Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Nie wiedziałem gdzie pisać wiec moze tu. Niech ktoś mi powie mniej więcej o co chodzi z Nomal mapami ( wiem ze symulują krzywizny ) ale nie wiem jak je sstworzyć , nie wiem czy sie to ciężko robi i wogóle w jaki sposób , wiecie to napewno tylko niech ktoś mi teraz to powie abo odeśle do tutka ( tylko mały problem , powiedzcie jak to zorbić ale w progsie Lightwave ) a jeśli nie wiecie to dla maxa moze jakoś sobie poradze.

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 684
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Moze komus sie sprzyda o to krtotka rozmowa na gg z grafikiem:

domel31 (14:49)

mam jeszcze takie male pytanie do Nomal-Map jakiego uzywasz pluginu albo programu do wygenerowania tej mapki

g (14:50)

z tego co wiem to max 7 generuje sam - tzn renderuje n mape

domel31 (14:50)

hmm

domel31 (14:51)

okki w helpie sprawdze

g (14:51)

ja miałem jakis programik do którego sie łądowało model i on obliczł to

g (14:51)

ale nawet nie wiem gdzie on teraz jest

g (14:51)

zreszta duzo tego jest teraz

domel31 (14:51)

ja sciaglem jakis program od nvidi

g (14:51)

np to

domel31 (14:55)

narazie lipa

domel31 (14:55)

musze poczekac na jakies opisy

domel31 (14:55)

bo niewiem jak wygenerowac loz

g (14:56)

http://developer.nvidia.com/object/melody_home.html

domel31 (14:57)

o mam ten program wlasnie

domel31 (14:57)

 

g (14:57)

no to masz wszytko czego trzba

domel31 (14:59)

dobra zeby nie zabirac duzo czasu to krok po kroku mniej wiecej jest tak:

1. obiekt high poly wzucam do melody

2. generuje normal bump maps

3. ustawiam ja

4. wybieram teksture normal mapy do maxa

5. za pomoca unwarpa nakladam (ale w ktorym slocie ona ma byc>

g (14:59)

masz zamapowany model low poly

g (14:59)

z tego modelu robisz hi poly (z tego zamapowanego low)

g (15:00)

nic nowego rozbudowujesz go zeby nie stracic mapowania bo ci nic nie wyjdzdzie

g (15:00)

i generujesz mape majac 2 modele low i hi poly tak samo zamapowane

domel31 (15:01)

aha

 

domel31 (15:01)

czyli juz texturki nakladam na low poly ktory pozniej rozbudowywuje

g (15:01)

tak

domel31 (15:01)

a dopiero pozniej generuje ta lepsza mapke

g (15:01)

textura nie ma znaczenia

domel31 (15:01)

high do tej low

g (15:01)

mapowanie

g (15:01)

unwap

domel31 (15:02)

oki doki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności