Napisano 29 Marzec 200520 l Wiem, że już ktoś o tym mówł, ale teraz mam nową Maykę i nie mogę znaleźć w niej opcji smoothowania przy renderowaniu, tzn. aby obiekt w vieweporcie nie był wygładzony, tylko przy renderowaniu aby się "sam wygładzał". (tj. w maxie meshsmooth/turbosmooth > render values > ilterations ...). Jak to zrobić w mayce?
Napisano 29 Marzec 200520 l Na narzedziach 'poza animacyjnych' srednio sie znam, ale masz cos takiego jak Smooth Proxy. Jeden model masz 'normalny', drugi wygladzony wg uznania. Sa ze soba polaczone, wiec zmiany w Proxy maja odzwierciedlenie w modelu wygladzonym. Innych metod niestety nie znam.
Napisano 29 Marzec 200520 l Autor tu chodzi o takie coś żeby tego wygładzonego modelu nie było cały czas widać, a przy renderowaniu ten niewygładzony model automatycznie się wygładzał (czyli aby nie obciążał cały czas kompa gęstą siatką, tylko podczas renderingu)... ;)
Napisano 30 Marzec 200520 l Nalepszym rozwiazaniem w tym przypadku bedzie chyba napisanie prostego skryptu wygladzajacego wybrane obiekty (ewentualnie znajdujace sie w danej grupie lub warstwie), przeciagniecie go na polke narzedziowa i odpalanie tuz przed renderingiem. Mozna tez wpisac przygotowany wczesniej skrypt jako automatycznie uruchamiany przed renderingiem (pre-render script, we wlasciwosciach renderera jest specjalne okienko gdzie mozna go wpisac); pozdr.
Napisano 31 Marzec 200520 l takim (mniejwiecej) mechanizmem dysponuje plugin conect poly shape (btw polecam z calego serca). przy czym wlaczyc przed renderingiem trzeba recznie. nie jest to do konca to o co Ci chodzi, ale posiada on wiele opcji pozwalajacych wyswietlac to o co chcesz, tak jak chcesz... ;)
Napisano 6 Kwiecień 200519 l polecam sposob CA MEL'a. jest to wbrew pozorom bardzo proste. w render globals w zakladce Common > Render Options w oknie Pre Render MEL wpisujesz np: setAttr polySmoothFace1.divisions 2; gdzie: polySmoothFace1 jest to node odpowiedzialny za wygladzanie twojego modelu (najlepiej sprawdzic ta nazwe w Channel Box lub w Hypershade, poprzez zaznaczenie interesujacego cie obiektu i klikniecie przycisku Input Connections), .divisions jest atrybutem odpowiedzialnym za podzial siatki. pozdrawiam
Napisano 6 Kwiecień 200519 l ... nalezy tez dodac ze jezeli chcemy zebynasz model wrocil do poprzedniej postaci po renderowaniu nalezy w Post Render MEL cofnac wprowadzone zmiany. jezeli nasz model mial ustawienia Subdivision Level = 1 to nalezy wpisac setAttr polySmoothFace1.divisions 1; w zaleznosci od potrzeb. oczywiscie okno pre i post render MEL maja takze inne zastosowania. pozdrawiam wszystkich uzytkownikow majki.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto