dcm_Marecheq Napisano 17 Maj 2005 Napisano 17 Maj 2005 Mam problem w 3D Studio związany z efektem glow. Chcę zrobić reflektor zamontowany na samolocie przelatującym za drzewem. Drzewo jest na zdjęciu i mam już do niego opacity map. Problem jest taki że reflektor gaśnie gdy chowa się za konturem zdjęcia a nie za gałęziami (zdjęcie jest naniesione na płaszczyznę i ma opacity map - widać wszystko co jest za nim oprócz efektów). Obrazek pokazuje ten problem na przykładzie miecza świetlnego. Nie widać go w oknie i drzwiach choć domek jest w tych miejscach przezroczysty ( to znaczy miecz widać tylko glowa nie widać ): Ten sam problem jest gdy chcę przesłonić półprzezroczystym obiektem jakiś efekt - gdy opacity ustawię na 0,01 efektu nie widać WCALE (obiekt na pierwszym planie jest widoczny w jendym procencie). Nie wiem o co chodzi - czy o opcje efektu glow czy o opcje materiału z którego jest obiekt (domek). Myślę, że problem jest w tym że najpierw max renderuje obiekty a potem efekty (widać to w czasie renderowania w oknie podglądu)... w takim razie co zrobić żeby przykłądowy obrazek wyrenderował w kolejności : MIECZ > GLOW DO MIECZA > DOMEK > EFEKTY DOMKU ... i tak dalej ?
Zibi1970 Napisano 18 Maj 2005 Napisano 18 Maj 2005 toc wlasnie napisal ze komp renderuje najpierw obiekty a potem efekt glow czyli juz pewnie uzywa videoposta. zreszta viedopost tez naklada efekt na koncu wiec nic to nie da. moze sa inne sposoby ale ja bym to zrobil na 2 baty. :-) napierw wyrenderowal ten miecz swietlny z efektem a potem cala reszte sceny z zaznaczonym kanalem alpha (czy jakos tak). wtedy to co czarne jest traktowane przez kompa jako przezroczyste. na koncu w videoposcie polaczyl oba rendery/animacje w calosc.
La R Napisano 18 Maj 2005 Napisano 18 Maj 2005 no przecie czytać umiem...wcale nie musi to być video post, powiedział bym raczej, że kolega użył glow z okna rendering effects...o ile dobrze pamiętam to glow z vp nie jest zasłaniany przez obiekty pół przeźroczyste i teraz tylko nie pamiętam czy standardowy czy "ulepszony", jak wróce do domciu to sprawdze...
dcm_Marecheq Napisano 18 Maj 2005 Autor Napisano 18 Maj 2005 A może Raytrace Global Include / Exclude ? Jak tego używać? Nie wiem jak używać video post (próbowałem z okna rendering) jak się nauczę to się podzielę spostrzeżeniami. " na 2 baty " próbowałem i nie jest to takie proste bo trzeba jeszcze kombinować z wyrenderowanymi kanałami alfa (kanał alfa domkó się nie zmienia , gdy miecz chowa się za domkiem w jego kanale nic się nie zmienia i w kanale alfa wszystkich obiektów też nic się nie zmienia) niemniej nad tą mało elegancką metodą też popracuję.
dcm_Marecheq Napisano 18 Maj 2005 Autor Napisano 18 Maj 2005 Próbowałem przed chwilą w video post - wygląda to tak samo :-( Będę jeszcze kombinował z różnymi opcjami w oknie Video Post ale wydaje mi się że problem tkwi w materiale z którego jest wykonany "domek" lub Properties "domku".
Zibi1970 Napisano 20 Maj 2005 Napisano 20 Maj 2005 hmm, sposob na "dwa baty" zadziala na pewno! najpierw renderujesz normalnie sam miecz z glowem do pliku np *.png w ustawieniach PNG ustaw kolory na 24 bit i odznacz kanal alpha. teraz wyrenderuj cala reszte juz bez miecza. w ustawieniach png koniecznie zaznacz kanal alpha. teraz w videoposcie (czystym) musisz wgrac najpierw klatki z mieczem a potem klatki z reszta. jako efekt wybietasz alpha .....cos tam (kurde nie pamietam, nie mam tu maxa ale sa tam ze dwa z nawza alpha wiec sprawdz) i renderujesz calosc do pliku png, tifa, jpga czy avi i powinno wsio grac.
Zibi1970 Napisano 20 Maj 2005 Napisano 20 Maj 2005 a jeszcze odnosnie malo eleganckiej metody. nie mysl ze wszystkie efekty graficzne sie od razu umieszcza w scenie i renderuje. czasami takich pod scen jest kilka i dopiero potem laczy sie to w calosc. jak myslisz po co discreet stworzyl taka mozliwosc w programie. taki sposob renderowania ulatwia prace bo rozbijasz sobie scene na kawalki ktore mozna pozniej dowolnie zmieniac bez ruszania pozostalych.
dcm_Marecheq Napisano 20 Maj 2005 Autor Napisano 20 Maj 2005 To znaczy że jeśli odpowiednio skonfiguruję Video Post (pomocniczy plik png) będę mógł używając "Render" w "Video Post" wyrenderować gotową scenę a cały proces będzie zautomatyzowany?
Zibi1970 Napisano 20 Maj 2005 Napisano 20 Maj 2005 nie wiem czy sie da tak poustawiac zadania w vposcie aby zrobil sam wszystko ale w najgorszym razie bedziesz musial kliknac parenascie razy myszka
La R Napisano 20 Maj 2005 Napisano 20 Maj 2005 no pochlastać się można, z armatą na mrówke, no poprostu...a zresztą nieważne...więc tak jak napisałem, że jak wróce do domciu to sprawdze i...miałem racje, poniżej zamieszczam obrazek na dowód, nawet nie użyłem glowa z vp tylko tego z rendering effects...ja nie wiem, że niektórzy ze szkoły nie wynieśli podstawowej zasady pracy:"jak by to zrobić żeby się nie narobić" ot...
La R Napisano 20 Maj 2005 Napisano 20 Maj 2005 hmmm...zapomniałem dodać, że aby glow był widoczny trzeba użyć materiału typu raytraced także mapy dla innego materiału (np. standard) w slocie refract...ta wskazówka powinna rozwiać wszystkie Twoje problemy z glowem z za obiektów półprzeźroczystych...amen.
Bacry Napisano 20 Maj 2005 Napisano 20 Maj 2005 poza oczywiście użyciem Vraya gdzie problem będzie dalej występował :D bo nie można używać raytraced material
dcm_Marecheq Napisano 23 Maj 2005 Autor Napisano 23 Maj 2005 Bardzo dziękuję La Radoslawe - już działa. W ustawieniach światła które oświetla obiekt trzeba było wybrać raytraced a nie opacity map
La R Napisano 23 Maj 2005 Napisano 23 Maj 2005 no niestety pod vrayem się tak nieda. kein problem...polecam się na przyszłość ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się