Skocz do zawartości

scena3d: sypialnia (mój pierwszy interior)


masater

Rekomendowane odpowiedzi

Bry wszystkim.

W ramach nauki mayi postanowiłem zrobić sobie taką sypialnie jakąś :)

Jak w temacie, to mój pierwszy interior jaki wogóle zaczełm robić i mam zamiar skończyć.

Jak widać w załączniku, mam już ściany, podłoge, sufit, parapet, dziury na okna i drzwi balkonowe, gzyms, parapet i osłonke na kaloryfer, a po lewej jest jeszcze dziura na drzwi :)

Takze zostało zrobić okna, listwy przypodłogowe i urządzić wnętrze.

 

Na renderze są jeszcze bugi w oświetleniu, ale zważając na czas renderingu (10 min na duronie 1,4 w mentalu 3.4 fg_rays:100 GI_ac:256) to chyba nie ejst tak tragicznie, napewno się poprawi w finalu.

Licze na krytykę i pomoc od was drodzy forumowicze (forumowcy, forumiarze nie wiem jak powinno być :P ) oraz zapraszam do komentowania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witam,

 

Oceniać to jeszcze za bardzo nie ma co. No chyba że pod względem leksykalnym. "Polska język bardzo trudna", prawda ? Ja rozumiem, że to nie szkoła, ale pisanie "dzióry" czy np. "użądzić" przekracza już nie tylko dopuszczalne granice, ale i elementarne poczucie szacunku dla ewentualnych czytelników. Pewnie, że można mieć problemy z ortografią, lecz w dzisiejszych czasach, mając dostęp do komputera, wystarczyłoby po prostu przepuścić tekst przez "spellcheckera".

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak czekam na jakies updaty bo pustaka ale w koncu od tego sie zaczyna ! ( na poczatek mozesz zmienic kolor tla bo slabo wyglada jak jest czarne )! No ale nie dokladnie z tego powodu cos tu pisze !

Slate wez ty sie czlowieku zastanow zanim cos pierdolniesz ! Pod wzgledem leksykanym ! Elementarne poczucie szacunku czytelnikow z powodu ortografi ! No nie cos ci sie niezle popie*****lo . Stary to jest forum od grafiki a nie ortografi jak masz zamiar czepiac sie pierdol to idz na jakies forum polonistyczne ! A co moze zaswiadczonko przy poscie o dysleksi zalaczac ? Myslisz ze wszyscy jak ty nie maja nic leprzego do roboty niz zwracanie uwagi na jakies bledy bo przypatkiem moga urazic twoje poczucie wlasnej godnosci ! Rece mi opadaja !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ładnie, najlepiej trochę porzucać mięsem, aby dodać sobie powagi, prawda?

 

Co do argumentu, że jest to forum graficzne, a nie polonistyczne, to jest on raczej chybiony. To przykładowo, na forum polonistycznym można by napisać, że 3ds max jest programem do obróbki muzyki, bo przecież to nie jest forum poświęcone grafice, jeśli dobrze zrozumiałem Twoje stanowisko? Co więcej, nadal uważam, iż poprawna forma wypowiedzi jest wyrazem szacunku do czytelników, bo świadczy o fakcie zadania sobie przez autora pewnego trudu.

 

Pozdrawiam (czekając na kolejną porcję odkrywczych porad, co powinienem zrobić, wyartykułowanych przy pomocy słownictwa ginekologiczno-podwórkowego ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slate - naprawde musisz byc ostatnim sprawiedliwym polonistą ? daruj sobie i skup sie na krytyce nie błędow ort. a zawartosci graficznej ...

 

masater - jak juz mowili tło za oknem wiele daje ... zmien na niebieskie ... a raczej błękit lub ew. białe ... kolejna sprawa tez tyczy sie kolorow ... wczesneij o tym pisalem i chyba napisze jeszcze raz ...

 

są 2-3 typy swiatla rozswietlajacego pomieszczenie ... :

 

1. swiatlo sloneczne - czesto lekki pomarańcz lub beż ... jest to najbardziej intensywne swiatlo spotykane w pomieszczeniach przy symulacji dziennej

2. swiatlo otoczenia ... jest to nic innego jak rozproszone swiatlo atmosfery (lub swiatlo zasłoniete przez chmury) ... - niebieskie (błękit) jest w przeciwienstwie do swiatla dziennego o znacznie mniejszej intensywnosci ...

 

3. swiatlo odbite ... - jest to swiatlo odbite przez swiatlo sloneczne od tego co znajduje sie za oknem ... czesto na parterze za oknem jest trawa ... swiatlo sloneczne przy tym moze zblędować kolor i do w.w. dojdzie wlasnie ten kolor ...

 

punktem #3 sie nie przejmuj ... to czysta teoretyka i chyba nikt z tego nei kozysta ;]

 

czyli ... swiatlo sloneczne (direct , czy jakies inne punktowe z Mayi) , swiatlo rozproszone - atmosferyczne (area light w oknie , lub skylight)

 

---Edit---

do postu nizej

 

slate - nie ... to vray ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie! wątek miał dotyczyć krytyki ... krytyki projektu!

- - - -

 

Jak ktoś wcześniej wspomniał- jest jeszcze mało rzeczy w scenie, dlatego nie ma co dokładnie rozpisywać się nad nią.

Jednak już na tym etapie widać że nad oświetleniem musisz popracować.

 

ps. jak w nowym mental ray`u (3.4) sprawuje się "multibounce"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więdz tak: uwarzam że prawidłowo byś postompił jagbyś miał jakieś kolory tyh świateł a to ze wzglendu takiego że narazie scena jest szara, a to nadaje jej nudy

 

urzywasz jakiegoś skyligchta?

 

moje zdanie jest takie że powinieneś terz dac inne okna oprucz tych na przodzie no bo jak masz skyligchta to jak bedziesz mieć inne to wtedy bedzie fajny efekt takiego ładnego oświetlenia sceny :)

 

chociarz pamientaj terz że jak wrzócisz do sceny meble i inne jakieś meble to oswietlenie zupełnie sie zmieni.. mósisz na to zwrucić uwage w przyszłej pracy

 

no cuż pozostaje mi rzyczyć powodzenia! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.

Po pierwsze chciałbym przeprosić urażonego pana slate, i innych którzy odczówają to samo. Osobiście jednak... hmm nie kontynujmy tego.

Mile zaskoczyło mnie zainteresowanie mym wątkiem, mam nadzieje, iż nie osłbnie zbyt szybko :).

 

Cóż, brakło dziś czasu, także wymodelowałem dziś przez pare minut podstawową bryłę łóżeczka tylko i wyłącznie :(. Mam nadzieje że jutro zdołąm zrobić coś więcej.

 

Co do światła:

Marcin dzięki za rady, postaram się do nich zastosować, ale oświetleniem jednak zajme się po wymodelowaniu mebli i reszty, no i po zrobieniu materiałów, bo one też mocno na owe oświetlenie wpływają.

 

greg_jg: hmm "multibounce" jeżeli chodzi ci o "secondary diffuse bounces" to hmm myśle że sprawuje się nienajgorzej, jak zresztą w załączniku widać.

Render bez GI - samo fg (brudno bo szybko ;) trza będzie radiusy ustawić dla promieni fg ).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zara zara:

1.robiłeś to w Maya to sienie wypowiem bo znam tylko z obrazków

2.to VRay(nie wiem czy jest też do Maya) czy MentalRay

3.łużko mugł byś zmniejszyć troszke.

4.slate nie wiem czego ty chcesz, koleś nie zrobił jakiś karygodnych błędów a ty się czepiasz, fak trzeba przestrzegać ortografi ale bez maniakalnej dokładności.

5.Powodzenia w dalszej nauce(bo się chyba uczysz) Maya i życze ci siły do ukończenia pokoiku..bo ja swojego za cho... nie moge skończyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i widzisz ... kolory to potęga ... ;] teraz mozna zauwazyc co naprawde dają ...

 

zycze powodzenia w projekcie ... bede tu zagladal oczywiscie w miare progresu ;]

 

misold - lozko jest wlasnie dobre ;] zle by bylo gdyby je wlasnie jak ty mowisz .. zmniejszyl ;] proporcje są ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności