Napisano 17 Maj 200519 l Mam problem w 3D Studio związany z efektem glow. Chcę zrobić reflektor zamontowany na samolocie przelatującym za drzewem. Drzewo jest na zdjęciu i mam już do niego opacity map. Problem jest taki że reflektor gaśnie gdy chowa się za konturem zdjęcia a nie za gałęziami (zdjęcie jest naniesione na płaszczyznę i ma opacity map - widać wszystko co jest za nim oprócz efektów). Obrazek pokazuje ten problem na przykładzie miecza świetlnego. Nie widać go w oknie i drzwiach choć domek jest w tych miejscach przezroczysty ( to znaczy miecz widać tylko glowa nie widać ): Ten sam problem jest gdy chcę przesłonić półprzezroczystym obiektem jakiś efekt - gdy opacity ustawię na 0,01 efektu nie widać WCALE (obiekt na pierwszym planie jest widoczny w jendym procencie). Nie wiem o co chodzi - czy o opcje efektu glow czy o opcje materiału z którego jest obiekt (domek). Myślę, że problem jest w tym że najpierw max renderuje obiekty a potem efekty (widać to w czasie renderowania w oknie podglądu)... w takim razie co zrobić żeby przykłądowy obrazek wyrenderował w kolejności : MIECZ > GLOW DO MIECZA > DOMEK > EFEKTY DOMKU ... i tak dalej ?
Napisano 18 Maj 200519 l toc wlasnie napisal ze komp renderuje najpierw obiekty a potem efekt glow czyli juz pewnie uzywa videoposta. zreszta viedopost tez naklada efekt na koncu wiec nic to nie da. moze sa inne sposoby ale ja bym to zrobil na 2 baty. :-) napierw wyrenderowal ten miecz swietlny z efektem a potem cala reszte sceny z zaznaczonym kanalem alpha (czy jakos tak). wtedy to co czarne jest traktowane przez kompa jako przezroczyste. na koncu w videoposcie polaczyl oba rendery/animacje w calosc.
Napisano 18 Maj 200519 l no przecie czytać umiem...wcale nie musi to być video post, powiedział bym raczej, że kolega użył glow z okna rendering effects...o ile dobrze pamiętam to glow z vp nie jest zasłaniany przez obiekty pół przeźroczyste i teraz tylko nie pamiętam czy standardowy czy "ulepszony", jak wróce do domciu to sprawdze...
Napisano 18 Maj 200519 l Autor A może Raytrace Global Include / Exclude ? Jak tego używać? Nie wiem jak używać video post (próbowałem z okna rendering) jak się nauczę to się podzielę spostrzeżeniami. " na 2 baty " próbowałem i nie jest to takie proste bo trzeba jeszcze kombinować z wyrenderowanymi kanałami alfa (kanał alfa domkó się nie zmienia , gdy miecz chowa się za domkiem w jego kanale nic się nie zmienia i w kanale alfa wszystkich obiektów też nic się nie zmienia) niemniej nad tą mało elegancką metodą też popracuję.
Napisano 18 Maj 200519 l Autor Próbowałem przed chwilą w video post - wygląda to tak samo :-( Będę jeszcze kombinował z różnymi opcjami w oknie Video Post ale wydaje mi się że problem tkwi w materiale z którego jest wykonany "domek" lub Properties "domku".
Napisano 20 Maj 200519 l hmm, sposob na "dwa baty" zadziala na pewno! najpierw renderujesz normalnie sam miecz z glowem do pliku np *.png w ustawieniach PNG ustaw kolory na 24 bit i odznacz kanal alpha. teraz wyrenderuj cala reszte juz bez miecza. w ustawieniach png koniecznie zaznacz kanal alpha. teraz w videoposcie (czystym) musisz wgrac najpierw klatki z mieczem a potem klatki z reszta. jako efekt wybietasz alpha .....cos tam (kurde nie pamietam, nie mam tu maxa ale sa tam ze dwa z nawza alpha wiec sprawdz) i renderujesz calosc do pliku png, tifa, jpga czy avi i powinno wsio grac.
Napisano 20 Maj 200519 l a jeszcze odnosnie malo eleganckiej metody. nie mysl ze wszystkie efekty graficzne sie od razu umieszcza w scenie i renderuje. czasami takich pod scen jest kilka i dopiero potem laczy sie to w calosc. jak myslisz po co discreet stworzyl taka mozliwosc w programie. taki sposob renderowania ulatwia prace bo rozbijasz sobie scene na kawalki ktore mozna pozniej dowolnie zmieniac bez ruszania pozostalych.
Napisano 20 Maj 200519 l Autor To znaczy że jeśli odpowiednio skonfiguruję Video Post (pomocniczy plik png) będę mógł używając "Render" w "Video Post" wyrenderować gotową scenę a cały proces będzie zautomatyzowany?
Napisano 20 Maj 200519 l nie wiem czy sie da tak poustawiac zadania w vposcie aby zrobil sam wszystko ale w najgorszym razie bedziesz musial kliknac parenascie razy myszka
Napisano 20 Maj 200519 l no pochlastać się można, z armatą na mrówke, no poprostu...a zresztą nieważne...więc tak jak napisałem, że jak wróce do domciu to sprawdze i...miałem racje, poniżej zamieszczam obrazek na dowód, nawet nie użyłem glowa z vp tylko tego z rendering effects...ja nie wiem, że niektórzy ze szkoły nie wynieśli podstawowej zasady pracy:"jak by to zrobić żeby się nie narobić" ot...
Napisano 20 Maj 200519 l hmmm...zapomniałem dodać, że aby glow był widoczny trzeba użyć materiału typu raytraced także mapy dla innego materiału (np. standard) w slocie refract...ta wskazówka powinna rozwiać wszystkie Twoje problemy z glowem z za obiektów półprzeźroczystych...amen.
Napisano 20 Maj 200519 l poza oczywiście użyciem Vraya gdzie problem będzie dalej występował :D bo nie można używać raytraced material
Napisano 23 Maj 200519 l Autor Bardzo dziękuję La Radoslawe - już działa. W ustawieniach światła które oświetla obiekt trzeba było wybrać raytraced a nie opacity map
Napisano 23 Maj 200519 l no niestety pod vrayem się tak nieda. kein problem...polecam się na przyszłość ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto