Napisano 21 Kwiecień 200520 l Dlaczego jak w maxie mam cylindra i w animce kręce nim 360 stopni, to po odtworzeniu animki nie kręci się tak jak go obkręciłem (tzn. jak koło samochodowe) tylko kręci się tak jakby było krzywe - przekrzywia się w lewo i w prawo nawet o 45 stopni !!! jak temu zaradzić?
Napisano 21 Kwiecień 200520 l Pewnie trzeba dać w połowie obrotu, albo czesiciej klucze (set key), bo jak pokażesz mu tylko stan początkowy i końcowy to nie wie w którą stronę ma sie kręcić.
Napisano 21 Kwiecień 200520 l Autor animke wrzuce za 2 godzinki (bo teraz czasu nie mam) ale w ramach sprostowania dodam, że nawet po zrobieniu 1/4 obrotu tak się dzieje...
Napisano 22 Kwiecień 200520 l Albo rodzaj obrotów. Zobacz czy masz ustawione TCB czy EulerXYZ. W pierwszym przypadku może się właśnie tak dziać. Chociaż drugi też nie jest najlepszy.
Napisano 22 Kwiecień 200520 l Autor jednak nie zamieszczę animki, ale powiem co zrobić aby otrzymać taki sam błąd - zróbmy cylindra, jak koło auta, przekręćmy go o ok 30 lub więcej stopni (taj jak auto stojące na chodniku) a następnie wybierzmy "kręcenie" ustawmy klatki kluczowe na 0 i100 oraz z pola "reference coordinate system" wybierzmy local (aby koło kręciło się jak w samochodzie). No i teraz jak przekręcimy to koło o dowolny stopień to podczas odtwarzania animki kręci się w różne strony !!! no i jak temu zaradzić?
Napisano 22 Kwiecień 200520 l Nie mam takiego problemu. ALe jak wcześniej pisałe sprawdź jaki masz przypisany controler obrotu. Euler czy TCB. Jak ten drugi to zmień na Euler XYZ. Jak to nie pomoże to zanimuj boxa a potem podłącz do niego cylinder:D
Napisano 22 Kwiecień 200520 l Autor już wiem jak pozbyć się tego problemu!!! w motion/properties wystarczy wybrać w miejscu gdzie wpisane są literki XYZ zestaw liter składający się z jednej pary identycznych, a wtedy działa poprawnie... ale bie wiem czemu ;)
Napisano 22 Kwiecień 200520 l U mnie działa niezależnie od ustawienia osi obrotu w motion propertis:D
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto