Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam bipeda, nałożyłem na niego płachtę. Moim pytaniem jest to jak zrobić żeby ten biped potrektował płachtę tak jakby istniała i poruszał się razem znią. max7(demo;)

p.s. postać reaktor RGB colletion + płachta cloth + biped który porusza się do przudu

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Czyli chodzi o to żeby całe ciało->skin, z tego co rozumiem, wpływał na cloth'a. Robisz animke ruchu czy co tam chcesz, potem dajesz DMCollection(deforming mesh) wrzucasz tam skina. dla płachty dajesz cloth'a. I gotowe.

PS jak chcesz dołączyć(przyczepic, np jako pelerynke:P) płachte to po dodaniu modyfikatora reactor cloth na plachte, wybierasz mesh select i zaznaczasz wertexy ktore maja byc podlaczone. Potem modyfikator reactor attachToRB i wybierasz skina.

PS2 Niestety (przynajmniej w maxie 5) niemozna podlaczyc poprzez reactor attachToRB clotha do DMcollectoin:(

Napisano

Mam drugie pytanie dotyczące reaktora.Zrobiłem boxy połączone reactorem spring. Jak zrobić by było widać między boxami rozciągającą się linkę lub sprężynę? Bo w preview (maxowskim) mam tylko połaczone 2-boxy na niewidzialnej nici ;/

Napisano

A ja mam proste pytanie i pewnie mnie za to zjedziecie ale coz :) Co to wogole jest Biped?? Duzo sie o tym mowi a ja nie wiem co to jest! Szukalem na forum i nie znalazlem konkretnej odp. a w F1 w moim maxie tez nic nie ma! Wiec.... :)

 

Prosze, zjedzcie mnie lagodnie :)

Napisano

Hmm! To ten biped sluzy to animowania postaci czy tylko do pomocy przy zrigowaniu i skonowaniu? Bo jezeli do animacji to co bedzie lepsze biped czy wlasnorecznie stworzony szkielet z bones?

 

PS. Znalazlem bipeda w swoim maxie ale w f1 nic o nim nie pisze (dziwne).

Napisano

Polik, Biped to gotowy, zrigowany szkielet, ktory pomaga w animacji. Sluzy zamiast, albo jako polaczenie ze szkieletem z Bones. Przy skinowaniu nie ma nic do powiedzienia.

 

edit: Character Studio - bo to jego elementem jest Biped - ma osobny Help, wiec jezeli takiego nie masz mozesz zassac ze strony Discreeta, po uprzednim zarejestrowaniu sie.

Napisano

i dodam jeszcze,że biped był też w wersjach wcześniejszych oczywiście o ile dokupiło się plugin o nazwie character studio, który teraz jest w komplecie.

A jeżeli chodzi o to co lepsze, to bipeda już masz a szkielet musisz zrobić :D

Oczywiście są sytuacje kiedy trzeba samemu jakiś szkilet wykombinować, ale plugin CS jest naprawdę niezły i daje dużo możliwości, które nie kończą się tylko na rigowaniu obiektu, ale na pełnej nieliniowej animacji szkieletu opartej na warstwach.

Napisano

Cześć, jestem początkujący i mam pytanie. Stworzyłem bipeda i niby wiem jak podłączyć do niego ubranie ale jak zrobić z niego postać(jak dołączyć skina w max-ie 6)?? z góry dziękuje za odpowiedź...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności