Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hej

mam problem, w naroznikach (nie wszędzie) pojawiają mi się takie dziwne "farfocle" (patrz fotka), siedze nad tym chyba ze 4 godziny, próbowalem róznych ustawien, róznych kombinacji i wartości. Przejrzalem chyba wszystkie tutki na max3d o photonach i nic :| nie wiem co jest przyczyną tych artefaktów i nie wiem gdzie szukać rozwiązania, brazilem bawie sie od wczoraj.

Zrobilem sobie fajną scenke gdzie chcialem uzyc tego dobrodziejstwa, ale tam jeszcze wiecej widac te arty :/

 

Co przegapilem, jakieś opcji nie zaznaczylem?

Nie chce rozwiązania, ale naprwadzenia gdzie jest bład.

 

 

z góry thx i nie kill-ujcie :)

fotka słabej jakosci, ale chyba widać o co mi chodzi

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ano, pokaz ustawienia, jesli oswietlasz to photonami to napisz tez jaki mniej wiecej ma przekroj pokoik, bo od tego mozna zaczac z ustawianiem search radius czy jakos tak...

Napisano
  • Autor

No juz jest lepiej, chyba znalazlem :)

Zmniejszylem ilość fotonów oraz Photon in Estimation ustawialem zawsze pomiedzy 50-150, a teraz od razu skoczylem na 500 i poprawilo się, jest duuuzo lepiej, ale jeszcze trzeba dopracowac ;]

 

BTW

O co chodzi z tym przekrojem pokoju? to do "wielkosci" trzeba jakoś specjalnie coś ustawiać?

Wym - 500x250x250 cm

 

Poniżej:

 

1,2 - ustawienia na ktorych wychodziły te arty

3 - render z ustawionym Photons in Estimation na 500, nie chcialo mi sie renderować samej koncówki ;) (nie zwracajcie uwagi na te 2 kulki - testowalem szkło i chrom, kiepsko wyszło)

Napisano

bawie sie brazilem juz troche i wlasnie oswietlam podobny pokoj , jak widac masz reghatering wlaczony(bounces=2 wiec po kolei

1 wylacz sky ligt bo nie potrzebny we wnetrzu , usun wszystkie swiatla jakie masz zostaw tylko jedno imitujace slonce jak jest w rzeczywistosci , point , area cokolwiek tam uzywasz , za duzo jest odbic difiuse depth na 4 dawaj, teraz wiekszy search radius bo to regathering dawaj na 512 i wywal te cm stamtad ,photon in estiamte zostaw tak jak jest na poczatek pozniej najwyzej zjedziesz w do lub pojdziesz do gory troszkel i teraz tak za duzo fotonow ze swiatla daj 20000 powinno spokojnie wystarczyc.

Zakladka luma serwer wlacz glabal ilumintaion(shade rate) bo cie czas zabije, i ustaw wartosci min -2 , max 0 teraz kliknij na box Contrast w global ilumination i daj na 8 ,8 ,8 , tak na koniec nawazniejsz tu jest photon in estimate tym kombinuj jka maz takie farfocle jak rowniez iloscia fotonow aha view rate daj tak na 12-15 bo jak wlaczysz shade rate to troche nowych frafocli wyskoczy ale to wszystko bedzie wygladzone , sec rate daj tak na 4-5

 

powninno smigac jak nie , to na gg 2529014 i wtedy pogadamy live :)

Napisano
  • Autor

Dzięki wszystkim, chyba udało mi się już połapać co i jak z tymi fotonami :)

Ponizej załączam obrazek, wydaje mi się ze nie jest źle :)

Teraz ide wymodelować do końca "własciwą" scene i tam zaczne batalie z oświetleniem :)

 

Zauwazyłem tez, że im dalej źródło światła od obiektu, tym bardziej wyłażą te arty, i cieżej się ich pozbyć.

 

 

THX All

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności