Skocz do zawartości

Teksturowanie


Adam88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zalorzmy, ze mam boxa o stosunku dlugosci do szerokosci ok. 15 do 1 i chcialbym go oteksturowac. Wiec wchodze do Materialow, wybieram pusty slot i ustawiam jako bitmape, po wybraniu tekstury o rozmiarach 64x64 i renderowaniu... szok! :/

Tekstura na kazdej sciance okropnie rozciagnela sie przez cala dlugosc boxa, wyglada to okropnie i teraz mam pytanie: Jest to tekstura przystosowana do powtarzania sie wiec jak to ustawic w maxie zeby na bokach boxa powtarzal ta teksture a nie rozciagal?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

standardowe koordynaty UVW boxa to mapowanie boxem o tych samych rozmiarach, jezeli kcesz miec jednolita teksture na mimo że to nie jest sześcian, dodaj modyfikator UVW map wybierz typ na box i ustaw jednakowe wartości dla dlugości scian, jeżeli chcesz widzieć jak mapowana jest tekstura włącz jej wyświetlanie w viewporcie, meterial editor, i mała ikonka z szescianem w kratke (zreszta to jest w helpie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz żeby tekstura się powtarzała, to musisz ustawić dla niej tiling (czyli ile razy ma się powtórzyć w pionie, a ile razy w poziomie). A jeśli chcesz mieć porządne mapowanie prostopadłościanu to dodaj modyfikator uvw map i zmień typ mapowania na box.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności