blade18 Napisano 15 Styczeń 2005 Napisano 15 Styczeń 2005 Jak w 3dsie mozna zawezic model? Mysle ze wiecie o co chodzi jesli uzywacie np. Photoshopa, chce zawezic to tak jak tam to sie robi. Poprostu chce skopiowac moj model i druga kopie zawezic tak by byla troche mniejsza od poprzedniej nalozyc ja na tamto tylko zeby troche wystawala.
blade18 Napisano 15 Styczeń 2005 Autor Napisano 15 Styczeń 2005 I wlasnie nie o to chodzi. Bo skalowanie to ja go tylko pomniejsze, a mi chodzi o to zeby go tak jakby przyciac z kazdej strony by byl mniejszy od tamtego o powiecmy 10pikseli z kazdej strony. Powinien byc w tedy cienszy. Podawiem ci na przykladzie bevela. Gdy zbevelujemy nakis napis to mamy mozliwosc zwezenia go np. z przodu albo z tylu. I to co jest zwezane robi sie mniejsze ale zarazem ciensze. Nie wiem jak ci o jeszcze wytlumaczyc.
sikham Napisano 15 Styczeń 2005 Napisano 15 Styczeń 2005 poczytaj jak sie skalowania używa to sie przekonasz ze sie da ;) można skalować w 1 osi tyle ci podpowiem ;)
blade18 Napisano 15 Styczeń 2005 Autor Napisano 15 Styczeń 2005 Mam nadzieje ze teraz juz bedziesz wiedzial o co mi chodzi :) zobacz sam. To jest przyklad na grafice 2d.
mirach Napisano 15 Styczeń 2005 Napisano 15 Styczeń 2005 Albo ja slepy jestem, albo tu naprawde chodzi o skalowanie w jednej osi...
Salvator Napisano 15 Styczeń 2005 Napisano 15 Styczeń 2005 chyba chodzi mu o poruszanie poly wzdłuż normalnych.
blade18 Napisano 15 Styczeń 2005 Autor Napisano 15 Styczeń 2005 Skoro uwazacie ze chodzi o skalowanie w jednej osi to powiedzcie jak to zrobic. :)
mirach Napisano 15 Styczeń 2005 Napisano 15 Styczeń 2005 Jak zwykle polece user reference w Maxie :) Ale oprocz tego to powiem ze masz takie "gizmo" przy skalowaniu, wystarczy myszką zanejach na jedną oś takiego gizma i wtedy bedziesz skalowal tylko tą oś.
blade18 Napisano 16 Styczeń 2005 Autor Napisano 16 Styczeń 2005 Ehh ale wy wszyscy widze ze i tak mnei nie rozumiecie. Bawilem sie tym skalowaniem jednej osi i tym gizmem i to nie to. Dla tego ze ta opcja nie zmienia wygladu mojego modelu tylko jego ksztalt. Widze ze moj przyklad wam nic nie mowi. Na obrazku gdzie napisalem skalowanie to poprostu zmniejszony obrazek. Na obrazku gdzie napisalem zawezanie to widaz ze obrazek zostal tak jakby obciety wszedzie o te sama grubosc. Nie widac tego? Boze. Tak jak bym zrobil obramowanie wewnatrz. Wlasnie chco o takie obranowanie przyciac moj model. W grafice 2d to sie nazywa zawezanie moze w 3d nei i dla tego nei czaicie.
F/X Napisano 16 Styczeń 2005 Napisano 16 Styczeń 2005 Nie wiem o czy o to ci chodzi, ale spróbuj skalować tylko niektóre poly
La R Napisano 16 Styczeń 2005 Napisano 16 Styczeń 2005 chyba wiem o co koledze chodzi...powiedzmy że mamy sfere i teraz chcemy uzyskać taki efekt jakby z tej sfery odciąć/zeszlifować/zeskrobać/i co tam jescze, pewną warstwe w głąb o zadanej grubości na całej jej powierzchni...coś jakby obrać skurke z pomarańczy...czy dobrze to zrozumiałem?...i teraz Ty chcesz aby objekt nie wygłądał jak zmniejszony tylko jakby "zeszlifowany?" do pewnej granicy, taj jakby komuś "siekierą" potraktować twarz od góry i rzeby pozostało tylko to co po odcięciu ( sory za tą przemoc na forum, ale już nie wiedziałem jakiego przykładu użyć ;) ), czy dobrze Cię zrozumiałem?
La R Napisano 16 Styczeń 2005 Napisano 16 Styczeń 2005 w takim przypadku rozwiązaniem jest bolean..:]
Błazi Napisano 17 Styczeń 2005 Napisano 17 Styczeń 2005 bolean albo weldowanie odpowiednich vertexow... Chcoiarz nie jestem pewien czy o to Ci chodzi blade18...
Błazi Napisano 17 Styczeń 2005 Napisano 17 Styczeń 2005 Na to jest naprawde duuuuuużo sposobów moim zdaniem wystarczy poczytac troche helpa albo przerobic tutki i pare dobrych książek
Rekomendowane odpowiedzi