Touch Napisano 8 Maj 2005 Napisano 8 Maj 2005 Kolejny problem z Vray'em;/ W sumie to dwa: 1. Dlaczego, kiedy renderuję Vray'em textury(vray'owskie) z białym kolorem na diffuse wychodzą nie białe tylko szare (tak sama sytuacja gdy daję białe tlo sceny w Environment) 2. Problem już poruszany wielokrotnie na tym forum, ale podane rozwiązania nie do końca się sprawdzają. Mianowicie, chodzi o sytuację kiedy chcemy np. zrobić świecącą reklamę. Wrzucamy na diffuse wcześniej przygotowaną mapę (np. jakieś zdjęcie) i chcemy, żeby to... świeciło!! Tak, tak... chodzi o self-ilumination! Niech to wygląda jak świecąca reklama, a nie tylko emituje światło(GI) Lens Effect Glow to w VRay'u to nie najlepsze rozwiązanie, bo to już wcale nie wygląda;/ Podsumowując... HELP!! Au secour! Pomocy...!!
AGmakonts Napisano 8 Maj 2005 Napisano 8 Maj 2005 1) Włącz GI 2) Vray Light Material, Ten trzeci z Vrayowskich materiałów Nie pamiętam jego nazwy ale na Evermotion jest do tego tutek
Bacry Napisano 8 Maj 2005 Napisano 8 Maj 2005 tylko tego materiału nie ma we wcześniejszych wersjach Vraya 1.09 a zwyczajnym materiałem z selilumination też da radę, tylko musisz zwiększyć output amount na 100 w zakładce output jakieś (mapy) lub dać mapkę output do diffuse lub selilumination
Touch Napisano 8 Maj 2005 Autor Napisano 8 Maj 2005 Domyślam się, że mówisz o tym tutku: http://www.alternativeworlds.org/evermotion/03_basic_self_illuminated_object.zip Niestety nie wygląda to tak pięknie, kiedy scena jest oświetlona. Mam wrażenie, że ma to coś wspólnego z punktem 1. mojego pierwszego posta. Nie wiem dlaczego biały kolor wcale nie jest biały(?) Próbuję teraz z Bright Multiplier (G-Buffer/Color Mapping) ustawionym na 2.0...
Touch Napisano 8 Maj 2005 Autor Napisano 8 Maj 2005 Dzięki Bacry;D ...ale już próbowałem;/ Obiekt emituje światło, ale sam wygląda jak "zgaszony" ...i zrozum tu V'ray'a;|
Bobby_digital Napisano 8 Maj 2005 Napisano 8 Maj 2005 przeciez musi byc jakas roznica miedzy bardziej oswietlonymi miejscami a mniej i jak dasz bialy diffuse to mniej oswitlone miejsca zrobia sie szare.. mozesz spobowac zwiekszyc recieve GI dla bialych obiektow
Bacry Napisano 8 Maj 2005 Napisano 8 Maj 2005 nie rozumiem jak zgaszony. wręcz przeciwnie staje się całkiem biały i dla mnie to jest gorsze.
Touch Napisano 8 Maj 2005 Autor Napisano 8 Maj 2005 Wiecie co... za parę minut postaram się wrzucić linka do renderingu... może przybliży problem
Touch Napisano 8 Maj 2005 Autor Napisano 8 Maj 2005 Podaję link... http://www.master.pl/~moon/proba.jpg Powiedzcie mi proszę, czy zaznaczone na czerwono obszary wyglądają jakby świeciły(?) Skupcie się tylko na tym, nad projektem nie ma się co znęcać:P
Bacry Napisano 8 Maj 2005 Napisano 8 Maj 2005 Jeżeli to są osobne obiekty zawsze możesz zwiększyć GI generate, lub podłożyć materiał vraymtlwrapper. Świecą tylko mało. zmniejsz światło zewnętrzne i pobaw się Vray framebuffer możesz tam zwiększać expozycje jakby w normalny aparacie fotograficznym.
Touch Napisano 8 Maj 2005 Autor Napisano 8 Maj 2005 No to się pobawimy... Powinien ktoś zorganizować obóz szkoleniowy;D Kome -> Ustawienia Color Mappingu to: Type: Exponential Dark Multiplier: 1.0 Bright Multiplier: 2.0 Clamp Output: checked Affect Background: checked
polka dot Napisano 8 Maj 2005 Napisano 8 Maj 2005 no to ok, a teraz podaj jak masz zrobiony ten swiecacy material. popatrz na ziemie kolo nog tej pani, on swieci tyle ze za slabo.. napisz jak go zrobiles
Touch Napisano 8 Maj 2005 Autor Napisano 8 Maj 2005 Ciekawe, którą metodę mam Ci opisać, bo próbowałem już kilku i z takim samym efektem;D Próbowałem ze zwykłym materiałem, na kanał diffuse mapka (przygotowana w PS, coś na zasadzie zdjęcia), opacity: 100% self-illumination: 100 i konwersja na VRayMtlWrapper, GI Generate na 5.0 Receive na 2.0 (na 5.0 też próbowałem) Drugi sposób: Praktycznie to samo tylko bez mapki z PS na diffuse, a zamiast tego mapa Output na 100 (próbowałem też wrzucić RGB Tint- wszystkie kolorki na biało), konwersja na VRayMtlWrapper, GI to samo... Teraz próbuję GI na 15.0 Jak to nie zadziała to robię przerwę i idę się odchamić:P
Touch Napisano 8 Maj 2005 Autor Napisano 8 Maj 2005 Hmmm... I give up!;( Narazie! Co za... VRay;P Jednak nasuwa mi się przykra myśl - ten problem wynika z mojej niewiedzy;D Miło, kolejna rzecz do nauki... Pozdrawiam serdecznie!
Bobby_digital Napisano 8 Maj 2005 Napisano 8 Maj 2005 to wina exponential,... daj linear albo zwiekszaj bright multiplier dalej...
Touch Napisano 8 Maj 2005 Autor Napisano 8 Maj 2005 Bobby_digital... JESTEŚ BOGIEM!:D My Master!! Dzięki wielkie, wygląda na to, że to działa - chodziło o exponential, zmieniłem na linear- teraz to się wszystko świeci jak... nie powiem co:P Dzięki!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się