Valery Napisano 18 Maj 2005 Napisano 18 Maj 2005 hi, robie samolot ktory w założeniu miał być bf 109, jaki wyjedzie, zobaczymy ;) nie byłem pewien czy to tutaj pokazywac ale gorsze prace juz widziałem wiec daje. najwyrzej sie pośmiejecie. na razie mam starszny problem nad zrobieniem kabiny pilota. jak widzicie ze cos robie ewidentnie zle to piszcie. siatki nie pokazuje bo nie spełnia żadnych norm unijnych ;p
Melonik Napisano 18 Maj 2005 Napisano 18 Maj 2005 Nazewnictwo wątków się kłania :) Co do modelu to nawet , nawet
danilo2 Napisano 18 Maj 2005 Napisano 18 Maj 2005 ja bym radził popracowac nad siatką albo zacząc modelować jeszcze raz edytując box'a. Ale jak na jedną z pierwszych prac to ładnie ;)
Valery Napisano 18 Maj 2005 Autor Napisano 18 Maj 2005 tak zostało mi modelowanie od prawie boxa. przy zapisywaniu zawiesił mi sie komp i teraz nie idzie tego otworzyc. inny zapis mam ale tam mam sam kadłubek samolotu. no trudno moze teraz wyjdzie lepiej
kaa Napisano 18 Maj 2005 Napisano 18 Maj 2005 bez urazy... ale nie przypomina to meśka w żadnej wersji. chyba że karykaturę 109. wtedy da się przełknąć. ;) nie robisz wg planów?
Valery Napisano 18 Maj 2005 Autor Napisano 18 Maj 2005 ooo widze ze mam do czynienia z profesjonalistą jeśli o stare samoloty chodzi. widziałem twoje i postanowiłem swojego zacząć od nowa, teraz według planów a nie wraku leżącego na ogrodzie ;)
kaa Napisano 18 Maj 2005 Napisano 18 Maj 2005 bez planów dla konkretnej wersji ani rusz... :) ps rzuć okiem na nowe obrazki rwd.
KoMic Napisano 19 Maj 2005 Napisano 19 Maj 2005 hehe polecam jakies blueprinty jakich wiele w necie, co do twojego modelu to eeee wszytko lezy, po pierwsze ta dziura na kabine duzo za duza, stos steru glebokosci do reszty elementow tez lezy, ogolnie samolot jako bryla wspomnianego 109 to lezy, bez urazy ale to byl mysliwiec i to na dodatek dobry, wiec nie moze wygladac jak tania nedzna awionetka, gruba i opasla z dziwnym smigielkiem, poszukaj planow, jakich rzutow modelu z przodu i przynajmniej gory, pozdro i zycze powodzenia: ], ambitny model: ] aaa i na dobicie Cie w mor hehe(zart), skszydlo powinno miec profil aerodynamiczny a nie byc plaskie, najblizsze przyblizenie tego profilu to profil o nr NACA 2415, w google szukaj data foils dla tego profilu ok co do profilu to zartowalem nie musisz byc az tak przesadnie dokladny wystarczy cos na ksztalt profilu czyli takiej lezki: ] pozdro
Valery Napisano 19 Maj 2005 Autor Napisano 19 Maj 2005 no to mam problem. staram sie robic tak jak ma wygaldać ale z nie moge sobie poradzic z meshSmothem. na obrazku pokazuje o co chodzi. przedstawia on profil samolotu w dziaurą na kabine. po nadaniu meshsmotha dziura sie zniekształaca, zaokrągala sie tak jak narysowałem. pytanie moje brzmi: jak nadac meshsmoth nie na cały samolot, tak aby pominac ten fragment, albo jak zrobic aby to sie tak niezaokrąglało?
Pawelkos Napisano 19 Maj 2005 Napisano 19 Maj 2005 styczny slusznie prawi, sprawdz sobie jeszcze dzialanie smoothing groups tez sie kiedys moze przydac pozdro
slate Napisano 20 Maj 2005 Napisano 20 Maj 2005 Poza tym możesz odznaczyć opcję "apply to whole mesh" w meshsmooth Pozdrawiam
Valery Napisano 20 Maj 2005 Autor Napisano 20 Maj 2005 no wiec męcze dalej tego myśliwca. chyba byłem zbyt ambitny, trzeba było zrobić stół albo młotek czy cos takiego ;) nie wiem czy to bardziej przypomina to co ma przypominać czyli bf 109. przód jest do wywalenia tzn miejsce z przodu gdzie ma byc smigło. skrzydło ma już kształt tej łezki ale nie wiem czy nie jest za cienkie? siatka też już lepiej wygląda to zamieszczam. całosc ma na razie feców 6944, dla mojego kompa to już przydużo,tak muli ze szok. niedłogo bede modernizował kompa, powiedzcie mi czego musze dożucic aby max tak nie rwał przy tak mało ambitnych modelach. mam athlon 1200 MHz, 512 DDR RAM, grafike Nvidia G-force2 ps. powiedzcie ze jest lepiej :p
kaa Napisano 20 Maj 2005 Napisano 20 Maj 2005 oj... dalej nie robisz wg planów. przypomina 109 tylko z grubsza. skrzydła mają zły kształt - tępe końcówki sugerują wersję E lub wcześniejszą. cięciwa profilu coś za szybko ci się zmniejsza w miarę zbliżania się do końcówek. poza tym coś nie widzę dalej tego profilu - przy kadłubie są zupełnie płaskie. kształt usterzenia pionowego i poziomego rónież nie ten, ponadto przekrój kadłuba powinien być raczej owalny niż prostokątny. no i sam kadłub za szeroki jest. face'ów rzeczywiście coś dużo - mój rwd teraz ma 20k, wraz z wnętrzem, strukturą płatowca, detalami... po co taka gęsta siatka tam gdzie "nic się nie dzieje"? jeśli chodzi o kompa to grafa najbardziej muli. ja się rok temu przesiadłem z NV GF4MX na ATI R9600XT i jest git. :) moja rada: obejrzyj kilka zdjęć i plany 109 weź sobie wrzuć do maxa albo od razu załóż sobie, że robisz Myszerszmyta My-901, a nie Messerschmitta Bf 109. ;)
Valery Napisano 20 Maj 2005 Autor Napisano 20 Maj 2005 no własnie czegos totalnie nie kumam. całosc jest zrobiona z jednego boxa, to jak mam zrobic mesh smotha zeby w jednym miejscu był bardziej gęsty a gdzie indziej mniej? moze ktos zarzuci linkiem do tutka gdzie było by to wyjasnione łopatologicznie jak dla półmózga? hyba jednak zrobie tego Myszerszmyta My-901 ;) za cienki na razie w maxie jestem zeby odwzorowac Messerschmitta Bf 109 dokładnie a skrzydła jak w wersji E wydają mi się ładniejsze i takie zostawie straszny problem stanowi dla mnie to iż ciagle nie udaje mi sie zrobic siatki składajacej sie z tylko 4 kątów, ciągle wychodzą mi gdzies trójkąty albo wielokąty. próbowałem np skrzydła zrobic osobno i je dołaczyc ale wtedy podczas łaczenia tak mi sie siatka skopała ze wszystko było do kosza
kaa Napisano 20 Maj 2005 Napisano 20 Maj 2005 z tymi skrzydłami to niejasno się wyraziłem: nie mam nic przeciwko wczesnym wersjom 109 (wręcz przeciwnie) ale wydają mi się za bardzo zwężać - powinny być nieco bardziej "prostokątne". poza tym odpuść sobie meshsmootha na razie. zrób dobrą bryłę, poprawnie odwzorowującą geometrię samolotu a wygładzanie sobie zostaw na koniec. a skrzydła powinieneś robić oddzielnie - przecież to zupełnie inny kształt niż kadłub.
Pawelkos Napisano 20 Maj 2005 Napisano 20 Maj 2005 rzeczywiscie jak na tak wczesne stadium siatka dosc gesta i model kadluba powinien byc bardziej owalny pozdro
MohSETH Napisano 22 Maj 2005 Napisano 22 Maj 2005 Ojejq:P nie to zebym umial lepiej;) ale musisz jeszcze duzo popracowac... proponuje zaczac od boxa i zageszczac go w odpowiednich miejscach... ale trzymam kciuki za legniczanina:)
kaa Napisano 22 Maj 2005 Napisano 22 Maj 2005 rzuć okiem na dwa pierwsze obrazki rwd na mojej stronie - może Ci to coś pomoże :)
Valery Napisano 15 Czerwiec 2005 Autor Napisano 15 Czerwiec 2005 witam ponownie! z powodu konca roku szkolnego miałem niezły zapiepsz w szkole ale juz znowu mam czas aby konczyc ten samolocik. i kolejne pytania: robie sobie "coś" z jednego boxa. załuzmy ze jest to samochoód ( czy cokolwiek innego co ma drzwi) jak zrobic zeby wyciac drzwi z tego boxa. chodzi mi o to aby nie zrobic duza dziare tylko jak oddielic te dzwi. tak aby miedzy wlasciwyki dzwiami a boxem została tylko taka wąska szpara. prubowałem poprzez edycje sitki ale taki burdel mi sie robił ze zrezygnowałem
tobi_k Napisano 15 Czerwiec 2005 Napisano 15 Czerwiec 2005 Zaznaczasz te krawedzie ktore maja byc rowkani dajesz chamfer, zaznaczasz te poly co sie utworzyly i je usuwasz. Potem zanaczasz krawedzie rowka i z shiftem przeciagasz do srodka. Nastepnie zaznaczasz krawedzie ktore przed chwila przeciagales i dajesz na nich chamfer. To jest tylko jeden z wielu sposobow. Pozatym przerob pare tutkow.
pchelka Napisano 16 Czerwiec 2005 Napisano 16 Czerwiec 2005 również sugeruje jakieś tutki na początek
Valery Napisano 16 Czerwiec 2005 Autor Napisano 16 Czerwiec 2005 tutoriale, tutoriale tylko ze nieznosze przerabiac tutków od poczatku do konca bo nie mam na o czasu, moze teraz we wakacje go znajde. ja zawsze szukam w tutorialach jakiegos rozwiazania ktore jest mi aktualnie potrzebne. co do metody Tobi_k'a to tą oczywiscie znam ale nie pasuje mi w tym wypadku. bryła jest juz po meshsmoth i siatka jest bardzo gesta i juz wygładzona. słyszałem o takims czyms ze rysuje sie te dzwi czy cos tam splainem i potem nakleja na bryłe a potem sie usowa splain i ma sie odciety fragment. jak to jest dokładnie? moze jakis link gdzie metoda tego typu jest opisana?
tobi_k Napisano 16 Czerwiec 2005 Napisano 16 Czerwiec 2005 Chyba mi nie powiesz, że właczyłeś MS i dałeś "convert to editable poly"?
pchelka Napisano 17 Czerwiec 2005 Napisano 17 Czerwiec 2005 ekhem... to ja prponuje zacząć od 0 i Nie dawać mesh smoth... radze zrobić małego boxa > conwert to poly> i rysować obiekt przez łapanie za egde i przesówanie ich z shiftem a jak będziesz chciał mieć wygładzenie to w niżej jest coś takiego jak nurmbs surafces czy jakoś tak... i działa miejwięcej jak mes smoth tylko że można wyłączyć w każdej chwili... generalnie najfajniej się tak modeluje moim zdaniem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się