properites... Ale mam jeszcze jeden problem :/ Jak nadać obiektowi ID? Powinno to być w properites.... ale tam tego nie ma :/
Reanimator Napisano 18 Styczeń 2005 Napisano 18 Styczeń 2005 ID? Mozesz nadac nazwe, np. w zakladne Modify, na samej gorze.
KajtomatO Napisano 19 Styczeń 2005 Autor Napisano 19 Styczeń 2005 http://www.max3d.pl/tutoriale/kurs66/ekspolozje.htm - "Kliknijcie prawym klawiszem myszki po kolei na każdym z systemów cząsteczkowych i wybierzcie PROPERTIES i zmiencie Object ID" z tego co tam pisze to za pomocą ID można przipisać efekt z video posta do wybranego modelu... swoją drogą gdybym wcześniej znalazł ten tutorail to nie musiałbym się tak męczyć z moją animacją :/ edit: Pod tym linkiem http://tom12345.w.interia.pl jest mój próbny rendernig. 1.6mb, ale się długo ściąga bo serwer wolny :/
Kris_R Napisano 19 Styczeń 2005 Napisano 19 Styczeń 2005 Obiekty mają kanały (G-Buffer Object Channel) i nadajesz w properities. A ID mają materiały. Którą drogą pójdziesz zależy od Ciebie :) Dla obiektu - to dla całości A ID materiału można lokalnie miksując dwa materiały na masce, a tylko jednemu nadając efekt pozdrawiam
KajtomatO Napisano 19 Styczeń 2005 Autor Napisano 19 Styczeń 2005 jak unikać takich "byków" jak w moim poprzednim poście? (rzomiar czcionki, itp) Bo tylko wkleiłem linka a wszystko się zaczeło psocić :/. No a wracając do tematu, jak się podoba animacja? (jak na początkującego oczywiście :) )
Kris_R Napisano 20 Styczeń 2005 Napisano 20 Styczeń 2005 Jak podoba się animacja? nie podoba się... póki co ostra kaszana! :D No ale skoro to render próbny, to co mogę powiedzieć? Miał fuksa, że go nie rozniosło po takiej eksplozji... bo z planety to tylko trójkąty zostały
KajtomatO Napisano 20 Styczeń 2005 Autor Napisano 20 Styczeń 2005 A mianowicie ta "planeta"... naprawde nie kojarzy wam się z czymś innym? Teksturkę walnołem pierwszą lepszą.... ale sam krztałt powinien wam coś przypominać... no nic musze nad tym trochę popracować. :) Na razie musze opamować tego video posta.....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się