misiekp Napisano 29 Maj 2005 Napisano 29 Maj 2005 Witam, mam male pytanko: w jaki sposob zrobic realistycza teksture ubrania ktora nie uzywala by bitmapy, jakie parametry i jakiej mapy trzeba by ustawic by to jakos wygladalo ?? Z gory dziekuje...
danilo2 Napisano 29 Maj 2005 Napisano 29 Maj 2005 bierzesz robisz bumpa odpowiedniego materiału - np. sweterka takie kratki, potem nakładasz na ubranie i dodajesz modyfikator hair/fur (max7.5) dajesz mnóswo małych włosków, np na sweterku, potem je tam trochę modelujesz, nakładasz na nie kolor i masz wszystko przepięknie... jest tylko kilka minusów: aby to wyrenderować to musisz mieć "maszynę potężną" oraz zrobienie tego zabiera trochę czasu, więc jednak polecam bitmapę :)
kpulka Napisano 29 Maj 2005 Napisano 29 Maj 2005 Danilo, Misiekpowi chodzilo chyba o mapy proceduralne ...
misiekp Napisano 30 Maj 2005 Autor Napisano 30 Maj 2005 tak chodzilo mi oto zeby nie uzywac map proceduralnych, wiec jak to zrobic ??
Bacry Napisano 30 Maj 2005 Napisano 30 Maj 2005 proceduralne czy proceduralne 3D? Chodzi ci o to żeby nie bawić się w mapowanie obiektu? Ciężko będzie mapa nie będzie największych lotów. Pobaw się mapą waves. oczywiście w połaczeniu z noisem:D (jednak nic nie zastąpi bitmapy)
sartr Napisano 30 Maj 2005 Napisano 30 Maj 2005 ubranie ubraniu nierówne, wiec to pytnie troszku nieteges - płaszcz z majtkami ma mało wspólnego
TrojkaT Napisano 30 Maj 2005 Napisano 30 Maj 2005 ja mam takie pytanie: chce aby moj material byl taki jak bawelna miekkie cos w stylu np. korzucha jak takie cos osiagnac ??
Bacry Napisano 30 Maj 2005 Napisano 30 Maj 2005 wyprać w perwolu. Jak chcesz mieć super hiper to pobaw się jakimś pluginem do włosów jak nie tak bardzo to fallofem (taka mapa jest).
danilo2 Napisano 30 Maj 2005 Napisano 30 Maj 2005 zrób tak jak napisałem wyżej a uzyskasz ten efekt :)
Bacry Napisano 30 Maj 2005 Napisano 30 Maj 2005 danilo2 -a zrobiłeś kiedyś taki sweterek pełen włosków? Chciałby coś takiego zobaczyć :D
TrojkaT Napisano 1 Czerwiec 2005 Napisano 1 Czerwiec 2005 dodalem falloff i nic mi nie wyszlo :(( wogule zero ! a chcialbym takie cos uzyskac, http://www.3dkingdom.org/index.php?module=My_eGallery&file=index&do=showpic&pid=2728&orderby=hitsD material mam ten sam
Bacry Napisano 1 Czerwiec 2005 Napisano 1 Czerwiec 2005 przyprawiasz mnie o chroniczny uśmiech:D Displace to jedna z 'metod' modelowania. Obiekt który posiadasz może zostac odkształcony przez jakąś (przez ciebie wybraną) mapę (bitmapę lub proceduralną). Rozróżnić tutaj możemy dwa rodzaje displaca: pierwsza która tylko odkształca powierzchnię; druga która dodatkowo potrafi siatkę podzielić na dodatkowe poligony. Druga metoda jest dużo lepsza (więcej można z niej wycisnąć) tylko zależy teraz wszystko od tego jakiego rendera używasz. Vray posiada własny displace (modyfikator Vraydisplace) który tworzy bardzo ładne efekty.
TrojkaT Napisano 1 Czerwiec 2005 Napisano 1 Czerwiec 2005 uzylem modyfikatora Vraydisplace i wyszlo to
Bacry Napisano 1 Czerwiec 2005 Napisano 1 Czerwiec 2005 A czym displacowałeś siatkę? Teksturą dywanu? To odpada, zrób sobie mapkę w PS czarno białą z noisem. I gotowe.
TrojkaT Napisano 1 Czerwiec 2005 Napisano 1 Czerwiec 2005 tak tekstura ok rozumiem :) tlyko co to jest PS :) ?
TrojkaT Napisano 1 Czerwiec 2005 Napisano 1 Czerwiec 2005 Bacry nie zrozum mnie zle ale mowisz do mnie w jezyku dla mnie lekko zaszyfrowanym :) Mam stworzyc osobna do tej co mam teraz texture nalozyc mape czarna biala i dac noise i przpisac do tego elementu ?? I jakie powtorzenia bo nie czaje :) lol
Bacry Napisano 1 Czerwiec 2005 Napisano 1 Czerwiec 2005 nie noise tylko displace, mapa checker (tak jak większość map w maxie) ma parametr tille (w obu przestrzeniach x,y) który standardowo jest ustawiony na 1. NIe mam przed sobą maxa więc trudno mi tłumaczyć. Mapę checker trzeba wstawić w modyfikatorze (przynajmniej Vray) w mapie jak ustawisz wile powtórzeń (tille) na 1000 to tak jakbyś miał 1000 włosków (tylko że wszystkie równe) więc możesz też zrobić noise ustawiając mały rozmiar. Pewnie nie zrozumierz bo niestety mój dar przekazywania wiedzy jest niewielki :D
danilo2 Napisano 1 Czerwiec 2005 Napisano 1 Czerwiec 2005 Bacry nie mówi w żadnym szywsze - po prostu jak nałożysz tą mapę to na dywanie odcisną ci się duże kstałty - jak dasz dużo powtórzeń tej mapy to kształty będą mniejsze ! =) edit: ... o już to napisał :) Bacry - z tym sweterkiem to tylko teoretyzowałem, ale jak będę miał czas to spróbuję :)
TrojkaT Napisano 1 Czerwiec 2005 Napisano 1 Czerwiec 2005 az mi glupio ale dolaczam zdjecie dla Bacry ! lol o to chodzi ??tam mam zrobic ? dolaczam jesczze jedno zdjecie dalem tu till na 1000, i tez nie o ten rezultat mi chodzi ???
Bacry Napisano 1 Czerwiec 2005 Napisano 1 Czerwiec 2005 bo wszystko zależy od tego co dasz na mapkę displaca. 1. za mocnego displaca dałeś po drugie znacznie lepiej będzie gdy dasz mapę noisa, a jeszcze lepiej jak nałożysz mapkę zrobioną z materiału (bitmapy), których pełno jest w sieci. tylko przerób ją sobie na odcienie szarości i będzie OK. edit: a to co zrobiłem za pomocą dwuch map noise zmiksowanych na poziomie 20% jedna mapa noise z wielkością 0,5 druga z wielkością 15. kolor to bitmapa ze sklepu komfort.
TrojkaT Napisano 1 Czerwiec 2005 Napisano 1 Czerwiec 2005 bacry juz zrobilem jeden mily kolega mi pomogl potem wrzuce fotke
TrojkaT Napisano 2 Czerwiec 2005 Napisano 2 Czerwiec 2005 Bacry nie mialem tego na mysli :) ty oczwiscie tez pomogles !!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się