domel31 Napisano 1 Maj 2005 Share Napisano 1 Maj 2005 Pytanie: Jakiej opcji uzywacie do stworzenia z mapy diffuse mapy bump, chyba ze macie do tego jakies specjalne programy. Prosil bym o jakis maly tutek dzieki z gory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polka dot Napisano 1 Maj 2005 Share Napisano 1 Maj 2005 jak ja lubie take pytania w stylu "jakiej opcji uzywacie do zrobienia wektora ze zdjecia" albo jak kolega wyzej "do zrobienia bumpa z difuse" :P:P nie ma takich magicznych opcji :P jezeli wiesz na czym polega zasada bumpa to nie powinienes miec problemu. BIALE - WYSOKO; CZARNE -NISKO. czasami wystarczy zanmienic obrazek na szary, ale nie zawsze. czesto trzeba cos dorysowac samemu, np fuge miedzy kafelkami na bumpie. ponizej widac bumpa przezmnie (:D) zrobionego do kafelek: mapa diffuse otrzymana z przerobionego zdjecia: na jej podstawie zrobilem mape bump czyli: przerobilem obrazek na szary, zmniejszylem troche kontrasty, na caly kafelek nalozylem filter clouds z duzym blurem zeby kafelka troche falowala, przyciemnilem tez sama kafelke przy krewedziach zeby byla wypukla po czym domalowalem fuge na dwoch krawedziach: rezultatem tego som takie oto ekstra kafelki z bumpem robionym RECZNIE :> dotam tylko ze to jest przyklad bardzo prostego bumpa z malo ciekawym rezultatem, nad prawdziwymi bumpami czy displacementami pod diffusy trzeba czesto naprawde dlugo posiedziec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domel31 Napisano 1 Maj 2005 Autor Share Napisano 1 Maj 2005 wow ale to juz mi wystarczy :] DZIEKI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 1 Maj 2005 Share Napisano 1 Maj 2005 tez robie podobnie jak Kome, mussz tylko pamietac, ze nie zawsze jest tak, ze to co ciemniejsze jest bardziej wklesle od tego co jasne, czasem jest odwrotnie, a czasem nie ma takiej prawidlowosci w ogole. Mozna uzywac gotowych tekstur (tolat textures na przyklad), ktore czesto dostarczane sa z bumpami od razu. W takim wypadku trzeba uwazac jak laczysz kilka tekstur na jedej (na przyklad tynk i cegly w miejscu odpadniecia tynku), to zeby przyciemnic/rozjasnic odpowiednie warstwy bumpa, czasem cos trzeba domalowac. To tylko takie ogolne zasady, tak na prawde wszystko zalezy od konkretnej tekstury i efektu, ktory chcesz uzyskac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurt_hectic Napisano 1 Maj 2005 Share Napisano 1 Maj 2005 mi bardzo czesto starcza wzucenie texturki do bumb, 50 np. wysotrzenie i wzmocnienie! > bardzo przydatne do robienia bumb-ow . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 1 Maj 2005 Share Napisano 1 Maj 2005 W najprostrzych sytuacjach faktycznie mozna wrzucic po prostu mapke z diffuse do bump. Co do rzeczy w photoshopie to zdecydowanie przyjadaja sie wszystkie rzeczy typu brightness contrast, levels, invert itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 1 Maj 2005 Share Napisano 1 Maj 2005 jeszcze color replace czy jakoś tak :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się