Gość cZAQ Napisano 21 Kwiecień 2005 Napisano 21 Kwiecień 2005 Więc zacznę od tego że Mayę mam na CD od chyba roku, ale nie miałem odwagi się za to brać (i sprzętu odpowiedniego), a teraz gdy jest trochę lepszy komputerek i zapał to chcę się "pobawić". Na grafice 3D znam się tyle co na balecie, wiem że nosi sie te śmieszne galoty :P Bawiłem się MilkShape3D (zupełnie inne podejście do tworzenia siatki). Dobra do rzeczy :D Tworzę maskę samochodu i zabrakło mi face'ów (potrzebne mi są tam gdzie zaznaczyłem na czerwono), jak dodaje je przez extrude edge, a potem merge edge żeby się pozbyć jednej to na edge'u mam "ostry" smooth (w czerwonym kole). Co z tym zrobić albo jak najłatwiej dodać nowe face ?
polka dot Napisano 21 Kwiecień 2005 Napisano 21 Kwiecień 2005 chyba jest w mayi cos takiego jak cut? moze tym sobie potniesz polygony witamy na forum :>
VGT Napisano 21 Kwiecień 2005 Napisano 21 Kwiecień 2005 za temat to mam ochotę Cię ubić ;P chociaż skorygować nie będę mógł bo majki nie znam, ale zmień temat na taki, który będzie konkretnie opisywał problem i zapoznaj się z regulaminem forum.
kru Napisano 21 Kwiecień 2005 Napisano 21 Kwiecień 2005 1. do dzielenia poly masz tak wogole split polygon tool ewentualnie subdivide 2 w menu polygons zjedz to tool options i zaznacz keep faces together - dzieki temu nie bedziesz sie musial bawic w mergowanie faceow -> unikniesz tego problemu 3. twoj problem prawdopodobnie rozwiaze zaznaczenie tych faceow w ktorych sklad wchodzi rzeczona krawedz i wybranie edit polygons->normals->soften/harden-> soften all 4. chyba ze problem wynika ze zlego mergea a nie z normalnych, wtedy sprobuj merge edge tool lub merge vertex ( czasem jest tak ze jedno dziala a drugie nie, czesciej dziala merge edge tool) milego uzywania mayki kru
Gość cZAQ Napisano 21 Kwiecień 2005 Napisano 21 Kwiecień 2005 Dzięki za szybką odpowiedź :D VGT - temat jest wg mnie konkretny, podstawy :P Ale dobrze... zmienię ;) W tym miejscu cięcie nic mi nie da, bo co przeciąć żeby powstały nowe poly w miejscu zaznaczonym na czerwono, splita już zdążyłem od wczoraj poznać :D Jeszcze jedno, czytałem sobie to forum i zauważyłem wypowiedzi odnośnie chamfera.. co to jest i jak uiżywać ?
kru Napisano 21 Kwiecień 2005 Napisano 21 Kwiecień 2005 moze po prostu zrob sobie polygonowego cuba i przetestuj? chamfer tworzy polygona w miejscu vertexa. jesli sobie zainstalujesz mj polly tools (popularny, darmowy zestaw skryptow dostepny na stronie aliasa chyba nawet) to bedziesz mial jeszcze chamfer vert together oraz separated. (domysl sie jaka miedzy nimi jest roznica)
Gość cZAQ Napisano 21 Kwiecień 2005 Napisano 21 Kwiecień 2005 Dzięki bardzo, soften/harden bardzo się przydał, chamfer pewnie też się przyda. Teraz pora spać, rano randka z Mayą 6.0 i pewnie jeszcze Wam pozawracam głowę ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się