Napisano 11 Marzec 200520 l Hej mam problem, w naroznikach (nie wszędzie) pojawiają mi się takie dziwne "farfocle" (patrz fotka), siedze nad tym chyba ze 4 godziny, próbowalem róznych ustawien, róznych kombinacji i wartości. Przejrzalem chyba wszystkie tutki na max3d o photonach i nic :| nie wiem co jest przyczyną tych artefaktów i nie wiem gdzie szukać rozwiązania, brazilem bawie sie od wczoraj. Zrobilem sobie fajną scenke gdzie chcialem uzyc tego dobrodziejstwa, ale tam jeszcze wiecej widac te arty :/ Co przegapilem, jakieś opcji nie zaznaczylem? Nie chce rozwiązania, ale naprwadzenia gdzie jest bład. z góry thx i nie kill-ujcie :) fotka słabej jakosci, ale chyba widać o co mi chodzi
Napisano 11 Marzec 200520 l pokaz jakie masz ustawienia bedzie latwiej ale chyba sampling masz za maly pozdro
Napisano 11 Marzec 200520 l Ano, pokaz ustawienia, jesli oswietlasz to photonami to napisz tez jaki mniej wiecej ma przekroj pokoik, bo od tego mozna zaczac z ustawianiem search radius czy jakos tak...
Napisano 12 Marzec 200520 l Autor No juz jest lepiej, chyba znalazlem :) Zmniejszylem ilość fotonów oraz Photon in Estimation ustawialem zawsze pomiedzy 50-150, a teraz od razu skoczylem na 500 i poprawilo się, jest duuuzo lepiej, ale jeszcze trzeba dopracowac ;] BTW O co chodzi z tym przekrojem pokoju? to do "wielkosci" trzeba jakoś specjalnie coś ustawiać? Wym - 500x250x250 cm Poniżej: 1,2 - ustawienia na ktorych wychodziły te arty 3 - render z ustawionym Photons in Estimation na 500, nie chcialo mi sie renderować samej koncówki ;) (nie zwracajcie uwagi na te 2 kulki - testowalem szkło i chrom, kiepsko wyszło)
Napisano 12 Marzec 200520 l bawie sie brazilem juz troche i wlasnie oswietlam podobny pokoj , jak widac masz reghatering wlaczony(bounces=2 wiec po kolei 1 wylacz sky ligt bo nie potrzebny we wnetrzu , usun wszystkie swiatla jakie masz zostaw tylko jedno imitujace slonce jak jest w rzeczywistosci , point , area cokolwiek tam uzywasz , za duzo jest odbic difiuse depth na 4 dawaj, teraz wiekszy search radius bo to regathering dawaj na 512 i wywal te cm stamtad ,photon in estiamte zostaw tak jak jest na poczatek pozniej najwyzej zjedziesz w do lub pojdziesz do gory troszkel i teraz tak za duzo fotonow ze swiatla daj 20000 powinno spokojnie wystarczyc. Zakladka luma serwer wlacz glabal ilumintaion(shade rate) bo cie czas zabije, i ustaw wartosci min -2 , max 0 teraz kliknij na box Contrast w global ilumination i daj na 8 ,8 ,8 , tak na koniec nawazniejsz tu jest photon in estimate tym kombinuj jka maz takie farfocle jak rowniez iloscia fotonow aha view rate daj tak na 12-15 bo jak wlaczysz shade rate to troche nowych frafocli wyskoczy ale to wszystko bedzie wygladzone , sec rate daj tak na 4-5 powninno smigac jak nie , to na gg 2529014 i wtedy pogadamy live :)
Napisano 12 Marzec 200520 l Autor Dzięki wszystkim, chyba udało mi się już połapać co i jak z tymi fotonami :) Ponizej załączam obrazek, wydaje mi się ze nie jest źle :) Teraz ide wymodelować do końca "własciwą" scene i tam zaczne batalie z oświetleniem :) Zauwazyłem tez, że im dalej źródło światła od obiektu, tym bardziej wyłażą te arty, i cieżej się ich pozbyć. THX All
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto