Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam male pytanko: w jaki sposob zrobic realistycza teksture ubrania ktora nie uzywala by bitmapy, jakie parametry i jakiej mapy trzeba by ustawic by to jakos wygladalo ?? Z gory dziekuje...

  • Odpowiedzi 29
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

bierzesz robisz bumpa odpowiedniego materiału - np. sweterka takie kratki, potem nakładasz na ubranie i dodajesz modyfikator hair/fur (max7.5) dajesz mnóswo małych włosków, np na sweterku, potem je tam trochę modelujesz, nakładasz na nie kolor i masz wszystko przepięknie... jest tylko kilka minusów: aby to wyrenderować to musisz mieć "maszynę potężną" oraz zrobienie tego zabiera trochę czasu, więc jednak polecam bitmapę :)

Napisano

proceduralne czy proceduralne 3D? Chodzi ci o to żeby nie bawić się w mapowanie obiektu? Ciężko będzie mapa nie będzie największych lotów. Pobaw się mapą waves. oczywiście w połaczeniu z noisem:D (jednak nic nie zastąpi bitmapy)

Napisano

wyprać w perwolu.

Jak chcesz mieć super hiper to pobaw się jakimś pluginem do włosów jak nie tak bardzo to fallofem (taka mapa jest).

Napisano

przyprawiasz mnie o chroniczny uśmiech:D

Displace to jedna z 'metod' modelowania. Obiekt który posiadasz może zostac odkształcony przez jakąś (przez ciebie wybraną) mapę (bitmapę lub proceduralną). Rozróżnić tutaj możemy dwa rodzaje displaca:

pierwsza która tylko odkształca powierzchnię;

druga która dodatkowo potrafi siatkę podzielić na dodatkowe poligony.

Druga metoda jest dużo lepsza (więcej można z niej wycisnąć) tylko zależy teraz wszystko od tego jakiego rendera używasz.

Vray posiada własny displace (modyfikator Vraydisplace) który tworzy bardzo ładne efekty.

Napisano

Bacry nie zrozum mnie zle ale mowisz do mnie w jezyku dla mnie lekko zaszyfrowanym :)

Mam stworzyc osobna do tej co mam teraz texture nalozyc mape czarna biala i dac noise i przpisac do tego elementu ?? I jakie powtorzenia bo nie czaje :) lol

Napisano

nie noise tylko displace, mapa checker (tak jak większość map w maxie) ma parametr tille (w obu przestrzeniach x,y) który standardowo jest ustawiony na 1. NIe mam przed sobą maxa więc trudno mi tłumaczyć. Mapę checker trzeba wstawić w modyfikatorze (przynajmniej Vray) w mapie jak ustawisz wile powtórzeń (tille) na 1000 to tak jakbyś miał 1000 włosków (tylko że wszystkie równe) więc możesz też zrobić noise ustawiając mały rozmiar.

Pewnie nie zrozumierz bo niestety mój dar przekazywania wiedzy jest niewielki :D

Napisano

Bacry nie mówi w żadnym szywsze - po prostu jak nałożysz tą mapę to na dywanie odcisną ci się duże kstałty - jak dasz dużo powtórzeń tej mapy to kształty będą mniejsze ! =) edit: ... o już to napisał :)

 

Bacry - z tym sweterkiem to tylko teoretyzowałem, ale jak będę miał czas to spróbuję :)

Napisano

az mi glupio ale dolaczam zdjecie dla Bacry ! lol o to chodzi ??tam mam zrobic ?

dolaczam jesczze jedno zdjecie dalem tu till na 1000, i tez nie o ten rezultat mi chodzi ???

Napisano

bo wszystko zależy od tego co dasz na mapkę displaca.

1. za mocnego displaca dałeś po drugie znacznie lepiej będzie gdy dasz mapę noisa, a jeszcze lepiej jak nałożysz mapkę zrobioną z materiału (bitmapy), których pełno jest w sieci. tylko przerób ją sobie na odcienie szarości i będzie OK.

 

edit:

a to co zrobiłem za pomocą dwuch map noise zmiksowanych na poziomie 20% jedna mapa noise z wielkością 0,5 druga z wielkością 15.

kolor to bitmapa ze sklepu komfort.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności