danilo2 Napisano 29 Marzec 2005 Napisano 29 Marzec 2005 Wiem, że już ktoś o tym mówł, ale teraz mam nową Maykę i nie mogę znaleźć w niej opcji smoothowania przy renderowaniu, tzn. aby obiekt w vieweporcie nie był wygładzony, tylko przy renderowaniu aby się "sam wygładzał". (tj. w maxie meshsmooth/turbosmooth > render values > ilterations ...). Jak to zrobić w mayce?
Reanimator Napisano 29 Marzec 2005 Napisano 29 Marzec 2005 Na narzedziach 'poza animacyjnych' srednio sie znam, ale masz cos takiego jak Smooth Proxy. Jeden model masz 'normalny', drugi wygladzony wg uznania. Sa ze soba polaczone, wiec zmiany w Proxy maja odzwierciedlenie w modelu wygladzonym. Innych metod niestety nie znam.
danilo2 Napisano 29 Marzec 2005 Autor Napisano 29 Marzec 2005 tu chodzi o takie coś żeby tego wygładzonego modelu nie było cały czas widać, a przy renderowaniu ten niewygładzony model automatycznie się wygładzał (czyli aby nie obciążał cały czas kompa gęstą siatką, tylko podczas renderingu)... ;)
ca mel Napisano 30 Marzec 2005 Napisano 30 Marzec 2005 Nalepszym rozwiazaniem w tym przypadku bedzie chyba napisanie prostego skryptu wygladzajacego wybrane obiekty (ewentualnie znajdujace sie w danej grupie lub warstwie), przeciagniecie go na polke narzedziowa i odpalanie tuz przed renderingiem. Mozna tez wpisac przygotowany wczesniej skrypt jako automatycznie uruchamiany przed renderingiem (pre-render script, we wlasciwosciach renderera jest specjalne okienko gdzie mozna go wpisac); pozdr.
kru Napisano 31 Marzec 2005 Napisano 31 Marzec 2005 takim (mniejwiecej) mechanizmem dysponuje plugin conect poly shape (btw polecam z calego serca). przy czym wlaczyc przed renderingiem trzeba recznie. nie jest to do konca to o co Ci chodzi, ale posiada on wiele opcji pozwalajacych wyswietlac to o co chcesz, tak jak chcesz... ;)
ab5tract Napisano 6 Kwiecień 2005 Napisano 6 Kwiecień 2005 polecam sposob CA MEL'a. jest to wbrew pozorom bardzo proste. w render globals w zakladce Common > Render Options w oknie Pre Render MEL wpisujesz np: setAttr polySmoothFace1.divisions 2; gdzie: polySmoothFace1 jest to node odpowiedzialny za wygladzanie twojego modelu (najlepiej sprawdzic ta nazwe w Channel Box lub w Hypershade, poprzez zaznaczenie interesujacego cie obiektu i klikniecie przycisku Input Connections), .divisions jest atrybutem odpowiedzialnym za podzial siatki. pozdrawiam
ab5tract Napisano 6 Kwiecień 2005 Napisano 6 Kwiecień 2005 ... nalezy tez dodac ze jezeli chcemy zebynasz model wrocil do poprzedniej postaci po renderowaniu nalezy w Post Render MEL cofnac wprowadzone zmiany. jezeli nasz model mial ustawienia Subdivision Level = 1 to nalezy wpisac setAttr polySmoothFace1.divisions 1; w zaleznosci od potrzeb. oczywiscie okno pre i post render MEL maja takze inne zastosowania. pozdrawiam wszystkich uzytkownikow majki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się