Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam,

pamietacie ten nieszczesny konkurs z half life'a? no wiec postanowilem wziasc w nim udzial, ale jak to zwykle bywa zabralem sie do roboty na jakies 3-4 dni przed deadline'em, wiec z konkursu nici :) no ale jako za wiekszosc modelowania mialem skonczonego, uznalem, ze mozna ukonczyc pracke, wiec dlubalem w wolnych chwilach tak az cos udlubalem.

 

praca jest w zasadzie skonczona, raczej nie mam zamiaru juz nic poprawiac bo i tak poswiecilem jej juz zbyt duzo czasu. pare rzeczy bym pozmienial (oczywiscie) ale jak juz mowilem nie mam za bardzo czasu na to. aha, ten koles to mial byc Gordon, ale jak widac podobienstwo zerowe :) coz, moze nastepnym razem.

 

do rzeczy: zrobione w mayce, wyrenderowane w mayowym scanlinie (maya software); photoshop uzyty oczywiscie do tekstur i malego postu rendera (levels itp)

 

 

TUTAJ jest link do rendera, 1024x768 (160kb); mam nadzieje, ze kompresja nie zjadla za duzo obrazka... (nie daje zalacznika bo nie przejdzie przez limit)

 

 

pare zrzutow z viewportow:

glowa

glowa siatka

glowa2

glowa2 siatka

krab

krab siatka

krab2

krab2 siatka

zbroja

zbroja siatka

 

dzieki za komentarze!

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

modele są w porządku ale reszta... rozmyte texturki, sztuczne światło... rzuć jakieś gi i popracuj nad texturkami a będzie o wiele lepiej, proponję tez jakąś inną scenerię bo ta z powyłamywanymi preami i wiatrakiem w tle nie zabardzo mi tutaj pasuje

ogólnie wiele jeszcze pracy więc pzrenoś to do wipa i popraucj nad tym jeszcze

Napisano

tweety mimo że ptaszek z piekła rodem był raczej dosyć łagodny.....modeling (szczególnie twarzy) zjechany...za mało detali podczas modelingu nie zostało nadrobione texturami (skóra - fatalna)...jako całość prezentuje sie to dosyć plastikowo a jeżeli chodzi o wymowe to sie nie wypowiadam ale jakoś nie przemawia do mnie koleś w kanałach z balonikami w kształcie krabów,

pozdrawiam i z góry sorry za ostrą krytyke(może mam zły dzień:p)

Napisano

hehe, no mnie miszcze (przepraszam, nie moglem sie powstrzymac) zjechali jeden z drugim... i bardzo dobrze, maja sporo racji. w sumie mialem nic nie pisac, ale jako ze parenascie wieczorkow poswiecilem na to wiec:

 

-rozmyte textury. hmm. nie wiem. moze faktycznie w gornej czesci zbroji sa troche rozmyte. albo i nie. w sumie sa to prawie same proceduralki wiec nie nie wiem jak sie mogly 'rozmyc'. albo jestem slepy.

-sztuczne swiatlo. hehe, no akurat z tego 'sztucznego' swiatla jestem najbardziej zadowolony. jest opcja, ze mam zle skalibrowany monitor (ktory zmienilem niedawno) albo cos ze mna jest nie tak, ale akurat ze swiatla jest zadowolony. co do 'rzuc jakies gi' to raczej nie da rady rzucic dżi aj bo bylo to renderowane w scanlajnie, a w odroznieniu od maxowego nie ma tam zadnego radiosity w stylu lightracera (czy jak to sie zwie). aha, z zalozenia mialo to byc renderowane w scanlinie i nie mialo byc ani troche 'realistyczne', mialo wygladac ladnie (sic) i kolorowo. wyszlo czy nie...bywa.

-sceneria czyli wiatrak/tunel to juz kwestia gustu, wg mnie pasi do half life'a

-modeling glowy. tez jestem w miare happy. nic szczegolnego ale daje rady. siatka obleci, szczegolnie, ze nie mialo byc zadnych blend shape'ow, oprocz zrobienia malego grymasu. co do szczegolow to nie czaje za bardzo. to koles w wieku 30-40 lat wiec nie mialo byc z zalozenia zadnych ciezkich zmarszczek czy 'zwisow' skornych. a ze textura skory lipna to sie zgadza, na testach wychodzila duzo lepiej. az dziwne bo robilem wszystko: color/diffuse/ambient/translucency/bump/specularity/reflection nawet incandenscence. mozliwe, ze przedobrzylem :) z drugiej strony nie ma w scanlajnie zadnych cudow typu sss a np. zwykle translucency. no ale zgadzam sie, ze wyszlo to dosc cianko.

-wymowa... nie mialo byc zadnej wymowy ani moralu ani puenty ani niczego. a z balonikami przegiales :)

-poza madonny z dzieciatkiem. heh, no taka mialem wizje, chociaz wyglada to zdecydowanie za sztywno...bywa. za duzo rzeczy by trza zmieniac, a na to nie mialem/mam nerwow/czasu.

no, to tyle od wujka dirtyego.

Napisano

nie ma co miszczować:)..nie o to chodzi czy mam jakiekolwiek pojęcie o renderingu czy nie mam go wcale....nie chodzi o to jakich narzędzi mogłeś używać a jakich nie – niestety w dzisiejszych czasach i to szczególnie w tej branży liczy się efekt – podoba się albo nie.

Możliwe że jak na scanline to jest to nawet fajne, mozliwe ze jak by to ktoś robił z jedną renką przywiązaną do pleców dostał by jakąś nagrode...no ale po co sobie utrudniać życie???

Kończąc - najważniejsze jest to że nie jest to praca osoby początkującej i każdy kto sie chwyta za organike i scene musi sie już liczyc z ostrzejszą krytyką, a choćby dlatego aby przy następnej grafice wyciągnał wnioski - przecież to pochłania straszną ilość pracy,czasu, umiejętności i samozaparcia!!!!!!!!

pozdrawiam

ps - o szczegóły chodziło mi modelu a nie strikte twarzy

Napisano

ok, rozumiem cie calkowicie. oczywiscie masz racje.

 

co do scanlajna... nie renderowalem tego ani w mentalu ani w turtle'u, bo wiem, ze mozna bardzo ladne rzeczy zmajstrowac w zwyklym rendererze. dzisiaj kazdy wciska gi/fg+hdri, walnie kilkaset tysiecy fotonow i czeka na fotoreal obrazek, wiec uznalem, ze zrobie w scanlajnie. byc moze, sory za angielski zwrot, i shot myself in the foot, no ale trudno. nie wyszlo zupelnie tak jak chcialem, ale jestem w miare zadowolony (mniej wiecej).

Napisano

myślę, że to z gi i takimi tam nie jest do końca prawdziwe, bo to się za długo renderuje i nie każdy ma super maszynę i miesiące czasu na dopracowywanie oświetlenia. To wielka sztuka dobrze ustawić gi żeby nie było artefatów i żeby nie stracić mnóstwa czasu!

Ale jeśli chodzi o dzisiejsze podejście do grafiki, to rzeczywiście najważniejszy jest efekt końcowy i o to powinieneś zadbać.

Więc żeby było lepiej, ładniej, mniej plastikowo itd. radzę się zabrać za mental albo vraya:)

Powodzenia




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności