gregorjan Napisano 29 Maj 2005 Share Napisano 29 Maj 2005 Mam bipeda, nałożyłem na niego płachtę. Moim pytaniem jest to jak zrobić żeby ten biped potrektował płachtę tak jakby istniała i poruszał się razem znią. max7(demo;) p.s. postać reaktor RGB colletion + płachta cloth + biped który porusza się do przudu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregorjan Napisano 29 Maj 2005 Autor Share Napisano 29 Maj 2005 Prościej: Przyłączyć płachtę cloth do postaci+bipeda :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawkiller Napisano 29 Maj 2005 Share Napisano 29 Maj 2005 Czyli chodzi o to żeby całe ciało->skin, z tego co rozumiem, wpływał na cloth'a. Robisz animke ruchu czy co tam chcesz, potem dajesz DMCollection(deforming mesh) wrzucasz tam skina. dla płachty dajesz cloth'a. I gotowe. PS jak chcesz dołączyć(przyczepic, np jako pelerynke:P) płachte to po dodaniu modyfikatora reactor cloth na plachte, wybierasz mesh select i zaznaczasz wertexy ktore maja byc podlaczone. Potem modyfikator reactor attachToRB i wybierasz skina. PS2 Niestety (przynajmniej w maxie 5) niemozna podlaczyc poprzez reactor attachToRB clotha do DMcollectoin:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregorjan Napisano 29 Maj 2005 Autor Share Napisano 29 Maj 2005 ok, dzięki, wsio działa:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregorjan Napisano 4 Czerwiec 2005 Autor Share Napisano 4 Czerwiec 2005 Mam drugie pytanie dotyczące reaktora.Zrobiłem boxy połączone reactorem spring. Jak zrobić by było widać między boxami rozciągającą się linkę lub sprężynę? Bo w preview (maxowskim) mam tylko połaczone 2-boxy na niewidzialnej nici ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregorjan Napisano 4 Czerwiec 2005 Autor Share Napisano 4 Czerwiec 2005 Pawkill gdzie jest ten attachToRb W max7 bo modyfikacje i f1 przejrzałem i nie mogę znaleźć a koniecznie chcem przyłączyć płachtę do obiektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregorjan Napisano 4 Czerwiec 2005 Autor Share Napisano 4 Czerwiec 2005 Mam pytanie: Jak zrobić skrzydła(np: anioła) ja użyłem cylinder+bone oraz płachty z texturami Czy jest to dobry pomysł?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 5 Czerwiec 2005 Share Napisano 5 Czerwiec 2005 Już ci na to odpowiedziałem w dziale modelowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polik Napisano 5 Czerwiec 2005 Share Napisano 5 Czerwiec 2005 A ja mam proste pytanie i pewnie mnie za to zjedziecie ale coz :) Co to wogole jest Biped?? Duzo sie o tym mowi a ja nie wiem co to jest! Szukalem na forum i nie znalazlem konkretnej odp. a w F1 w moim maxie tez nic nie ma! Wiec.... :) Prosze, zjedzcie mnie lagodnie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 5 Czerwiec 2005 Share Napisano 5 Czerwiec 2005 Biped to gotowy szkielet postaci ludzkiej. bardzo pomocny przy szybkim skinowaniu i rigowaniu humanoidalnych stworów. Masz go w chyba kazdym maxie od 5 w górę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slayer2004 Napisano 5 Czerwiec 2005 Share Napisano 5 Czerwiec 2005 Tak w ogóle biped z angielskiego to "dwunożny" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregorjan Napisano 5 Czerwiec 2005 Autor Share Napisano 5 Czerwiec 2005 Tak bipedy są w max 5 i 7. Oraz nie wiem jak w max 7,5 jeszcze go nie używałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polik Napisano 6 Czerwiec 2005 Share Napisano 6 Czerwiec 2005 Hmm! To ten biped sluzy to animowania postaci czy tylko do pomocy przy zrigowaniu i skonowaniu? Bo jezeli do animacji to co bedzie lepsze biped czy wlasnorecznie stworzony szkielet z bones? PS. Znalazlem bipeda w swoim maxie ale w f1 nic o nim nie pisze (dziwne). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polik Napisano 9 Czerwiec 2005 Share Napisano 9 Czerwiec 2005 Kto mi pomorze i odpowie na pytanie powyzej? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reanimator Napisano 9 Czerwiec 2005 Share Napisano 9 Czerwiec 2005 Polik, Biped to gotowy, zrigowany szkielet, ktory pomaga w animacji. Sluzy zamiast, albo jako polaczenie ze szkieletem z Bones. Przy skinowaniu nie ma nic do powiedzienia. edit: Character Studio - bo to jego elementem jest Biped - ma osobny Help, wiec jezeli takiego nie masz mozesz zassac ze strony Discreeta, po uprzednim zarejestrowaniu sie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 9 Czerwiec 2005 Share Napisano 9 Czerwiec 2005 i dodam jeszcze,że biped był też w wersjach wcześniejszych oczywiście o ile dokupiło się plugin o nazwie character studio, który teraz jest w komplecie. A jeżeli chodzi o to co lepsze, to bipeda już masz a szkielet musisz zrobić :D Oczywiście są sytuacje kiedy trzeba samemu jakiś szkilet wykombinować, ale plugin CS jest naprawdę niezły i daje dużo możliwości, które nie kończą się tylko na rigowaniu obiektu, ale na pełnej nieliniowej animacji szkieletu opartej na warstwach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość pedros Napisano 13 Wrzesień 2005 Share Napisano 13 Wrzesień 2005 Cześć, jestem początkujący i mam pytanie. Stworzyłem bipeda i niby wiem jak podłączyć do niego ubranie ale jak zrobić z niego postać(jak dołączyć skina w max-ie 6)?? z góry dziękuje za odpowiedź... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się