Skocz do zawartości

Normal map


wizz

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiedziałem gdzie pisać wiec moze tu. Niech ktoś mi powie mniej więcej o co chodzi z Nomal mapami ( wiem ze symulują krzywizny ) ale nie wiem jak je sstworzyć , nie wiem czy sie to ciężko robi i wogóle w jaki sposób , wiecie to napewno tylko niech ktoś mi teraz to powie abo odeśle do tutka ( tylko mały problem , powiedzcie jak to zorbić ale w progsie Lightwave ) a jeśli nie wiecie to dla maxa moze jakoś sobie poradze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Moze komus sie sprzyda o to krtotka rozmowa na gg z grafikiem:

domel31 (14:49)

mam jeszcze takie male pytanie do Nomal-Map jakiego uzywasz pluginu albo programu do wygenerowania tej mapki

g (14:50)

z tego co wiem to max 7 generuje sam - tzn renderuje n mape

domel31 (14:50)

hmm

domel31 (14:51)

okki w helpie sprawdze

g (14:51)

ja miałem jakis programik do którego sie łądowało model i on obliczł to

g (14:51)

ale nawet nie wiem gdzie on teraz jest

g (14:51)

zreszta duzo tego jest teraz

domel31 (14:51)

ja sciaglem jakis program od nvidi

g (14:51)

np to

domel31 (14:55)

narazie lipa

domel31 (14:55)

musze poczekac na jakies opisy

domel31 (14:55)

bo niewiem jak wygenerowac loz

g (14:56)

http://developer.nvidia.com/object/melody_home.html

domel31 (14:57)

o mam ten program wlasnie

domel31 (14:57)

 

g (14:57)

no to masz wszytko czego trzba

domel31 (14:59)

dobra zeby nie zabirac duzo czasu to krok po kroku mniej wiecej jest tak:

1. obiekt high poly wzucam do melody

2. generuje normal bump maps

3. ustawiam ja

4. wybieram teksture normal mapy do maxa

5. za pomoca unwarpa nakladam (ale w ktorym slocie ona ma byc>

g (14:59)

masz zamapowany model low poly

g (14:59)

z tego modelu robisz hi poly (z tego zamapowanego low)

g (15:00)

nic nowego rozbudowujesz go zeby nie stracic mapowania bo ci nic nie wyjdzdzie

g (15:00)

i generujesz mape majac 2 modele low i hi poly tak samo zamapowane

domel31 (15:01)

aha

 

domel31 (15:01)

czyli juz texturki nakladam na low poly ktory pozniej rozbudowywuje

g (15:01)

tak

domel31 (15:01)

a dopiero pozniej generuje ta lepsza mapke

g (15:01)

textura nie ma znaczenia

domel31 (15:01)

high do tej low

g (15:01)

mapowanie

g (15:01)

unwap

domel31 (15:02)

oki doki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności