werfik Napisano 24 Marzec 2005 Napisano 24 Marzec 2005 witam wszystkich, jestem nowy na forum, od jakiegos czasu bawie sie 3dmaxem... mecze sie samodzielnie z tutorialami... efektem tych wysilkow jest kilka prac - domek, wioska majow... czyli to co mozna zbudowac bez problemow na poczatku... chcialbym sie rozwinac wiec chyba na dobra stronke trafilem ;) mam male pytanka, jesli komus bedzie sie chcialo odp bede wdzieczny... 1) mam np dwa szesciany jeden nad drugim, (ramie) rysuje przy nich bones i pytanie jak przypisac te szeciany do kosci?? 2) a jak juz bede mial przypisane to jak wykorzystac iksolver zeby kazda reka poruszac za pomoca jednego punktu? 3) probuje zrobic sensowna glowe, chcialbym narysowac jej przekroje liniami a pozniej polaczyc zeby powstala siatka... jak to zrobic??? /prosciej - mam narysowane 3 okregi rownolegle - jak je polaczyc w kule???/ wiem ze sa setki tutoriali nt. edycji splajnow /bo chyba o to chodzi?/ ale od dluzszego czasu nic mi nie wychodzi... 4) mam wioske - 3 budynki na krzyz i 2 kamery, jak renderowac obraz najjpierw z kamery1 a pozniej 02 ???? robie animacje np. do 50 klatki i tam ma byc przejscie na druga kamere... jak to przestawic??? albo renderuje mi obraz z 1 albo z 2??? heh, no pewnie pytanie raczej malo ambitne ale mam nadzieje ze komus sie bedzie chcialo odpisac... ;) pozdrawiam
illy Napisano 24 Marzec 2005 Napisano 24 Marzec 2005 werfik, na max3d.pl masz tutorial [mojego tlumaczenia :)] o modelowaniu glowy z poly, nie mecz sie spajnami i nurbami w maxie bo sie zameczysz co do kosci to nie wiem btw: witamy na forum, serdecznie zapraszmy do umieszczania prac i wipow i masz racje, jest to dobre miejsce do nauki SAIRAM nie uwazasz ze twoj post jest niepotrzebny?
Baldack Napisano 24 Marzec 2005 Napisano 24 Marzec 2005 1.aby te szesciany dalo sie podpiac to musza byc jednym obiektem:) czyli konwert na editable poly i attach potem modyfikator skin i tam masz kosci podpinaie do vertexoow itd:)pobaw sie to nie trudne... 2.http://www.max3d.pl/downclick.php?id=vidtut9 a tu sa linki do video tutkoow z max3d.pl zobacz moze cos sie przyda http://www.max3d.pl/show.php?id=tut_video 3.z tego co przeczytalem to chodzi ci o NURBS ale one sa powiedzmy turdne zacznij od metody podelkowej prosta przyjazna itd.. robisz kwadrat konwet na edit poly i tam maszs narzedzia (cut.extrude i wiele innych) nawet calego humana tak zrobisz a na NURBS bedzie czas 4.renderujesz z jednej potem z drugiej i laczysz w RamPLayer lub VideoPoscie to sa narzedzia maxa lub w zewnetrzynym programie jak adobe czy combusion:) milej zabawy:)za takie posty mozna bana dostac wiec uwarzaj
KLICEK Napisano 24 Marzec 2005 Napisano 24 Marzec 2005 jezeli chodzi o kosci to chyba dajesz na nie modyfikator skin i dodajesz kosci , mozesz tez podlinkowac te boxy i beda dzialaly jako kosci ;))) Jezeli chodzi o przejscia w kamerze to wlacz videopost powinienes miec dodane "camera01" "camera02" albo cos w tym stylu ;) i ustaw sowakami zakresy dzialania ich od klatki 1 do 50 camera 1 i do 50 100 kamera 2 jezeli chodzi o glowe to jak pisal illy albo jego tutek albo zobacz w dziale videotutoriale co do 2 pytania to kompletnie nie wiem ocb :D
werfik Napisano 24 Marzec 2005 Autor Napisano 24 Marzec 2005 dolaczam pliki - probne randery z wioski majow, czolg. moze ktos mi powie jaka mnie psyslosc czeka ;) zaznaczam ze niedopracowane do konca... ;)
Muzzy Napisano 24 Marzec 2005 Napisano 24 Marzec 2005 Witam. Sam tez jestem poczatkujacy a wiec jakos zbytnio Ci nie pomoge :P , ale co do 4 pytania to tutaj masz linka do tutorialka na ten temat: http://www.noir.org/tutorials/3dTutorials/3dsmax/Vive/RenderingMultiCams/index.html Pozdrawiam :D
KLICEK Napisano 24 Marzec 2005 Napisano 24 Marzec 2005 na poczatek zle nie jest od czegos trzeba zaczac nie ? dobrze ze chcesz sie nauczyc modelowac naprawde bo w tych prackach przewazaja "primitywy" Na poczatek ostry trening z modelowania :)
3dsmaxman Napisano 24 Marzec 2005 Napisano 24 Marzec 2005 1) po prostu 'Select and Link' 2) hmm.. wg mnie najlepszy bylby IK Limb Solver - jest on specjalnie stworzony do animowania kończyn; zaznaczasz kość przedramienia, wybierasz Animation>IKSolvers>IK Limb Solver, a nastepnie klikasz na ostatnia kosc (dłoń?); kończyną operujesz za pomocą niebieskiego punktu pomocniczego 3) juz ktos ci odpowiedzial.... 4) a do jakiego pliku? jeśli chcesz klatka po klatce i potem odtwarzac np. w RAM Player, to po prostu renderujesz plii do folderu z rozszerzeniem .tga (do 50 klatki z pierwszej kamery); potem jeszcze raz puszczasz rendering, tym razem z drugiej kamery na kolejne [50?] klatek
werfik Napisano 24 Marzec 2005 Autor Napisano 24 Marzec 2005 wielkie dzia wszystkim... illy na tutor glowy utykam na pkt2 - poprzycinaj tak jak rzeba :) ale pocwicze... w tej chwili robie model swojego marzenia /no prawie ;) zeby cos sensownego w koncu pokazac ;) zobaczymy co wyjdzie i jak :) dzieki wszystkim za odp - zwlaszcza za kosci...
werfik Napisano 25 Marzec 2005 Autor Napisano 25 Marzec 2005 wrzucilem wlasnie swojego revoxa do wip... jakby ktos chcial zerknac, skomentowac to poprosze ;)
werfik Napisano 25 Marzec 2005 Autor Napisano 25 Marzec 2005 acha i jeszcze male pytanko... kolejne ;) jak wstawic do maxa pliki z przekrojem... widze ze robiac np autko ludzie wstawiaja przekroj bok/gora/przod i na podst tego robia siatke... jak to wstawic? to chyba i psy glowie byloby pomocne.. ;)
3dsmaxman Napisano 25 Marzec 2005 Napisano 25 Marzec 2005 na poczatku szukasz w internecie jakiegos przekroju/fotografi auta z boku, tyłu i góry; potem otwierasz edytor materiałów i wybierasz pierwszą kulkę; w rolecie 'Blinn Basic Parameters' obok 'Diffuse' klikasz mały kwadracik; w menu, które się pojawiło wybierasz 'Bitmap' (2x klik), a nastepnie przekrój np. z boku; potem w scenie tworzysz Plane i przypisujesz jej stworzony materiał (mając otwarty edytor przeciągnij kulke na Plane; tak samo postępuj z kolejnymi przekrojami (kolejne przekroje>kolejne kulki>kolejne Plane)
polon Napisano 13 Marzec 2006 Napisano 13 Marzec 2006 Tak na początek powiem ci ze trafiłeś w dobre środowisko. Pamietaj, że ludzi nie obchodzi to ile pracy włożyłeś w swoje obrazki. Ludzi obchodzi jak to wygląda. To jest bolesna prawda , która mnie nie raz dotchła. Proponuje wiec zebys umieszczal swoje prace jak beda wygladaly tak jak te przy ktorych ludzie mowia "łoł". Swoją drogą to zawsze mnie na przykład interesowało jak dobrym grafikiem komputerowym moze byc ktos kto ma ,że tak powiem, skromny talent do rysowania. No i odpowiedz twoj post: poczytaj "przyklejony". Tam jest wszystko o medelowaniu (furr) i blueprintach(czyli takich tych plansz z szkieletami czy jak kto woli. Tak czy owak- powodzenia stary. Ścigaj czołowke(to moja maxyma).
Hindus Napisano 13 Marzec 2006 Napisano 13 Marzec 2006 trzeba było poczekac jeszcze pare dni i miał byś rocznice ;)
Rekomendowane odpowiedzi