Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Pytanie:

Jakiej opcji uzywacie do stworzenia z mapy diffuse mapy bump, chyba ze macie do tego jakies specjalne programy.

 

Prosil bym o jakis maly tutek dzieki z gory.

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

jak ja lubie take pytania w stylu "jakiej opcji uzywacie do zrobienia wektora ze zdjecia" albo jak kolega wyzej "do zrobienia bumpa z difuse" :P:P

 

nie ma takich magicznych opcji :P

 

jezeli wiesz na czym polega zasada bumpa to nie powinienes miec problemu. BIALE - WYSOKO; CZARNE -NISKO. czasami wystarczy zanmienic obrazek na szary, ale nie zawsze. czesto trzeba cos dorysowac samemu, np fuge miedzy kafelkami na bumpie.

 

ponizej widac bumpa przezmnie (:D) zrobionego do kafelek:

 

mapa diffuse otrzymana z przerobionego zdjecia:

kafelka-diff.jpg

 

na jej podstawie zrobilem mape bump czyli: przerobilem obrazek na szary, zmniejszylem troche kontrasty, na caly kafelek nalozylem filter clouds z duzym blurem zeby kafelka troche falowala, przyciemnilem tez sama kafelke przy krewedziach zeby byla wypukla po czym domalowalem fuge na dwoch krawedziach:

kafelka-bump.gif

 

rezultatem tego som takie oto ekstra kafelki z bumpem robionym RECZNIE :>

kafeallki%20test.jpg

 

dotam tylko ze to jest przyklad bardzo prostego bumpa z malo ciekawym rezultatem, nad prawdziwymi bumpami czy displacementami pod diffusy trzeba czesto naprawde dlugo posiedziec

Napisano

tez robie podobnie jak Kome, mussz tylko pamietac, ze nie zawsze jest tak, ze to co ciemniejsze jest bardziej wklesle od tego co jasne, czasem jest odwrotnie, a czasem nie ma takiej prawidlowosci w ogole. Mozna uzywac gotowych tekstur (tolat textures na przyklad), ktore czesto dostarczane sa z bumpami od razu. W takim wypadku trzeba uwazac jak laczysz kilka tekstur na jedej (na przyklad tynk i cegly w miejscu odpadniecia tynku), to zeby przyciemnic/rozjasnic odpowiednie warstwy bumpa, czasem cos trzeba domalowac. To tylko takie ogolne zasady, tak na prawde wszystko zalezy od konkretnej tekstury i efektu, ktory chcesz uzyskac.

Napisano

W najprostrzych sytuacjach faktycznie mozna wrzucic po prostu mapke z diffuse do bump. Co do rzeczy w photoshopie to zdecydowanie przyjadaja sie wszystkie rzeczy typu brightness contrast, levels, invert itd

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności