Adam88 Napisano 12 Maj 2005 Napisano 12 Maj 2005 Witam, zalorzmy, ze mam boxa o stosunku dlugosci do szerokosci ok. 15 do 1 i chcialbym go oteksturowac. Wiec wchodze do Materialow, wybieram pusty slot i ustawiam jako bitmape, po wybraniu tekstury o rozmiarach 64x64 i renderowaniu... szok! :/ Tekstura na kazdej sciance okropnie rozciagnela sie przez cala dlugosc boxa, wyglada to okropnie i teraz mam pytanie: Jest to tekstura przystosowana do powtarzania sie wiec jak to ustawic w maxie zeby na bokach boxa powtarzal ta teksture a nie rozciagal?
Baldack Napisano 12 Maj 2005 Napisano 12 Maj 2005 kazdej scianie moze sz nadac ta sama texture....znaczy zaznaczas jeden polygon...jedna sciana...i nadajesz na nia texture...potem drugi poligon...druga sciana i nadajesz textrue itd
.ai Napisano 12 Maj 2005 Napisano 12 Maj 2005 standardowe koordynaty UVW boxa to mapowanie boxem o tych samych rozmiarach, jezeli kcesz miec jednolita teksture na mimo że to nie jest sześcian, dodaj modyfikator UVW map wybierz typ na box i ustaw jednakowe wartości dla dlugości scian, jeżeli chcesz widzieć jak mapowana jest tekstura włącz jej wyświetlanie w viewporcie, meterial editor, i mała ikonka z szescianem w kratke (zreszta to jest w helpie)
slate Napisano 13 Maj 2005 Napisano 13 Maj 2005 Jak chcesz żeby tekstura się powtarzała, to musisz ustawić dla niej tiling (czyli ile razy ma się powtórzyć w pionie, a ile razy w poziomie). A jeśli chcesz mieć porządne mapowanie prostopadłościanu to dodaj modyfikator uvw map i zmień typ mapowania na box. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się