blade18 Posted January 15, 2005 Share Posted January 15, 2005 Jak w 3dsie mozna zawezic model? Mysle ze wiecie o co chodzi jesli uzywacie np. Photoshopa, chce zawezic to tak jak tam to sie robi. Poprostu chce skopiowac moj model i druga kopie zawezic tak by byla troche mniejsza od poprzedniej nalozyc ja na tamto tylko zeby troche wystawala. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Posted January 15, 2005 Share Posted January 15, 2005 skalowaniem ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
blade18 Posted January 15, 2005 Author Share Posted January 15, 2005 I wlasnie nie o to chodzi. Bo skalowanie to ja go tylko pomniejsze, a mi chodzi o to zeby go tak jakby przyciac z kazdej strony by byl mniejszy od tamtego o powiecmy 10pikseli z kazdej strony. Powinien byc w tedy cienszy. Podawiem ci na przykladzie bevela. Gdy zbevelujemy nakis napis to mamy mozliwosc zwezenia go np. z przodu albo z tylu. I to co jest zwezane robi sie mniejsze ale zarazem ciensze. Nie wiem jak ci o jeszcze wytlumaczyc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sikham Posted January 15, 2005 Share Posted January 15, 2005 poczytaj jak sie skalowania używa to sie przekonasz ze sie da ;) można skalować w 1 osi tyle ci podpowiem ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
blade18 Posted January 15, 2005 Author Share Posted January 15, 2005 Mam nadzieje ze teraz juz bedziesz wiedzial o co mi chodzi :) zobacz sam. To jest przyklad na grafice 2d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirach Posted January 15, 2005 Share Posted January 15, 2005 Albo ja slepy jestem, albo tu naprawde chodzi o skalowanie w jednej osi... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Błazi Posted January 15, 2005 Share Posted January 15, 2005 W 3d skalowanie ma wiele funkcji ;] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salvator Posted January 15, 2005 Share Posted January 15, 2005 chyba chodzi mu o poruszanie poly wzdłuż normalnych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
blade18 Posted January 15, 2005 Author Share Posted January 15, 2005 Skoro uwazacie ze chodzi o skalowanie w jednej osi to powiedzcie jak to zrobic. :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirach Posted January 15, 2005 Share Posted January 15, 2005 Jak zwykle polece user reference w Maxie :) Ale oprocz tego to powiem ze masz takie "gizmo" przy skalowaniu, wystarczy myszką zanejach na jedną oś takiego gizma i wtedy bedziesz skalowal tylko tą oś. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Błazi Posted January 16, 2005 Share Posted January 16, 2005 Chyba że masz ustawione Select and Squash Link to comment Share on other sites More sharing options...
blade18 Posted January 16, 2005 Author Share Posted January 16, 2005 Ehh ale wy wszyscy widze ze i tak mnei nie rozumiecie. Bawilem sie tym skalowaniem jednej osi i tym gizmem i to nie to. Dla tego ze ta opcja nie zmienia wygladu mojego modelu tylko jego ksztalt. Widze ze moj przyklad wam nic nie mowi. Na obrazku gdzie napisalem skalowanie to poprostu zmniejszony obrazek. Na obrazku gdzie napisalem zawezanie to widaz ze obrazek zostal tak jakby obciety wszedzie o te sama grubosc. Nie widac tego? Boze. Tak jak bym zrobil obramowanie wewnatrz. Wlasnie chco o takie obranowanie przyciac moj model. W grafice 2d to sie nazywa zawezanie moze w 3d nei i dla tego nei czaicie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
F/X Posted January 16, 2005 Share Posted January 16, 2005 Nie wiem o czy o to ci chodzi, ale spróbuj skalować tylko niektóre poly Link to comment Share on other sites More sharing options...
La R Posted January 16, 2005 Share Posted January 16, 2005 chyba wiem o co koledze chodzi...powiedzmy że mamy sfere i teraz chcemy uzyskać taki efekt jakby z tej sfery odciąć/zeszlifować/zeskrobać/i co tam jescze, pewną warstwe w głąb o zadanej grubości na całej jej powierzchni...coś jakby obrać skurke z pomarańczy...czy dobrze to zrozumiałem?...i teraz Ty chcesz aby objekt nie wygłądał jak zmniejszony tylko jakby "zeszlifowany?" do pewnej granicy, taj jakby komuś "siekierą" potraktować twarz od góry i rzeby pozostało tylko to co po odcięciu ( sory za tą przemoc na forum, ale już nie wiedziałem jakiego przykładu użyć ;) ), czy dobrze Cię zrozumiałem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
La R Posted January 16, 2005 Share Posted January 16, 2005 w takim przypadku rozwiązaniem jest bolean..:] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Błazi Posted January 17, 2005 Share Posted January 17, 2005 bolean albo weldowanie odpowiednich vertexow... Chcoiarz nie jestem pewien czy o to Ci chodzi blade18... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Błazi Posted January 17, 2005 Share Posted January 17, 2005 Na to jest naprawde duuuuuużo sposobów moim zdaniem wystarczy poczytac troche helpa albo przerobic tutki i pare dobrych książek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts