sauax Napisano 14 Kwiecień 2005 Share Napisano 14 Kwiecień 2005 pierwszy raz animuje postac i nie za bardzo wiem jak poradzic sobie z oczami..glownie chodzi mi o rig oczu.. na zalaczonym obrazku widac ze narazie sa to cztery oddzielne sfery..jezeli przypne je do kregoslupa i dam constraint LookAt na zrenice to wszystko jest dobrze dopki nie zaczne wyginac postaci..wtedy oczywiscie oczy zanurzaja sie w cialo i jest kicha:)..jak powinienem to zrobic zeby potem ladnie to takze przy morfingu wychodzilo..(np.rozszerzanie oczu razem z powiekami do gory) z jednoczesnym podlaczeniem Look At .. pllis pomozcie bo jestem w kropce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asblaze Napisano 14 Kwiecień 2005 Share Napisano 14 Kwiecień 2005 no raczej to nie będzie pomoc.... tak bywa z postaciami które mają oczy na wysokości kręgosłupa... Jedyne na co wpadłem to przywagować wertexy koło oczu taktak.. żęby wpływała na nie TYLKO jedna kosć.... wtedy nie będą zatapiać się... chyba żę oczkom też nadasz skina... i powagujesz dokładnietak jak skórę koło nich oba patenty powinny zadziałać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrafMax Napisano 15 Kwiecień 2005 Share Napisano 15 Kwiecień 2005 Asblaze ma racje. Obawaim się, że możesz mieć problemy z ta postacią. Chociaż jakbyś stwożył dodatkową kość (np zwykłego boxa) zlinkował ko z Kręgiem na wysokości oczu i do niego przypisał wertexy okolicy oczy, na sztywno, tak rzeby sie nie deformowały, to powinno coś z tego wyjść. Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sauax Napisano 17 Kwiecień 2005 Autor Share Napisano 17 Kwiecień 2005 ok, mam jeszcze pytanie.. jezeli teraz zrobie dopowiedni cut vertexow i tak powyciagam zeby tworzyly oczy.. dodam kosci ktore maja dzialac tylko na nie.. to jak potem nadac im kolor bialy no i zrobic zrenice sterowane jakims helperem na takich oczach? czy mozna to jakos zrobic ze sferami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sbx Napisano 18 Kwiecień 2005 Share Napisano 18 Kwiecień 2005 w twoim przypadku mozesz strerowac obrotem nalozonej tekstury U, V, W ale to raczej masakra :) - chyba najlatwiej jak zakrzywiona powierzchnie (rogowke) bediesz przesuwal po luk nad powierzchnia oka ta zakrzywiona powierznia tez mogla by byc np. jakas sphera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sauax Napisano 26 Kwiecień 2005 Autor Share Napisano 26 Kwiecień 2005 ok dziala miodzio.. dolozylem kosc i przypiosalem oczy, nic sie juz nie zatapia.. mam teraz jeszcze maly problem ze zrenicami.Mianowicie oczy nie sa sferami (splaszczone sfery to samo zrenice) i rotacja nie przebiega po powierzchni oka..jak mozna to inaczej rozwiazac tak eby miec helper cos w stylu lookAt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sbx Napisano 26 Kwiecień 2005 Share Napisano 26 Kwiecień 2005 np. tak jak w zalaczniku, ruszasz pointem w X i Y a tekstura (zrenica) zmienia polozenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sauax Napisano 26 Kwiecień 2005 Autor Share Napisano 26 Kwiecień 2005 ok to bedzie dobre, tylko jezeli zmienie z checker na bitmap ze zrenica to nie widze zrenicy w viewportach(dopiero w renderingu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sbx Napisano 26 Kwiecień 2005 Share Napisano 26 Kwiecień 2005 zaznacz "show map in viewport" w "material editor" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sauax Napisano 26 Kwiecień 2005 Autor Share Napisano 26 Kwiecień 2005 ok juz mam.thx sbx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sauax Napisano 26 Kwiecień 2005 Autor Share Napisano 26 Kwiecień 2005 ok jeszcze jedno pytanie:) jak ten help point jest polaczony z gizmo UVW bo nie jest to chyba zwykly link Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sbx Napisano 26 Kwiecień 2005 Share Napisano 26 Kwiecień 2005 polaczony jest przez skopiowanie Point01.Position do Shpere01.../Gizmo.Position (jako instance) w TrackView pozdrawiam Sebastian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sauax Napisano 26 Kwiecień 2005 Autor Share Napisano 26 Kwiecień 2005 i thx one more time:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się