Jump to content

Problem...


Recommended Posts

Kolejny problem z Vray'em;/ W sumie to dwa:

1. Dlaczego, kiedy renderuję Vray'em textury(vray'owskie) z białym kolorem na diffuse wychodzą nie białe tylko szare (tak sama sytuacja gdy daję białe tlo sceny w Environment)

 

2. Problem już poruszany wielokrotnie na tym forum, ale podane rozwiązania nie do końca się sprawdzają. Mianowicie, chodzi o sytuację kiedy chcemy np. zrobić świecącą reklamę. Wrzucamy na diffuse wcześniej przygotowaną mapę (np. jakieś zdjęcie) i chcemy, żeby to... świeciło!! Tak, tak... chodzi o self-ilumination! Niech to wygląda jak świecąca reklama, a nie tylko emituje światło(GI) Lens Effect Glow to w VRay'u to nie najlepsze rozwiązanie, bo to już wcale nie wygląda;/

 

Podsumowując... HELP!! Au secour! Pomocy...!!

Link to post
Share on other sites

tylko tego materiału nie ma we wcześniejszych wersjach Vraya 1.09

a zwyczajnym materiałem z selilumination też da radę, tylko musisz zwiększyć output amount na 100 w zakładce output jakieś (mapy) lub dać mapkę output do diffuse lub selilumination

Link to post
Share on other sites

Domyślam się, że mówisz o tym tutku:

 

http://www.alternativeworlds.org/evermotion/03_basic_self_illuminated_object.zip

 

Niestety nie wygląda to tak pięknie, kiedy scena jest oświetlona. Mam wrażenie, że ma to coś wspólnego z punktem 1. mojego pierwszego posta. Nie wiem dlaczego biały kolor wcale nie jest biały(?) Próbuję teraz z Bright Multiplier (G-Buffer/Color Mapping) ustawionym na 2.0...

Link to post
Share on other sites

Jeżeli to są osobne obiekty zawsze możesz zwiększyć GI generate, lub podłożyć materiał vraymtlwrapper. Świecą tylko mało. zmniejsz światło zewnętrzne i pobaw się Vray framebuffer możesz tam zwiększać expozycje jakby w normalny aparacie fotograficznym.

Link to post
Share on other sites

No to się pobawimy... Powinien ktoś zorganizować obóz szkoleniowy;D

Kome -> Ustawienia Color Mappingu to:

Type: Exponential

Dark Multiplier: 1.0

Bright Multiplier: 2.0

Clamp Output: checked

Affect Background: checked

Link to post
Share on other sites

Ciekawe, którą metodę mam Ci opisać, bo próbowałem już kilku i z takim samym efektem;D

 

Próbowałem ze zwykłym materiałem, na kanał diffuse mapka (przygotowana w PS, coś na zasadzie zdjęcia), opacity: 100% self-illumination: 100 i konwersja na VRayMtlWrapper, GI Generate na 5.0 Receive na 2.0 (na 5.0 też próbowałem)

 

Drugi sposób: Praktycznie to samo tylko bez mapki z PS na diffuse, a zamiast tego mapa Output na 100 (próbowałem też wrzucić RGB Tint- wszystkie kolorki na biało), konwersja na VRayMtlWrapper, GI to samo...

 

Teraz próbuję GI na 15.0 Jak to nie zadziała to robię przerwę i idę się odchamić:P

Link to post
Share on other sites

Hmmm... I give up!;( Narazie! Co za... VRay;P Jednak nasuwa mi się przykra myśl - ten problem wynika z mojej niewiedzy;D Miło, kolejna rzecz do nauki...

Pozdrawiam serdecznie!

Link to post
Share on other sites

Bobby_digital... JESTEŚ BOGIEM!:D My Master!! Dzięki wielkie, wygląda na to, że to działa - chodziło o exponential, zmieniłem na linear- teraz to się wszystko świeci jak... nie powiem co:P Dzięki!

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy