Skocz do zawartości

pytania do animacji


KajtomatO

Rekomendowane odpowiedzi

Mam kilka pytań....

 

Jak wyznaczyć w obiekcie dwa punkty, tak aby później podaczas animacji na lini, obiekt jechał jak po torach? (punkt z przodu i z tyłu)

 

Jak zrobić ruchomą cześć modelu, tak aby była to część całośći, ale mogłą się ruszać (śmigło, podwożie, drzwi)

 

Animacja postaci - dzieś u licha widziałem tutorail, acz nie pamiętam gdzie :/ (in polish of course)

 

 

Pozdr. KajtomatO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Czasem jak czytam takie rzyczy to się załamuje:

F1 i wpisujesz hasła: Path constriant, select and link, rigging (albo coś w tym stylu)

 

p.s nie wiem o jaki tutorial ci chodzi ponieważ o animacji postaci to troche tych tutoriali jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem jak czytam takie rzyczy to się załamuje:

F1 i wpisujesz hasła: Path constriant, select and link, rigging (albo coś w tym stylu)

 

p.s nie wiem o jaki tutorial ci chodzi ponieważ o animacji postaci to troche tych tutoriali jest

 

to w takim razie po co jest to forum skoro sie o nic spytac niemozna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem trzeba zapytac na forum, zeby wiedziec czego w Helpie szukac.

Przeciez nie zapytal jak uzywac Path Constraint, tylko jak zrobic, zeby obiekt jezdzil po sciezce.

 

 

"Jak zrobić ruchomą cześć modelu, tak aby była to część całośći, ale mogłą się ruszać (śmigło, podwożie, drzwi)"

 

Robisz jako osobny obiekt i parentujesz za pomoca Select and Link. Na przyklad :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Animacje po linii potrafię, to jest łatwizna, chodzi mi o coś innego, mam na przykład taki walec, na jednym końcu daję haczyk aby jeździł po linii, a na drugim "kotwicę" dzięki czemu mogę na przykład zrobić wskazówki zegara. A jeśli o tutoriale to w polsko języcznych o animacji to wiele nie ma :/ a u mnie z angielskim to krucho.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nazarazie robię dosyć prymitywną animację, jak narazia "włorzyłem" do niej prawie całą, moją wiedzę o 3dmaxie.... no i mam problem :) jak sprawić aby w danej klatce obiekt znikł? Można po prostu nacisnąć hide, ale w tedy cały czas go nie będzie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.max3d.pl/tutoriale/kurs66/ekspolozje.htm - "Kliknijcie prawym klawiszem myszki po kolei na każdym z systemów cząsteczkowych i wybierzcie PROPERTIES i zmiencie Object ID" z tego co tam pisze to za pomocą ID można przipisać efekt z video posta do wybranego modelu... swoją drogą gdybym wcześniej znalazł ten tutorail to nie musiałbym się tak męczyć z moją animacją :/

 

edit: Pod tym linkiem http://tom12345.w.interia.pl jest mój próbny rendernig. 1.6mb, ale się długo ściąga bo serwer wolny :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiekty mają kanały (G-Buffer Object Channel) i nadajesz w properities. A ID mają materiały. Którą drogą pójdziesz zależy od Ciebie :)

Dla obiektu - to dla całości

A ID materiału można lokalnie miksując dwa materiały na masce, a tylko jednemu nadając efekt

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mianowicie ta "planeta"... naprawde nie kojarzy wam się z czymś innym? Teksturkę walnołem pierwszą lepszą.... ale sam krztałt powinien wam coś przypominać... no nic musze nad tym trochę popracować. :) Na razie musze opamować tego video posta.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności