bozar16 Napisano 13 Marzec 2005 Napisano 13 Marzec 2005 Mój problem dotyczy mapowania testur za pomocą modyfikatora 'uvw mapping' i na inne sposoby. Otóż kiedy tekstura zaweira mapę inna niż 'bitmap' albo 'checker', czyli na przykład 'cellular', 'noise' lub 'smoke', to nie słucha sę ona zupełnie ustawień nadanych przez modyfikator. Niezależnie jaki typ mapowania wybiorę - box, cylinrical, spherical, planar - na renderze efekt jest taki sam - żadnej zmiany. W dodatku mapowanie na renderze nie odpowiada ŻADNEMU ze znanych mi mapowań! W viewporcie wszystko wygląda jak należy. Tylko przy renderowaniu występuje ten efekt. Oto plik .max, który zawiera dwa teapoty, jeden z teksturą z mapą checker, a drugi z teksturą z mapą cellular. Na obu jest zastosowane mapowanie typu planar i efekt po wyrenderowaniu widoczny jest tylko na dzbanku z mapą checker :( Czy problem dotyczy ustawień maxa czy złego sposobu mpowania przeze mnie? Proszę o pomoc, gdyz nie mogę uzywać większości tekstur z tego powodu!
Ania Napisano 13 Marzec 2005 Napisano 13 Marzec 2005 przy opcjach tekstury procedural, zmien source z object xyz na explicit map channel
thud Napisano 13 Marzec 2005 Napisano 13 Marzec 2005 sa to mapy 3D, rodzaj tekstur proceduralnych, nie ma koniecznosci korzystania z UVW Mapping przy tych mapach, jednak jesli chesz to musisz w modyfikatorze UVW Mapping zaznaczyc XYZ to UVW (rodzaj rzutowania) a w Material Editor w panelu Coordinates z listy Source wybrac Explicit Map Channel pzdr EDIT: sory Ania pisalem rownoczesnie :P
bozar16 Napisano 13 Marzec 2005 Autor Napisano 13 Marzec 2005 Niestety zmiana z 'object xyz' na 'eplicit map channel' nie dała zamierzonego efektu. Tekstura jest widoczna jedynie przy rzutowaniu 'xyz to uvw' a przy innych jest tylko czarny obiekt :( Nadal nie mogę kontrolować mapowania. Chyba czeka mnie reinstalka maxa... Próbowałem jeszcze usunąć wszystkie pliki konfiguracyjne, ale nic nie dało. Dziwi mnie, że mogłem wcześniej bez problemu sterować np. mapą 'noise' a teraz stoi ona w miejscu i nic nie mogę z nia zrobić.. A! i efekt jaki daje tekstura przy 'expl. map. ch.' i 'uvw to xyz' jest identyczny jak przy teksturze bez 'uvw mapping'. Chyba mój max nawalił :(
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się