Napisano 29 Maj 200519 l Witam, mam male pytanko: w jaki sposob zrobic realistycza teksture ubrania ktora nie uzywala by bitmapy, jakie parametry i jakiej mapy trzeba by ustawic by to jakos wygladalo ?? Z gory dziekuje...
Napisano 29 Maj 200519 l bierzesz robisz bumpa odpowiedniego materiału - np. sweterka takie kratki, potem nakładasz na ubranie i dodajesz modyfikator hair/fur (max7.5) dajesz mnóswo małych włosków, np na sweterku, potem je tam trochę modelujesz, nakładasz na nie kolor i masz wszystko przepięknie... jest tylko kilka minusów: aby to wyrenderować to musisz mieć "maszynę potężną" oraz zrobienie tego zabiera trochę czasu, więc jednak polecam bitmapę :)
Napisano 30 Maj 200519 l Autor tak chodzilo mi oto zeby nie uzywac map proceduralnych, wiec jak to zrobic ??
Napisano 30 Maj 200519 l proceduralne czy proceduralne 3D? Chodzi ci o to żeby nie bawić się w mapowanie obiektu? Ciężko będzie mapa nie będzie największych lotów. Pobaw się mapą waves. oczywiście w połaczeniu z noisem:D (jednak nic nie zastąpi bitmapy)
Napisano 30 Maj 200519 l ubranie ubraniu nierówne, wiec to pytnie troszku nieteges - płaszcz z majtkami ma mało wspólnego
Napisano 30 Maj 200519 l ja mam takie pytanie: chce aby moj material byl taki jak bawelna miekkie cos w stylu np. korzucha jak takie cos osiagnac ??
Napisano 30 Maj 200519 l wyprać w perwolu. Jak chcesz mieć super hiper to pobaw się jakimś pluginem do włosów jak nie tak bardzo to fallofem (taka mapa jest).
Napisano 30 Maj 200519 l danilo2 -a zrobiłeś kiedyś taki sweterek pełen włosków? Chciałby coś takiego zobaczyć :D
Napisano 1 Czerwiec 200519 l dodalem falloff i nic mi nie wyszlo :(( wogule zero ! a chcialbym takie cos uzyskac, http://www.3dkingdom.org/index.php?module=My_eGallery&file=index&do=showpic&pid=2728&orderby=hitsD material mam ten sam
Napisano 1 Czerwiec 200519 l przyprawiasz mnie o chroniczny uśmiech:D Displace to jedna z 'metod' modelowania. Obiekt który posiadasz może zostac odkształcony przez jakąś (przez ciebie wybraną) mapę (bitmapę lub proceduralną). Rozróżnić tutaj możemy dwa rodzaje displaca: pierwsza która tylko odkształca powierzchnię; druga która dodatkowo potrafi siatkę podzielić na dodatkowe poligony. Druga metoda jest dużo lepsza (więcej można z niej wycisnąć) tylko zależy teraz wszystko od tego jakiego rendera używasz. Vray posiada własny displace (modyfikator Vraydisplace) który tworzy bardzo ładne efekty.
Napisano 1 Czerwiec 200519 l A czym displacowałeś siatkę? Teksturą dywanu? To odpada, zrób sobie mapkę w PS czarno białą z noisem. I gotowe.
Napisano 1 Czerwiec 200519 l Bacry nie zrozum mnie zle ale mowisz do mnie w jezyku dla mnie lekko zaszyfrowanym :) Mam stworzyc osobna do tej co mam teraz texture nalozyc mape czarna biala i dac noise i przpisac do tego elementu ?? I jakie powtorzenia bo nie czaje :) lol
Napisano 1 Czerwiec 200519 l nie noise tylko displace, mapa checker (tak jak większość map w maxie) ma parametr tille (w obu przestrzeniach x,y) który standardowo jest ustawiony na 1. NIe mam przed sobą maxa więc trudno mi tłumaczyć. Mapę checker trzeba wstawić w modyfikatorze (przynajmniej Vray) w mapie jak ustawisz wile powtórzeń (tille) na 1000 to tak jakbyś miał 1000 włosków (tylko że wszystkie równe) więc możesz też zrobić noise ustawiając mały rozmiar. Pewnie nie zrozumierz bo niestety mój dar przekazywania wiedzy jest niewielki :D
Napisano 1 Czerwiec 200519 l Bacry nie mówi w żadnym szywsze - po prostu jak nałożysz tą mapę to na dywanie odcisną ci się duże kstałty - jak dasz dużo powtórzeń tej mapy to kształty będą mniejsze ! =) edit: ... o już to napisał :) Bacry - z tym sweterkiem to tylko teoretyzowałem, ale jak będę miał czas to spróbuję :)
Napisano 1 Czerwiec 200519 l az mi glupio ale dolaczam zdjecie dla Bacry ! lol o to chodzi ??tam mam zrobic ? dolaczam jesczze jedno zdjecie dalem tu till na 1000, i tez nie o ten rezultat mi chodzi ???
Napisano 1 Czerwiec 200519 l bo wszystko zależy od tego co dasz na mapkę displaca. 1. za mocnego displaca dałeś po drugie znacznie lepiej będzie gdy dasz mapę noisa, a jeszcze lepiej jak nałożysz mapkę zrobioną z materiału (bitmapy), których pełno jest w sieci. tylko przerób ją sobie na odcienie szarości i będzie OK. edit: a to co zrobiłem za pomocą dwuch map noise zmiksowanych na poziomie 20% jedna mapa noise z wielkością 0,5 druga z wielkością 15. kolor to bitmapa ze sklepu komfort.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto