Jump to content

Nie działa mapowanie dla niektórych map


bozar16
 Share

Recommended Posts

Mój problem dotyczy mapowania testur za pomocą modyfikatora 'uvw mapping' i na inne sposoby. Otóż kiedy tekstura zaweira mapę inna niż 'bitmap' albo 'checker', czyli na przykład 'cellular', 'noise' lub 'smoke', to nie słucha sę ona zupełnie ustawień nadanych przez modyfikator. Niezależnie jaki typ mapowania wybiorę - box, cylinrical, spherical, planar - na renderze efekt jest taki sam - żadnej zmiany. W dodatku mapowanie na renderze nie odpowiada ŻADNEMU ze znanych mi mapowań! W viewporcie wszystko wygląda jak należy. Tylko przy renderowaniu występuje ten efekt. Oto plik .max, który zawiera dwa teapoty, jeden z teksturą z mapą checker, a drugi z teksturą z mapą cellular. Na obu jest zastosowane mapowanie typu planar i efekt po wyrenderowaniu widoczny jest tylko na dzbanku z mapą checker :(

 

Czy problem dotyczy ustawień maxa czy złego sposobu mpowania przeze mnie? Proszę o pomoc, gdyz nie mogę uzywać większości tekstur z tego powodu!

Link to comment
Share on other sites

sa to mapy 3D, rodzaj tekstur proceduralnych, nie ma koniecznosci korzystania z UVW Mapping przy tych mapach, jednak jesli chesz to musisz w modyfikatorze UVW Mapping zaznaczyc XYZ to UVW (rodzaj rzutowania) a w Material Editor w panelu Coordinates z listy Source wybrac Explicit Map Channel

pzdr

 

EDIT: sory Ania pisalem rownoczesnie :P

Link to comment
Share on other sites

Niestety zmiana z 'object xyz' na 'eplicit map channel' nie dała zamierzonego efektu. Tekstura jest widoczna jedynie przy rzutowaniu 'xyz to uvw' a przy innych jest tylko czarny obiekt :( Nadal nie mogę kontrolować mapowania. Chyba czeka mnie reinstalka maxa... Próbowałem jeszcze usunąć wszystkie pliki konfiguracyjne, ale nic nie dało. Dziwi mnie, że mogłem wcześniej bez problemu sterować np. mapą 'noise' a teraz stoi ona w miejscu i nic nie mogę z nia zrobić..

A! i efekt jaki daje tekstura przy 'expl. map. ch.' i 'uvw to xyz' jest identyczny jak przy teksturze bez 'uvw mapping'. Chyba mój max nawalił :(

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy