Docent Napisano 11 Marzec 2005 Napisano 11 Marzec 2005 Hej mam problem, w naroznikach (nie wszędzie) pojawiają mi się takie dziwne "farfocle" (patrz fotka), siedze nad tym chyba ze 4 godziny, próbowalem róznych ustawien, róznych kombinacji i wartości. Przejrzalem chyba wszystkie tutki na max3d o photonach i nic :| nie wiem co jest przyczyną tych artefaktów i nie wiem gdzie szukać rozwiązania, brazilem bawie sie od wczoraj. Zrobilem sobie fajną scenke gdzie chcialem uzyc tego dobrodziejstwa, ale tam jeszcze wiecej widac te arty :/ Co przegapilem, jakieś opcji nie zaznaczylem? Nie chce rozwiązania, ale naprwadzenia gdzie jest bład. z góry thx i nie kill-ujcie :) fotka słabej jakosci, ale chyba widać o co mi chodzi
Pawelkos Napisano 11 Marzec 2005 Napisano 11 Marzec 2005 pokaz jakie masz ustawienia bedzie latwiej ale chyba sampling masz za maly pozdro
mirach Napisano 11 Marzec 2005 Napisano 11 Marzec 2005 Ano, pokaz ustawienia, jesli oswietlasz to photonami to napisz tez jaki mniej wiecej ma przekroj pokoik, bo od tego mozna zaczac z ustawianiem search radius czy jakos tak...
Docent Napisano 12 Marzec 2005 Autor Napisano 12 Marzec 2005 No juz jest lepiej, chyba znalazlem :) Zmniejszylem ilość fotonów oraz Photon in Estimation ustawialem zawsze pomiedzy 50-150, a teraz od razu skoczylem na 500 i poprawilo się, jest duuuzo lepiej, ale jeszcze trzeba dopracowac ;] BTW O co chodzi z tym przekrojem pokoju? to do "wielkosci" trzeba jakoś specjalnie coś ustawiać? Wym - 500x250x250 cm Poniżej: 1,2 - ustawienia na ktorych wychodziły te arty 3 - render z ustawionym Photons in Estimation na 500, nie chcialo mi sie renderować samej koncówki ;) (nie zwracajcie uwagi na te 2 kulki - testowalem szkło i chrom, kiepsko wyszło)
art Napisano 12 Marzec 2005 Napisano 12 Marzec 2005 bawie sie brazilem juz troche i wlasnie oswietlam podobny pokoj , jak widac masz reghatering wlaczony(bounces=2 wiec po kolei 1 wylacz sky ligt bo nie potrzebny we wnetrzu , usun wszystkie swiatla jakie masz zostaw tylko jedno imitujace slonce jak jest w rzeczywistosci , point , area cokolwiek tam uzywasz , za duzo jest odbic difiuse depth na 4 dawaj, teraz wiekszy search radius bo to regathering dawaj na 512 i wywal te cm stamtad ,photon in estiamte zostaw tak jak jest na poczatek pozniej najwyzej zjedziesz w do lub pojdziesz do gory troszkel i teraz tak za duzo fotonow ze swiatla daj 20000 powinno spokojnie wystarczyc. Zakladka luma serwer wlacz glabal ilumintaion(shade rate) bo cie czas zabije, i ustaw wartosci min -2 , max 0 teraz kliknij na box Contrast w global ilumination i daj na 8 ,8 ,8 , tak na koniec nawazniejsz tu jest photon in estimate tym kombinuj jka maz takie farfocle jak rowniez iloscia fotonow aha view rate daj tak na 12-15 bo jak wlaczysz shade rate to troche nowych frafocli wyskoczy ale to wszystko bedzie wygladzone , sec rate daj tak na 4-5 powninno smigac jak nie , to na gg 2529014 i wtedy pogadamy live :)
Docent Napisano 12 Marzec 2005 Autor Napisano 12 Marzec 2005 Dzięki wszystkim, chyba udało mi się już połapać co i jak z tymi fotonami :) Ponizej załączam obrazek, wydaje mi się ze nie jest źle :) Teraz ide wymodelować do końca "własciwą" scene i tam zaczne batalie z oświetleniem :) Zauwazyłem tez, że im dalej źródło światła od obiektu, tym bardziej wyłażą te arty, i cieżej się ich pozbyć. THX All
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się