Napisano 14 Kwiecień 200519 l pierwszy raz animuje postac i nie za bardzo wiem jak poradzic sobie z oczami..glownie chodzi mi o rig oczu.. na zalaczonym obrazku widac ze narazie sa to cztery oddzielne sfery..jezeli przypne je do kregoslupa i dam constraint LookAt na zrenice to wszystko jest dobrze dopki nie zaczne wyginac postaci..wtedy oczywiscie oczy zanurzaja sie w cialo i jest kicha:)..jak powinienem to zrobic zeby potem ladnie to takze przy morfingu wychodzilo..(np.rozszerzanie oczu razem z powiekami do gory) z jednoczesnym podlaczeniem Look At .. pllis pomozcie bo jestem w kropce
Napisano 14 Kwiecień 200519 l no raczej to nie będzie pomoc.... tak bywa z postaciami które mają oczy na wysokości kręgosłupa... Jedyne na co wpadłem to przywagować wertexy koło oczu taktak.. żęby wpływała na nie TYLKO jedna kosć.... wtedy nie będą zatapiać się... chyba żę oczkom też nadasz skina... i powagujesz dokładnietak jak skórę koło nich oba patenty powinny zadziałać
Napisano 15 Kwiecień 200519 l Asblaze ma racje. Obawaim się, że możesz mieć problemy z ta postacią. Chociaż jakbyś stwożył dodatkową kość (np zwykłego boxa) zlinkował ko z Kręgiem na wysokości oczu i do niego przypisał wertexy okolicy oczy, na sztywno, tak rzeby sie nie deformowały, to powinno coś z tego wyjść. Powodzenia
Napisano 17 Kwiecień 200519 l Autor ok, mam jeszcze pytanie.. jezeli teraz zrobie dopowiedni cut vertexow i tak powyciagam zeby tworzyly oczy.. dodam kosci ktore maja dzialac tylko na nie.. to jak potem nadac im kolor bialy no i zrobic zrenice sterowane jakims helperem na takich oczach? czy mozna to jakos zrobic ze sferami?
Napisano 18 Kwiecień 200519 l w twoim przypadku mozesz strerowac obrotem nalozonej tekstury U, V, W ale to raczej masakra :) - chyba najlatwiej jak zakrzywiona powierzchnie (rogowke) bediesz przesuwal po luk nad powierzchnia oka ta zakrzywiona powierznia tez mogla by byc np. jakas sphera
Napisano 26 Kwiecień 200519 l Autor ok dziala miodzio.. dolozylem kosc i przypiosalem oczy, nic sie juz nie zatapia.. mam teraz jeszcze maly problem ze zrenicami.Mianowicie oczy nie sa sferami (splaszczone sfery to samo zrenice) i rotacja nie przebiega po powierzchni oka..jak mozna to inaczej rozwiazac tak eby miec helper cos w stylu lookAt
Napisano 26 Kwiecień 200519 l np. tak jak w zalaczniku, ruszasz pointem w X i Y a tekstura (zrenica) zmienia polozenie
Napisano 26 Kwiecień 200519 l Autor ok to bedzie dobre, tylko jezeli zmienie z checker na bitmap ze zrenica to nie widze zrenicy w viewportach(dopiero w renderingu)
Napisano 26 Kwiecień 200519 l Autor ok jeszcze jedno pytanie:) jak ten help point jest polaczony z gizmo UVW bo nie jest to chyba zwykly link
Napisano 26 Kwiecień 200519 l polaczony jest przez skopiowanie Point01.Position do Shpere01.../Gizmo.Position (jako instance) w TrackView pozdrawiam Sebastian
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto