Jump to content

Opacity map / efekty w tle.


dcm_Marecheq

Recommended Posts

Mam problem w 3D Studio związany z efektem glow. Chcę zrobić reflektor zamontowany na samolocie przelatującym za drzewem. Drzewo jest na zdjęciu i mam już do niego opacity map. Problem jest taki że reflektor gaśnie gdy chowa się za konturem zdjęcia a nie za gałęziami (zdjęcie jest naniesione na płaszczyznę i ma opacity map - widać wszystko co jest za nim oprócz efektów). Obrazek pokazuje ten problem na przykładzie miecza świetlnego. Nie widać go w oknie i drzwiach choć domek jest w tych miejscach przezroczysty ( to znaczy miecz widać tylko glowa nie widać ):

rend1br.th.jpg

Ten sam problem jest gdy chcę przesłonić półprzezroczystym obiektem jakiś efekt - gdy opacity ustawię na 0,01 efektu nie widać WCALE (obiekt na pierwszym planie jest widoczny w jendym procencie). Nie wiem o co chodzi - czy o opcje efektu glow czy o opcje materiału z którego jest obiekt (domek).

 

Myślę, że problem jest w tym że najpierw max renderuje obiekty a potem efekty (widać to w czasie renderowania w oknie podglądu)... w takim razie co zrobić żeby przykłądowy obrazek wyrenderował w kolejności : MIECZ > GLOW DO MIECZA > DOMEK > EFEKTY DOMKU ... i tak dalej ?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 16
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

toc wlasnie napisal ze komp renderuje najpierw obiekty a potem efekt glow czyli juz pewnie uzywa videoposta. zreszta viedopost tez naklada efekt na koncu wiec nic to nie da. moze sa inne sposoby ale ja bym to zrobil na 2 baty. :-)

napierw wyrenderowal ten miecz swietlny z efektem a potem cala reszte sceny z zaznaczonym kanalem alpha (czy jakos tak). wtedy to co czarne jest traktowane przez kompa jako przezroczyste. na koncu w videoposcie polaczyl oba rendery/animacje w calosc.

Link to comment
Share on other sites

no przecie czytać umiem...wcale nie musi to być video post, powiedział bym raczej, że kolega użył glow z okna rendering effects...o ile dobrze pamiętam to glow z vp nie jest zasłaniany przez obiekty pół przeźroczyste i teraz tylko nie pamiętam czy standardowy czy "ulepszony", jak wróce do domciu to sprawdze...

Link to comment
Share on other sites

A może Raytrace Global Include / Exclude ?

Jak tego używać?

Nie wiem jak używać video post (próbowałem z okna rendering) jak się nauczę to się podzielę spostrzeżeniami.

" na 2 baty " próbowałem i nie jest to takie proste bo trzeba jeszcze kombinować z wyrenderowanymi kanałami alfa (kanał alfa domkó się nie zmienia , gdy miecz chowa się za domkiem w jego kanale nic się nie zmienia i w kanale alfa wszystkich obiektów też nic się nie zmienia) niemniej nad tą mało elegancką metodą też popracuję.

Link to comment
Share on other sites

Próbowałem przed chwilą w video post - wygląda to tak samo :-(

Będę jeszcze kombinował z różnymi opcjami w oknie Video Post ale wydaje mi się że problem tkwi w materiale z którego jest wykonany "domek" lub Properties "domku".

Link to comment
Share on other sites

hmm,

 

sposob na "dwa baty" zadziala na pewno!

 

najpierw renderujesz normalnie sam miecz z glowem do pliku np *.png

w ustawieniach PNG ustaw kolory na 24 bit i odznacz kanal alpha.

teraz wyrenderuj cala reszte juz bez miecza. w ustawieniach png koniecznie zaznacz kanal alpha.

teraz w videoposcie (czystym) musisz wgrac najpierw klatki z mieczem a potem klatki z reszta. jako efekt wybietasz alpha .....cos tam (kurde nie pamietam, nie mam tu maxa ale sa tam ze dwa z nawza alpha wiec sprawdz) i renderujesz calosc do pliku png, tifa, jpga czy avi i powinno wsio grac.

Link to comment
Share on other sites

a jeszcze odnosnie malo eleganckiej metody. nie mysl ze wszystkie efekty graficzne sie od razu umieszcza w scenie i renderuje. czasami takich pod scen jest kilka i dopiero potem laczy sie to w calosc. jak myslisz po co discreet stworzyl taka mozliwosc w programie. taki sposob renderowania ulatwia prace bo rozbijasz sobie scene na kawalki ktore mozna pozniej dowolnie zmieniac bez ruszania pozostalych.

Link to comment
Share on other sites

no pochlastać się można, z armatą na mrówke, no poprostu...a zresztą nieważne...więc tak jak napisałem, że jak wróce do domciu to sprawdze i...miałem racje, poniżej zamieszczam obrazek na dowód, nawet nie użyłem glowa z vp tylko tego z rendering effects...ja nie wiem, że niektórzy ze szkoły nie wynieśli podstawowej zasady pracy:"jak by to zrobić żeby się nie narobić" ot...

Link to comment
Share on other sites

hmmm...zapomniałem dodać, że aby glow był widoczny trzeba użyć materiału typu raytraced także mapy dla innego materiału (np. standard) w slocie refract...ta wskazówka powinna rozwiać wszystkie Twoje problemy z glowem z za obiektów półprzeźroczystych...amen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy