dcm_Marecheq Posted May 17, 2005 Share Posted May 17, 2005 Mam problem w 3D Studio związany z efektem glow. Chcę zrobić reflektor zamontowany na samolocie przelatującym za drzewem. Drzewo jest na zdjęciu i mam już do niego opacity map. Problem jest taki że reflektor gaśnie gdy chowa się za konturem zdjęcia a nie za gałęziami (zdjęcie jest naniesione na płaszczyznę i ma opacity map - widać wszystko co jest za nim oprócz efektów). Obrazek pokazuje ten problem na przykładzie miecza świetlnego. Nie widać go w oknie i drzwiach choć domek jest w tych miejscach przezroczysty ( to znaczy miecz widać tylko glowa nie widać ): Ten sam problem jest gdy chcę przesłonić półprzezroczystym obiektem jakiś efekt - gdy opacity ustawię na 0,01 efektu nie widać WCALE (obiekt na pierwszym planie jest widoczny w jendym procencie). Nie wiem o co chodzi - czy o opcje efektu glow czy o opcje materiału z którego jest obiekt (domek). Myślę, że problem jest w tym że najpierw max renderuje obiekty a potem efekty (widać to w czasie renderowania w oknie podglądu)... w takim razie co zrobić żeby przykłądowy obrazek wyrenderował w kolejności : MIECZ > GLOW DO MIECZA > DOMEK > EFEKTY DOMKU ... i tak dalej ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
La R Posted May 17, 2005 Share Posted May 17, 2005 spróbuj użyc efektu glow w videopost Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zibi1970 Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 toc wlasnie napisal ze komp renderuje najpierw obiekty a potem efekt glow czyli juz pewnie uzywa videoposta. zreszta viedopost tez naklada efekt na koncu wiec nic to nie da. moze sa inne sposoby ale ja bym to zrobil na 2 baty. :-) napierw wyrenderowal ten miecz swietlny z efektem a potem cala reszte sceny z zaznaczonym kanalem alpha (czy jakos tak). wtedy to co czarne jest traktowane przez kompa jako przezroczyste. na koncu w videoposcie polaczyl oba rendery/animacje w calosc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
La R Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 no przecie czytać umiem...wcale nie musi to być video post, powiedział bym raczej, że kolega użył glow z okna rendering effects...o ile dobrze pamiętam to glow z vp nie jest zasłaniany przez obiekty pół przeźroczyste i teraz tylko nie pamiętam czy standardowy czy "ulepszony", jak wróce do domciu to sprawdze... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcm_Marecheq Posted May 18, 2005 Author Share Posted May 18, 2005 A może Raytrace Global Include / Exclude ? Jak tego używać? Nie wiem jak używać video post (próbowałem z okna rendering) jak się nauczę to się podzielę spostrzeżeniami. " na 2 baty " próbowałem i nie jest to takie proste bo trzeba jeszcze kombinować z wyrenderowanymi kanałami alfa (kanał alfa domkó się nie zmienia , gdy miecz chowa się za domkiem w jego kanale nic się nie zmienia i w kanale alfa wszystkich obiektów też nic się nie zmienia) niemniej nad tą mało elegancką metodą też popracuję. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacob B Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 byl ten problem juz na forum....poszukaj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bacry Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 a może zamiast glow użyć volume light? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcm_Marecheq Posted May 18, 2005 Author Share Posted May 18, 2005 Próbowałem przed chwilą w video post - wygląda to tak samo :-( Będę jeszcze kombinował z różnymi opcjami w oknie Video Post ale wydaje mi się że problem tkwi w materiale z którego jest wykonany "domek" lub Properties "domku". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zibi1970 Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 hmm, sposob na "dwa baty" zadziala na pewno! najpierw renderujesz normalnie sam miecz z glowem do pliku np *.png w ustawieniach PNG ustaw kolory na 24 bit i odznacz kanal alpha. teraz wyrenderuj cala reszte juz bez miecza. w ustawieniach png koniecznie zaznacz kanal alpha. teraz w videoposcie (czystym) musisz wgrac najpierw klatki z mieczem a potem klatki z reszta. jako efekt wybietasz alpha .....cos tam (kurde nie pamietam, nie mam tu maxa ale sa tam ze dwa z nawza alpha wiec sprawdz) i renderujesz calosc do pliku png, tifa, jpga czy avi i powinno wsio grac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zibi1970 Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 a jeszcze odnosnie malo eleganckiej metody. nie mysl ze wszystkie efekty graficzne sie od razu umieszcza w scenie i renderuje. czasami takich pod scen jest kilka i dopiero potem laczy sie to w calosc. jak myslisz po co discreet stworzyl taka mozliwosc w programie. taki sposob renderowania ulatwia prace bo rozbijasz sobie scene na kawalki ktore mozna pozniej dowolnie zmieniac bez ruszania pozostalych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcm_Marecheq Posted May 20, 2005 Author Share Posted May 20, 2005 To znaczy że jeśli odpowiednio skonfiguruję Video Post (pomocniczy plik png) będę mógł używając "Render" w "Video Post" wyrenderować gotową scenę a cały proces będzie zautomatyzowany? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zibi1970 Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 nie wiem czy sie da tak poustawiac zadania w vposcie aby zrobil sam wszystko ale w najgorszym razie bedziesz musial kliknac parenascie razy myszka Link to comment Share on other sites More sharing options...
La R Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 no pochlastać się można, z armatą na mrówke, no poprostu...a zresztą nieważne...więc tak jak napisałem, że jak wróce do domciu to sprawdze i...miałem racje, poniżej zamieszczam obrazek na dowód, nawet nie użyłem glowa z vp tylko tego z rendering effects...ja nie wiem, że niektórzy ze szkoły nie wynieśli podstawowej zasady pracy:"jak by to zrobić żeby się nie narobić" ot... Link to comment Share on other sites More sharing options...
La R Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 hmmm...zapomniałem dodać, że aby glow był widoczny trzeba użyć materiału typu raytraced także mapy dla innego materiału (np. standard) w slocie refract...ta wskazówka powinna rozwiać wszystkie Twoje problemy z glowem z za obiektów półprzeźroczystych...amen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bacry Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 poza oczywiście użyciem Vraya gdzie problem będzie dalej występował :D bo nie można używać raytraced material Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcm_Marecheq Posted May 23, 2005 Author Share Posted May 23, 2005 Bardzo dziękuję La Radoslawe - już działa. W ustawieniach światła które oświetla obiekt trzeba było wybrać raytraced a nie opacity map Link to comment Share on other sites More sharing options...
La R Posted May 23, 2005 Share Posted May 23, 2005 no niestety pod vrayem się tak nieda. kein problem...polecam się na przyszłość ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now