Napisano 5 Luty 200520 l Pytanie dotyczy programu.3D max 5.0 Hej mam dosyć poważny problem . Potrzebuje przyłączyć obiekt pozorny Dummy za pomocą Path Constraint do danego splaina (trajektorii) w taki sposób ,np.: startuje statek ,animowany ręcznie gdzie dysze od silnika się ruszają i jego ruch został stworzony ręcznie za pomocą Set-key-a . Dopiero gdy statek znajduje się w końcowym położeniu tego ruchu . To chcę aby obiekt przyłączył się do tego Splajna i wykonał zamierzony ruch. 1:Jak można zrobić, aby obiekt przyłączał się lub rozłączał mając np.: 2 lub 3 trajektorie ,a przerwy między nimi były animowane ręcznie. Chodzi o jeden cały cykl animacji, aby nie renderować tego w paru ujęciach .
Napisano 5 Luty 200520 l path Constraiant tez wstawia klucze.Więc wystarczy poprzesówać je a przerwy zrobić ręcznie p.s zmniejsz czcionke
Napisano 6 Luty 200520 l Sprawa wcale nie jest taka prosta F/X.... Już wyjaśniam. Nie jestem pewien, czy sam robiąc coś takeigo nie zrobił bym tego inaczej, bo można zkożystać z kilku kontorlerów animacji jednocześnie. Najprościej tak >>> Dla pojazdu dać normalny Eluler XYZ dla pozycji a dodaktowo Path Constraint. Dzięki temu możesz kluczować ruch statku na ścieżce przy jednoczesnej możliwości animowania go z ręki. Przy Twoim ustawieniu, gdy po ścieżce porusza się obiekt dummy i on ma przejąć kontrolę, to musiałbyś pobawić się w Link Constraint dla statku.. podepnij go pod ruch obiektu Dummy ustawiając na Link Constraint w której klatce ma się statek pod niego podpiąć. Co do kilku ścieżek, to możesz spokojnie je dodać do Path Constraint i potem zmieniać wagę dla poszczególnych ścieżek (Weight). Odpowiednio stawiając klucze uzyskasz zamierzony efekt bez problemu... w razie wątpliwości śmiało pisz. pozdrawiam
Napisano 6 Luty 200520 l Autor Mam jedno pytanko :) 1. W jakiej kolejności podłączyć wszystko do kupy? Mam objekt statku, który ma wierzyczkę ,która ma kontroler Look at ,aby wodziła za celem . Następnie do wierzyczki mają być podpięte (rope) liny jako kable z zastosowaniem reaktora czyli dynamiki ,a to wszystko ma się poruszać po danej trajektorii ,a także wtedy gdy będę musiał animować ręcznie . I oczywiście żeby to się wszystko nie rozleciało. Proszę o wmiarę szczegółowy opis potrzebuję to aby stworzyć efekt do mojego filmiku? ADAM
Napisano 6 Luty 200520 l Podpinasz wszystko logicznie, od najmniejszych gowienek w kierunku obiektow nadrzednych, az po korpus statku, a nawet obiekt pozorny (Dummy) ktory moze kontrolowac ruch calosci pojazdu. Czyli kable z jednego konca do wiezyczki, z drugiego konca do pojazdu, wierzyczka, do pojazdu... itd. Jesli jakis obiekt (np. wierzyczka) ma byc kontrolowany przez inny obiekt (np. pojazd), to linkujesz wierzyczke do statku. Tak lopatologicznie :) Prosciej sie nie da:)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto