Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Pytanie dotyczy programu.3D max 5.0

 

 

Hej mam dosyć poważny problem .

 

 

Potrzebuje przyłączyć obiekt pozorny Dummy za pomocą Path Constraint do danego splaina (trajektorii) w taki sposób ,np.: startuje statek ,animowany ręcznie gdzie dysze od silnika się ruszają i jego ruch został stworzony ręcznie za pomocą Set-key-a .

 

Dopiero gdy statek znajduje się w końcowym położeniu tego ruchu .

 

To chcę aby obiekt przyłączył się do tego Splajna i wykonał zamierzony ruch.

 

 

 

1:Jak można zrobić, aby obiekt przyłączał się lub rozłączał mając np.: 2 lub 3 trajektorie ,a przerwy między nimi były animowane ręcznie.

 

Chodzi o jeden cały cykl animacji, aby nie renderować tego w paru ujęciach .

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 978
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

path Constraiant tez wstawia klucze.Więc wystarczy poprzesówać je a przerwy zrobić ręcznie

 

p.s zmniejsz czcionke

Napisano

Sprawa wcale nie jest taka prosta F/X....

 

Już wyjaśniam.

 

Nie jestem pewien, czy sam robiąc coś takeigo nie zrobił bym tego inaczej, bo można zkożystać z kilku kontorlerów animacji jednocześnie.

Najprościej tak >>> Dla pojazdu dać normalny Eluler XYZ dla pozycji a dodaktowo Path Constraint. Dzięki temu możesz kluczować ruch statku na ścieżce przy jednoczesnej możliwości animowania go z ręki.

 

Przy Twoim ustawieniu, gdy po ścieżce porusza się obiekt dummy i on ma przejąć kontrolę, to musiałbyś pobawić się w Link Constraint dla statku.. podepnij go pod ruch obiektu Dummy ustawiając na Link Constraint w której klatce ma się statek pod niego podpiąć.

 

Co do kilku ścieżek, to możesz spokojnie je dodać do Path Constraint i potem zmieniać wagę dla poszczególnych ścieżek (Weight). Odpowiednio stawiając klucze uzyskasz zamierzony efekt bez problemu... w razie wątpliwości śmiało pisz.

 

pozdrawiam

Napisano
  • Autor

Mam jedno pytanko :)

 

1. W jakiej kolejności podłączyć wszystko do kupy?

 

Mam objekt statku, który ma wierzyczkę ,która ma kontroler Look at ,aby wodziła za celem .

Następnie do wierzyczki mają być podpięte (rope) liny jako kable z zastosowaniem reaktora

czyli dynamiki ,a to wszystko ma się poruszać po danej trajektorii ,a także wtedy gdy będę musiał animować ręcznie .

 

I oczywiście żeby to się wszystko nie rozleciało.

 

 

Proszę o wmiarę szczegółowy opis potrzebuję to aby stworzyć efekt do mojego filmiku?

 

 

ADAM

Napisano

Podpinasz wszystko logicznie, od najmniejszych gowienek w kierunku obiektow nadrzednych, az po korpus statku, a nawet obiekt pozorny (Dummy) ktory moze kontrolowac ruch calosci pojazdu.

Czyli kable z jednego konca do wiezyczki, z drugiego konca do pojazdu, wierzyczka, do pojazdu... itd. Jesli jakis obiekt (np. wierzyczka) ma byc kontrolowany przez inny obiekt (np. pojazd), to linkujesz wierzyczke do statku. Tak lopatologicznie :) Prosciej sie nie da:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności