Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Kolejny problem z Vray'em;/ W sumie to dwa:

1. Dlaczego, kiedy renderuję Vray'em textury(vray'owskie) z białym kolorem na diffuse wychodzą nie białe tylko szare (tak sama sytuacja gdy daję białe tlo sceny w Environment)

 

2. Problem już poruszany wielokrotnie na tym forum, ale podane rozwiązania nie do końca się sprawdzają. Mianowicie, chodzi o sytuację kiedy chcemy np. zrobić świecącą reklamę. Wrzucamy na diffuse wcześniej przygotowaną mapę (np. jakieś zdjęcie) i chcemy, żeby to... świeciło!! Tak, tak... chodzi o self-ilumination! Niech to wygląda jak świecąca reklama, a nie tylko emituje światło(GI) Lens Effect Glow to w VRay'u to nie najlepsze rozwiązanie, bo to już wcale nie wygląda;/

 

Podsumowując... HELP!! Au secour! Pomocy...!!

  • Odpowiedzi 16
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1) Włącz GI

2) Vray Light Material, Ten trzeci z Vrayowskich materiałów Nie pamiętam jego nazwy ale na Evermotion jest do tego tutek

Napisano

tylko tego materiału nie ma we wcześniejszych wersjach Vraya 1.09

a zwyczajnym materiałem z selilumination też da radę, tylko musisz zwiększyć output amount na 100 w zakładce output jakieś (mapy) lub dać mapkę output do diffuse lub selilumination

Napisano
  • Autor

Domyślam się, że mówisz o tym tutku:

 

http://www.alternativeworlds.org/evermotion/03_basic_self_illuminated_object.zip

 

Niestety nie wygląda to tak pięknie, kiedy scena jest oświetlona. Mam wrażenie, że ma to coś wspólnego z punktem 1. mojego pierwszego posta. Nie wiem dlaczego biały kolor wcale nie jest biały(?) Próbuję teraz z Bright Multiplier (G-Buffer/Color Mapping) ustawionym na 2.0...

Napisano
  • Autor

Dzięki Bacry;D ...ale już próbowałem;/ Obiekt emituje światło, ale sam wygląda jak "zgaszony"

...i zrozum tu V'ray'a;|

Napisano

przeciez musi byc jakas roznica miedzy bardziej oswietlonymi miejscami a mniej i jak dasz bialy diffuse to mniej oswitlone miejsca zrobia sie szare..

 

mozesz spobowac zwiekszyc recieve GI dla bialych obiektow

Napisano
  • Autor

Wiecie co... za parę minut postaram się wrzucić linka do renderingu... może przybliży problem

Napisano

Jeżeli to są osobne obiekty zawsze możesz zwiększyć GI generate, lub podłożyć materiał vraymtlwrapper. Świecą tylko mało. zmniejsz światło zewnętrzne i pobaw się Vray framebuffer możesz tam zwiększać expozycje jakby w normalny aparacie fotograficznym.

Napisano
  • Autor

No to się pobawimy... Powinien ktoś zorganizować obóz szkoleniowy;D

Kome -> Ustawienia Color Mappingu to:

Type: Exponential

Dark Multiplier: 1.0

Bright Multiplier: 2.0

Clamp Output: checked

Affect Background: checked

Napisano

no to ok, a teraz podaj jak masz zrobiony ten swiecacy material. popatrz na ziemie kolo nog tej pani, on swieci tyle ze za slabo.. napisz jak go zrobiles

Napisano
  • Autor

Ciekawe, którą metodę mam Ci opisać, bo próbowałem już kilku i z takim samym efektem;D

 

Próbowałem ze zwykłym materiałem, na kanał diffuse mapka (przygotowana w PS, coś na zasadzie zdjęcia), opacity: 100% self-illumination: 100 i konwersja na VRayMtlWrapper, GI Generate na 5.0 Receive na 2.0 (na 5.0 też próbowałem)

 

Drugi sposób: Praktycznie to samo tylko bez mapki z PS na diffuse, a zamiast tego mapa Output na 100 (próbowałem też wrzucić RGB Tint- wszystkie kolorki na biało), konwersja na VRayMtlWrapper, GI to samo...

 

Teraz próbuję GI na 15.0 Jak to nie zadziała to robię przerwę i idę się odchamić:P

Napisano
  • Autor

Hmmm... I give up!;( Narazie! Co za... VRay;P Jednak nasuwa mi się przykra myśl - ten problem wynika z mojej niewiedzy;D Miło, kolejna rzecz do nauki...

Pozdrawiam serdecznie!

Napisano
  • Autor

Bobby_digital... JESTEŚ BOGIEM!:D My Master!! Dzięki wielkie, wygląda na to, że to działa - chodziło o exponential, zmieniłem na linear- teraz to się wszystko świeci jak... nie powiem co:P Dzięki!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności