Napisano 8 Maj 200519 l Kolejny problem z Vray'em;/ W sumie to dwa: 1. Dlaczego, kiedy renderuję Vray'em textury(vray'owskie) z białym kolorem na diffuse wychodzą nie białe tylko szare (tak sama sytuacja gdy daję białe tlo sceny w Environment) 2. Problem już poruszany wielokrotnie na tym forum, ale podane rozwiązania nie do końca się sprawdzają. Mianowicie, chodzi o sytuację kiedy chcemy np. zrobić świecącą reklamę. Wrzucamy na diffuse wcześniej przygotowaną mapę (np. jakieś zdjęcie) i chcemy, żeby to... świeciło!! Tak, tak... chodzi o self-ilumination! Niech to wygląda jak świecąca reklama, a nie tylko emituje światło(GI) Lens Effect Glow to w VRay'u to nie najlepsze rozwiązanie, bo to już wcale nie wygląda;/ Podsumowując... HELP!! Au secour! Pomocy...!!
Napisano 8 Maj 200519 l 1) Włącz GI 2) Vray Light Material, Ten trzeci z Vrayowskich materiałów Nie pamiętam jego nazwy ale na Evermotion jest do tego tutek
Napisano 8 Maj 200519 l tylko tego materiału nie ma we wcześniejszych wersjach Vraya 1.09 a zwyczajnym materiałem z selilumination też da radę, tylko musisz zwiększyć output amount na 100 w zakładce output jakieś (mapy) lub dać mapkę output do diffuse lub selilumination
Napisano 8 Maj 200519 l Autor Domyślam się, że mówisz o tym tutku: http://www.alternativeworlds.org/evermotion/03_basic_self_illuminated_object.zip Niestety nie wygląda to tak pięknie, kiedy scena jest oświetlona. Mam wrażenie, że ma to coś wspólnego z punktem 1. mojego pierwszego posta. Nie wiem dlaczego biały kolor wcale nie jest biały(?) Próbuję teraz z Bright Multiplier (G-Buffer/Color Mapping) ustawionym na 2.0...
Napisano 8 Maj 200519 l Autor Dzięki Bacry;D ...ale już próbowałem;/ Obiekt emituje światło, ale sam wygląda jak "zgaszony" ...i zrozum tu V'ray'a;|
Napisano 8 Maj 200519 l przeciez musi byc jakas roznica miedzy bardziej oswietlonymi miejscami a mniej i jak dasz bialy diffuse to mniej oswitlone miejsca zrobia sie szare.. mozesz spobowac zwiekszyc recieve GI dla bialych obiektow
Napisano 8 Maj 200519 l nie rozumiem jak zgaszony. wręcz przeciwnie staje się całkiem biały i dla mnie to jest gorsze.
Napisano 8 Maj 200519 l Autor Wiecie co... za parę minut postaram się wrzucić linka do renderingu... może przybliży problem
Napisano 8 Maj 200519 l Autor Podaję link... http://www.master.pl/~moon/proba.jpg Powiedzcie mi proszę, czy zaznaczone na czerwono obszary wyglądają jakby świeciły(?) Skupcie się tylko na tym, nad projektem nie ma się co znęcać:P
Napisano 8 Maj 200519 l Jeżeli to są osobne obiekty zawsze możesz zwiększyć GI generate, lub podłożyć materiał vraymtlwrapper. Świecą tylko mało. zmniejsz światło zewnętrzne i pobaw się Vray framebuffer możesz tam zwiększać expozycje jakby w normalny aparacie fotograficznym.
Napisano 8 Maj 200519 l Autor No to się pobawimy... Powinien ktoś zorganizować obóz szkoleniowy;D Kome -> Ustawienia Color Mappingu to: Type: Exponential Dark Multiplier: 1.0 Bright Multiplier: 2.0 Clamp Output: checked Affect Background: checked
Napisano 8 Maj 200519 l no to ok, a teraz podaj jak masz zrobiony ten swiecacy material. popatrz na ziemie kolo nog tej pani, on swieci tyle ze za slabo.. napisz jak go zrobiles
Napisano 8 Maj 200519 l Autor Ciekawe, którą metodę mam Ci opisać, bo próbowałem już kilku i z takim samym efektem;D Próbowałem ze zwykłym materiałem, na kanał diffuse mapka (przygotowana w PS, coś na zasadzie zdjęcia), opacity: 100% self-illumination: 100 i konwersja na VRayMtlWrapper, GI Generate na 5.0 Receive na 2.0 (na 5.0 też próbowałem) Drugi sposób: Praktycznie to samo tylko bez mapki z PS na diffuse, a zamiast tego mapa Output na 100 (próbowałem też wrzucić RGB Tint- wszystkie kolorki na biało), konwersja na VRayMtlWrapper, GI to samo... Teraz próbuję GI na 15.0 Jak to nie zadziała to robię przerwę i idę się odchamić:P
Napisano 8 Maj 200519 l Autor Hmmm... I give up!;( Narazie! Co za... VRay;P Jednak nasuwa mi się przykra myśl - ten problem wynika z mojej niewiedzy;D Miło, kolejna rzecz do nauki... Pozdrawiam serdecznie!
Napisano 8 Maj 200519 l Autor Bobby_digital... JESTEŚ BOGIEM!:D My Master!! Dzięki wielkie, wygląda na to, że to działa - chodziło o exponential, zmieniłem na linear- teraz to się wszystko świeci jak... nie powiem co:P Dzięki!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto