Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mój problem dotyczy mapowania testur za pomocą modyfikatora 'uvw mapping' i na inne sposoby. Otóż kiedy tekstura zaweira mapę inna niż 'bitmap' albo 'checker', czyli na przykład 'cellular', 'noise' lub 'smoke', to nie słucha sę ona zupełnie ustawień nadanych przez modyfikator. Niezależnie jaki typ mapowania wybiorę - box, cylinrical, spherical, planar - na renderze efekt jest taki sam - żadnej zmiany. W dodatku mapowanie na renderze nie odpowiada ŻADNEMU ze znanych mi mapowań! W viewporcie wszystko wygląda jak należy. Tylko przy renderowaniu występuje ten efekt. Oto plik .max, który zawiera dwa teapoty, jeden z teksturą z mapą checker, a drugi z teksturą z mapą cellular. Na obu jest zastosowane mapowanie typu planar i efekt po wyrenderowaniu widoczny jest tylko na dzbanku z mapą checker :(

 

Czy problem dotyczy ustawień maxa czy złego sposobu mpowania przeze mnie? Proszę o pomoc, gdyz nie mogę uzywać większości tekstur z tego powodu!

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

sa to mapy 3D, rodzaj tekstur proceduralnych, nie ma koniecznosci korzystania z UVW Mapping przy tych mapach, jednak jesli chesz to musisz w modyfikatorze UVW Mapping zaznaczyc XYZ to UVW (rodzaj rzutowania) a w Material Editor w panelu Coordinates z listy Source wybrac Explicit Map Channel

pzdr

 

EDIT: sory Ania pisalem rownoczesnie :P

Napisano

Niestety zmiana z 'object xyz' na 'eplicit map channel' nie dała zamierzonego efektu. Tekstura jest widoczna jedynie przy rzutowaniu 'xyz to uvw' a przy innych jest tylko czarny obiekt :( Nadal nie mogę kontrolować mapowania. Chyba czeka mnie reinstalka maxa... Próbowałem jeszcze usunąć wszystkie pliki konfiguracyjne, ale nic nie dało. Dziwi mnie, że mogłem wcześniej bez problemu sterować np. mapą 'noise' a teraz stoi ona w miejscu i nic nie mogę z nia zrobić..

A! i efekt jaki daje tekstura przy 'expl. map. ch.' i 'uvw to xyz' jest identyczny jak przy teksturze bez 'uvw mapping'. Chyba mój max nawalił :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności