Skocz do zawartości

Problem...


Touch

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejny problem z Vray'em;/ W sumie to dwa:

1. Dlaczego, kiedy renderuję Vray'em textury(vray'owskie) z białym kolorem na diffuse wychodzą nie białe tylko szare (tak sama sytuacja gdy daję białe tlo sceny w Environment)

 

2. Problem już poruszany wielokrotnie na tym forum, ale podane rozwiązania nie do końca się sprawdzają. Mianowicie, chodzi o sytuację kiedy chcemy np. zrobić świecącą reklamę. Wrzucamy na diffuse wcześniej przygotowaną mapę (np. jakieś zdjęcie) i chcemy, żeby to... świeciło!! Tak, tak... chodzi o self-ilumination! Niech to wygląda jak świecąca reklama, a nie tylko emituje światło(GI) Lens Effect Glow to w VRay'u to nie najlepsze rozwiązanie, bo to już wcale nie wygląda;/

 

Podsumowując... HELP!! Au secour! Pomocy...!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

tylko tego materiału nie ma we wcześniejszych wersjach Vraya 1.09

a zwyczajnym materiałem z selilumination też da radę, tylko musisz zwiększyć output amount na 100 w zakładce output jakieś (mapy) lub dać mapkę output do diffuse lub selilumination

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się, że mówisz o tym tutku:

 

http://www.alternativeworlds.org/evermotion/03_basic_self_illuminated_object.zip

 

Niestety nie wygląda to tak pięknie, kiedy scena jest oświetlona. Mam wrażenie, że ma to coś wspólnego z punktem 1. mojego pierwszego posta. Nie wiem dlaczego biały kolor wcale nie jest biały(?) Próbuję teraz z Bright Multiplier (G-Buffer/Color Mapping) ustawionym na 2.0...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to są osobne obiekty zawsze możesz zwiększyć GI generate, lub podłożyć materiał vraymtlwrapper. Świecą tylko mało. zmniejsz światło zewnętrzne i pobaw się Vray framebuffer możesz tam zwiększać expozycje jakby w normalny aparacie fotograficznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to się pobawimy... Powinien ktoś zorganizować obóz szkoleniowy;D

Kome -> Ustawienia Color Mappingu to:

Type: Exponential

Dark Multiplier: 1.0

Bright Multiplier: 2.0

Clamp Output: checked

Affect Background: checked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, którą metodę mam Ci opisać, bo próbowałem już kilku i z takim samym efektem;D

 

Próbowałem ze zwykłym materiałem, na kanał diffuse mapka (przygotowana w PS, coś na zasadzie zdjęcia), opacity: 100% self-illumination: 100 i konwersja na VRayMtlWrapper, GI Generate na 5.0 Receive na 2.0 (na 5.0 też próbowałem)

 

Drugi sposób: Praktycznie to samo tylko bez mapki z PS na diffuse, a zamiast tego mapa Output na 100 (próbowałem też wrzucić RGB Tint- wszystkie kolorki na biało), konwersja na VRayMtlWrapper, GI to samo...

 

Teraz próbuję GI na 15.0 Jak to nie zadziała to robię przerwę i idę się odchamić:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... I give up!;( Narazie! Co za... VRay;P Jednak nasuwa mi się przykra myśl - ten problem wynika z mojej niewiedzy;D Miło, kolejna rzecz do nauki...

Pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bobby_digital... JESTEŚ BOGIEM!:D My Master!! Dzięki wielkie, wygląda na to, że to działa - chodziło o exponential, zmieniłem na linear- teraz to się wszystko świeci jak... nie powiem co:P Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności