Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam bipeda, nałożyłem na niego płachtę. Moim pytaniem jest to jak zrobić żeby ten biped potrektował płachtę tak jakby istniała i poruszał się razem znią. max7(demo;)

p.s. postać reaktor RGB colletion + płachta cloth + biped który porusza się do przudu

  • Odpowiedzi 16
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Czyli chodzi o to żeby całe ciało->skin, z tego co rozumiem, wpływał na cloth'a. Robisz animke ruchu czy co tam chcesz, potem dajesz DMCollection(deforming mesh) wrzucasz tam skina. dla płachty dajesz cloth'a. I gotowe.

PS jak chcesz dołączyć(przyczepic, np jako pelerynke:P) płachte to po dodaniu modyfikatora reactor cloth na plachte, wybierasz mesh select i zaznaczasz wertexy ktore maja byc podlaczone. Potem modyfikator reactor attachToRB i wybierasz skina.

PS2 Niestety (przynajmniej w maxie 5) niemozna podlaczyc poprzez reactor attachToRB clotha do DMcollectoin:(

Napisano
  • Autor

Mam drugie pytanie dotyczące reaktora.Zrobiłem boxy połączone reactorem spring. Jak zrobić by było widać między boxami rozciągającą się linkę lub sprężynę? Bo w preview (maxowskim) mam tylko połaczone 2-boxy na niewidzialnej nici ;/

Napisano
  • Autor

Pawkill gdzie jest ten attachToRb W max7 bo modyfikacje i f1 przejrzałem i nie mogę znaleźć a koniecznie chcem przyłączyć płachtę do obiektu.

Napisano
  • Autor

Mam pytanie: Jak zrobić skrzydła(np: anioła)

ja użyłem cylinder+bone

oraz płachty z texturami

Czy jest to dobry pomysł??

Napisano

A ja mam proste pytanie i pewnie mnie za to zjedziecie ale coz :) Co to wogole jest Biped?? Duzo sie o tym mowi a ja nie wiem co to jest! Szukalem na forum i nie znalazlem konkretnej odp. a w F1 w moim maxie tez nic nie ma! Wiec.... :)

 

Prosze, zjedzcie mnie lagodnie :)

Napisano

Biped to gotowy szkielet postaci ludzkiej. bardzo pomocny przy szybkim skinowaniu i rigowaniu humanoidalnych stworów. Masz go w chyba kazdym maxie od 5 w górę

Napisano

Hmm! To ten biped sluzy to animowania postaci czy tylko do pomocy przy zrigowaniu i skonowaniu? Bo jezeli do animacji to co bedzie lepsze biped czy wlasnorecznie stworzony szkielet z bones?

 

PS. Znalazlem bipeda w swoim maxie ale w f1 nic o nim nie pisze (dziwne).

Napisano

Polik, Biped to gotowy, zrigowany szkielet, ktory pomaga w animacji. Sluzy zamiast, albo jako polaczenie ze szkieletem z Bones. Przy skinowaniu nie ma nic do powiedzienia.

 

edit: Character Studio - bo to jego elementem jest Biped - ma osobny Help, wiec jezeli takiego nie masz mozesz zassac ze strony Discreeta, po uprzednim zarejestrowaniu sie.

Napisano

i dodam jeszcze,że biped był też w wersjach wcześniejszych oczywiście o ile dokupiło się plugin o nazwie character studio, który teraz jest w komplecie.

A jeżeli chodzi o to co lepsze, to bipeda już masz a szkielet musisz zrobić :D

Oczywiście są sytuacje kiedy trzeba samemu jakiś szkilet wykombinować, ale plugin CS jest naprawdę niezły i daje dużo możliwości, które nie kończą się tylko na rigowaniu obiektu, ale na pełnej nieliniowej animacji szkieletu opartej na warstwach.

Napisano

Cześć, jestem początkujący i mam pytanie. Stworzyłem bipeda i niby wiem jak podłączyć do niego ubranie ale jak zrobić z niego postać(jak dołączyć skina w max-ie 6)?? z góry dziękuje za odpowiedź...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności