Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Pytanie dotyczy programu.3D max 5.0

 

 

Hej mam dosyć poważny problem .

 

 

Potrzebuje przyłączyć obiekt pozorny Dummy za pomocą Path Constraint do danego splaina (trajektorii) w taki sposób ,np.: startuje statek ,animowany ręcznie gdzie dysze od silnika się ruszają i jego ruch został stworzony ręcznie za pomocą Set-key-a .

 

Dopiero gdy statek znajduje się w końcowym położeniu tego ruchu .

 

To chcę aby obiekt przyłączył się do tego Splajna i wykonał zamierzony ruch.

 

 

 

1:Jak można zrobić, aby obiekt przyłączał się lub rozłączał mając np.: 2 lub 3 trajektorie ,a przerwy między nimi były animowane ręcznie.

 

Chodzi o jeden cały cykl animacji, aby nie renderować tego w paru ujęciach .

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

path Constraiant tez wstawia klucze.Więc wystarczy poprzesówać je a przerwy zrobić ręcznie

 

p.s zmniejsz czcionke

Napisano

Sprawa wcale nie jest taka prosta F/X....

 

Już wyjaśniam.

 

Nie jestem pewien, czy sam robiąc coś takeigo nie zrobił bym tego inaczej, bo można zkożystać z kilku kontorlerów animacji jednocześnie.

Najprościej tak >>> Dla pojazdu dać normalny Eluler XYZ dla pozycji a dodaktowo Path Constraint. Dzięki temu możesz kluczować ruch statku na ścieżce przy jednoczesnej możliwości animowania go z ręki.

 

Przy Twoim ustawieniu, gdy po ścieżce porusza się obiekt dummy i on ma przejąć kontrolę, to musiałbyś pobawić się w Link Constraint dla statku.. podepnij go pod ruch obiektu Dummy ustawiając na Link Constraint w której klatce ma się statek pod niego podpiąć.

 

Co do kilku ścieżek, to możesz spokojnie je dodać do Path Constraint i potem zmieniać wagę dla poszczególnych ścieżek (Weight). Odpowiednio stawiając klucze uzyskasz zamierzony efekt bez problemu... w razie wątpliwości śmiało pisz.

 

pozdrawiam

Napisano

Mam jedno pytanko :)

 

1. W jakiej kolejności podłączyć wszystko do kupy?

 

Mam objekt statku, który ma wierzyczkę ,która ma kontroler Look at ,aby wodziła za celem .

Następnie do wierzyczki mają być podpięte (rope) liny jako kable z zastosowaniem reaktora

czyli dynamiki ,a to wszystko ma się poruszać po danej trajektorii ,a także wtedy gdy będę musiał animować ręcznie .

 

I oczywiście żeby to się wszystko nie rozleciało.

 

 

Proszę o wmiarę szczegółowy opis potrzebuję to aby stworzyć efekt do mojego filmiku?

 

 

ADAM

Napisano

Podpinasz wszystko logicznie, od najmniejszych gowienek w kierunku obiektow nadrzednych, az po korpus statku, a nawet obiekt pozorny (Dummy) ktory moze kontrolowac ruch calosci pojazdu.

Czyli kable z jednego konca do wiezyczki, z drugiego konca do pojazdu, wierzyczka, do pojazdu... itd. Jesli jakis obiekt (np. wierzyczka) ma byc kontrolowany przez inny obiekt (np. pojazd), to linkujesz wierzyczke do statku. Tak lopatologicznie :) Prosciej sie nie da:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności