Jump to content

Featured Replies

Posted

Dlaczego jak w maxie mam cylindra i w animce kręce nim 360 stopni, to po odtworzeniu animki nie kręci się tak jak go obkręciłem (tzn. jak koło samochodowe) tylko kręci się tak jakby było krzywe - przekrzywia się w lewo i w prawo nawet o 45 stopni !!!

jak temu zaradzić?

  • Replies 9
  • Views 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Pewnie trzeba dać w połowie obrotu, albo czesiciej klucze (set key), bo jak pokażesz mu tylko stan początkowy i końcowy to nie wie w którą stronę ma sie kręcić.

  • Author

animke wrzuce za 2 godzinki (bo teraz czasu nie mam) ale w ramach sprostowania dodam, że nawet po zrobieniu 1/4 obrotu tak się dzieje...

Albo rodzaj obrotów. Zobacz czy masz ustawione TCB czy EulerXYZ. W pierwszym przypadku może się właśnie tak dziać. Chociaż drugi też nie jest najlepszy.

  • Author

jednak nie zamieszczę animki, ale powiem co zrobić aby otrzymać taki sam błąd - zróbmy cylindra, jak koło auta, przekręćmy go o ok 30 lub więcej stopni (taj jak auto stojące na chodniku) a następnie wybierzmy "kręcenie" ustawmy klatki kluczowe na 0 i100 oraz z pola "reference coordinate system" wybierzmy local (aby koło kręciło się jak w samochodzie). No i teraz jak przekręcimy to koło o dowolny stopień to podczas odtwarzania animki kręci się w różne strony !!!

no i jak temu zaradzić?

Nie mam takiego problemu. ALe jak wcześniej pisałe sprawdź jaki masz przypisany controler obrotu. Euler czy TCB. Jak ten drugi to zmień na Euler XYZ. Jak to nie pomoże to zanimuj boxa a potem podłącz do niego cylinder:D

  • Author

już wiem jak pozbyć się tego problemu!!!

w motion/properties wystarczy wybrać w miejscu gdzie wpisane są literki XYZ zestaw liter składający się z jednej pary identycznych, a wtedy działa poprawnie... ale bie wiem czemu ;)

Create an account or sign in to comment

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy