misiekp Posted May 29, 2005 Share Posted May 29, 2005 Witam, mam male pytanko: w jaki sposob zrobic realistycza teksture ubrania ktora nie uzywala by bitmapy, jakie parametry i jakiej mapy trzeba by ustawic by to jakos wygladalo ?? Z gory dziekuje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
danilo2 Posted May 29, 2005 Share Posted May 29, 2005 bierzesz robisz bumpa odpowiedniego materiału - np. sweterka takie kratki, potem nakładasz na ubranie i dodajesz modyfikator hair/fur (max7.5) dajesz mnóswo małych włosków, np na sweterku, potem je tam trochę modelujesz, nakładasz na nie kolor i masz wszystko przepięknie... jest tylko kilka minusów: aby to wyrenderować to musisz mieć "maszynę potężną" oraz zrobienie tego zabiera trochę czasu, więc jednak polecam bitmapę :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kpulka Posted May 29, 2005 Share Posted May 29, 2005 Danilo, Misiekpowi chodzilo chyba o mapy proceduralne ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
misiekp Posted May 30, 2005 Author Share Posted May 30, 2005 tak chodzilo mi oto zeby nie uzywac map proceduralnych, wiec jak to zrobic ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bacry Posted May 30, 2005 Share Posted May 30, 2005 proceduralne czy proceduralne 3D? Chodzi ci o to żeby nie bawić się w mapowanie obiektu? Ciężko będzie mapa nie będzie największych lotów. Pobaw się mapą waves. oczywiście w połaczeniu z noisem:D (jednak nic nie zastąpi bitmapy) Link to comment Share on other sites More sharing options...
sartr Posted May 30, 2005 Share Posted May 30, 2005 ubranie ubraniu nierówne, wiec to pytnie troszku nieteges - płaszcz z majtkami ma mało wspólnego Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bacry Posted May 30, 2005 Share Posted May 30, 2005 albo na przykład pepitka z grochami :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
slate Posted May 30, 2005 Share Posted May 30, 2005 A tak właściwie, to dlaczego bez bitmapy ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TrojkaT Posted May 30, 2005 Share Posted May 30, 2005 ja mam takie pytanie: chce aby moj material byl taki jak bawelna miekkie cos w stylu np. korzucha jak takie cos osiagnac ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bacry Posted May 30, 2005 Share Posted May 30, 2005 wyprać w perwolu. Jak chcesz mieć super hiper to pobaw się jakimś pluginem do włosów jak nie tak bardzo to fallofem (taka mapa jest). Link to comment Share on other sites More sharing options...
danilo2 Posted May 30, 2005 Share Posted May 30, 2005 zrób tak jak napisałem wyżej a uzyskasz ten efekt :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bacry Posted May 30, 2005 Share Posted May 30, 2005 danilo2 -a zrobiłeś kiedyś taki sweterek pełen włosków? Chciałby coś takiego zobaczyć :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
TrojkaT Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 dodalem falloff i nic mi nie wyszlo :(( wogule zero ! a chcialbym takie cos uzyskac, http://www.3dkingdom.org/index.php?module=My_eGallery&file=index&do=showpic&pid=2728&orderby=hitsD material mam ten sam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bacry Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 use displace TrojkaT. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TrojkaT Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 co mam przesunac Bacry ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bacry Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 przyprawiasz mnie o chroniczny uśmiech:D Displace to jedna z 'metod' modelowania. Obiekt który posiadasz może zostac odkształcony przez jakąś (przez ciebie wybraną) mapę (bitmapę lub proceduralną). Rozróżnić tutaj możemy dwa rodzaje displaca: pierwsza która tylko odkształca powierzchnię; druga która dodatkowo potrafi siatkę podzielić na dodatkowe poligony. Druga metoda jest dużo lepsza (więcej można z niej wycisnąć) tylko zależy teraz wszystko od tego jakiego rendera używasz. Vray posiada własny displace (modyfikator Vraydisplace) który tworzy bardzo ładne efekty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TrojkaT Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 uzylem modyfikatora Vraydisplace i wyszlo to Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bacry Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 A czym displacowałeś siatkę? Teksturą dywanu? To odpada, zrób sobie mapkę w PS czarno białą z noisem. I gotowe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TrojkaT Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 tak tekstura ok rozumiem :) tlyko co to jest PS :) ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bacry Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 Photo Shop :D możesz też użyć innego softu Link to comment Share on other sites More sharing options...
TrojkaT Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 a nie moze byc mapka checker ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bacry Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 Ale musisz dać mnóstwo powtórzeń. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TrojkaT Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 Bacry nie zrozum mnie zle ale mowisz do mnie w jezyku dla mnie lekko zaszyfrowanym :) Mam stworzyc osobna do tej co mam teraz texture nalozyc mape czarna biala i dac noise i przpisac do tego elementu ?? I jakie powtorzenia bo nie czaje :) lol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bacry Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 nie noise tylko displace, mapa checker (tak jak większość map w maxie) ma parametr tille (w obu przestrzeniach x,y) który standardowo jest ustawiony na 1. NIe mam przed sobą maxa więc trudno mi tłumaczyć. Mapę checker trzeba wstawić w modyfikatorze (przynajmniej Vray) w mapie jak ustawisz wile powtórzeń (tille) na 1000 to tak jakbyś miał 1000 włosków (tylko że wszystkie równe) więc możesz też zrobić noise ustawiając mały rozmiar. Pewnie nie zrozumierz bo niestety mój dar przekazywania wiedzy jest niewielki :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
danilo2 Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 Bacry nie mówi w żadnym szywsze - po prostu jak nałożysz tą mapę to na dywanie odcisną ci się duże kstałty - jak dasz dużo powtórzeń tej mapy to kształty będą mniejsze ! =) edit: ... o już to napisał :) Bacry - z tym sweterkiem to tylko teoretyzowałem, ale jak będę miał czas to spróbuję :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TrojkaT Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 az mi glupio ale dolaczam zdjecie dla Bacry ! lol o to chodzi ??tam mam zrobic ? dolaczam jesczze jedno zdjecie dalem tu till na 1000, i tez nie o ten rezultat mi chodzi ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bacry Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 bo wszystko zależy od tego co dasz na mapkę displaca. 1. za mocnego displaca dałeś po drugie znacznie lepiej będzie gdy dasz mapę noisa, a jeszcze lepiej jak nałożysz mapkę zrobioną z materiału (bitmapy), których pełno jest w sieci. tylko przerób ją sobie na odcienie szarości i będzie OK. edit: a to co zrobiłem za pomocą dwuch map noise zmiksowanych na poziomie 20% jedna mapa noise z wielkością 0,5 druga z wielkością 15. kolor to bitmapa ze sklepu komfort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TrojkaT Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 bacry juz zrobilem jeden mily kolega mi pomogl potem wrzuce fotke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bacry Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 a ja nie pomogłem :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
TrojkaT Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 Bacry nie mialem tego na mysli :) ty oczwiscie tez pomogles !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now