Hubi Napisano 8 Czerwiec 2005 Napisano 8 Czerwiec 2005 witajcie, Jest to mój pierwszy post na forum więc na początku wszystkich serdecznie witam :) Już od dłuższego czasu przeglądam forum i postanwilem zrobic cos swojego ;) Most powstał już parę tygodni temu ale cały czas balem sie wrzucac tu swoje renderki z obawy ze zostane strasznie "zjechany" co odepchnie mnie od dalszej zabawy w 3d. Jednak pomyslalem ze zawsze musi byc ten pierwszy raz, wiec oto przedstawaim wam swoja pierwszą (powazniejsza) pracke w 3dsmaxie 6 ;) Prosze o brak litości ;) Powstawała ona dosyć długo z uwagi na to że mialem w tym roku maturę i nie miałem zbyt wiele czasu na rozrywkę :) Niektorzy moga powiedziec ze to pare minut pracy ale musze przyznac ze dla mnie to nie bylo pare minutek :). Wiem tez ze moze renderki nie sa wspaniale ale jak narazie nie wiem prawie nic o ustawieniach rendererow wiec ponizsze wyniki sa jakie sa ;( (Wlasciwie wszystko co robilem bylo oparte na dwoch toturialach - tarcza hamulcowa i stolik z miska ijajkami - reszta to moje kombinacje :) ) Tak samo materiały. Jak juz napisałem robilem go w maxie 6, komputerek athlon 2000xp, 256ddr, gf2mx400 64mb ;( Prosze o komentarze, jakies sugestie do bledow ktore popelnilem tutaj i ktore moga przydac mi sie na przyszlosc ;) Koniec mojego gadania ;), teraz kolej na Was!
danilo2 Napisano 8 Czerwiec 2005 Napisano 8 Czerwiec 2005 ze wszystkich renderów ostatni jest całkim całkiem :) a teraz tak - 1)ta woda trochę dziwna, 2)zbyt czysty ten most ;) 3)dorób niebo - chmurki itp. 4)chodnik wygląda jakby był ułożony z wilkich błyt składających się z posklejanych kawałków kostki ;) 5)materiał lin leży poza tym jest ok :)
slayer2004 Napisano 8 Czerwiec 2005 Napisano 8 Czerwiec 2005 Jak na pierwszą pracę jest nieźle. Błędów nie będę wytykał, ponieważ większość została wypunktowana u góry . Jeszcze materiał wody cosik mi nie leży .
HEKTOR Napisano 8 Czerwiec 2005 Napisano 8 Czerwiec 2005 Witam! Po pierwsze się nie bój pokazywanie swoich prac i czekania na komentarze, patrz na mnie, ja robie totalną kaszane a i tak zasypuję tym ludzi na forum :P. No przede wszystkim nie wolno się poddawać. A co do pracki: To widać że się napracowałeś, ostatni render jest ładny. Weź może wprowadź te zmiany co wyżej. Bo warto dopracowywać prace do perfekcji. Pozdrawiam!
danilo2 Napisano 8 Czerwiec 2005 Napisano 8 Czerwiec 2005 Jak na pierwszą pracę jest nieźle. tak na marginesie - Hubi nie napisał że to jego pierwsza pracka - tylko pierwszy post na forum ;)
AGmakonts Napisano 8 Czerwiec 2005 Napisano 8 Czerwiec 2005 Jeśli to pierwsza praca to jest dobrze jeśli nie to nie jest dobrze:) A tak jeśli chodzi o techniczne zagadnienia nie jest to przypadkiem zawieszony?
HEKTOR Napisano 8 Czerwiec 2005 Napisano 8 Czerwiec 2005 Danilo2 przeczytaj nazwę wątku, w niej napisał że pierwsza.
danilo2 Napisano 8 Czerwiec 2005 Napisano 8 Czerwiec 2005 dobra - fakt, ale z tego co napisał w wątku nie wynika że to pierwsza, ale jeśli tak jest to muszę jeszcze dodać że całkiem ładnie :)
skyinthesea Napisano 8 Czerwiec 2005 Napisano 8 Czerwiec 2005 a dlugo sie bawisz w maxie ? :) jesli chodzi o pracke to spoko ! Pan danilo2 napisal co by mozna poprawic :P Pozdro i wiecej wiary w siebie !
danilo2 Napisano 8 Czerwiec 2005 Napisano 8 Czerwiec 2005 ja sądze że ta praca powinna być w wipie bo jak ją podszlifujesz to może coś z niej bedzie ;) Ale sądze też tak jak wyżej - nie załamuj się :)
Hubi Napisano 8 Czerwiec 2005 Autor Napisano 8 Czerwiec 2005 tak na marginesie - Hubi nie napisał że to jego pierwsza pracka - tylko pierwszy post na forum ;) hehe :) Widze male nieporozumienie :) Jest to moj pierwszy post oraz pierwsza powazniejsza pracka.. bo wczesniej jeszcze nie zrobilem niczego konkretnego, a tylko bawilem sie roznymi narzedziami żeby troszke dojśc co jest do czego ;) W maxie bawie sie moze od dwoch-trzech miesiecy z tym że naprawde nie mialem wiele czasu aby go rozgryzać (przez szkołę). Teraz mam wakacje i moge troszke dluzej posiedzieć ale cłakiem ładna pogoda wyciaga mnie z przed komputera na dwor ;) Pracki do wipa nie bede juz moze przenosil bo uznalem ją za zamkniętą (a poza tym wcielo mi gdzies pliczek z nim ;( ). Co do bledow: 1) O niebie totalnie zapomnialem :) 2) Tekstura chodnika - to byl chyba dla mnie najtrudniejszy element w calej pracy bo nie wiedzialem jak to zrobic.. na poczatku na kazdy polygon nakladalem oddzielnie teksture... potem pomyslalem ze napewno musi sie jakos dac inaczej.. to zobaczylem ze mozna do tego uzyc opcji.. i wyszlo jak wyszlo a nie mialem innej mapy do chodnika ktora by sie ladnie zlewala wiec padlo na tą. 3) Tekstura lin - a tu nie widzialem jaka wlasnie dać - wszedzie gdzie w internecie przegladalem jakies zdjeca moastow liny byly wlasnie takie zwykle biale.. wiec tak zrobilem. 4) Woda - moze to dziwne ale wody i terenu naokolo wogole nie planowalem - chcialem poprostu zrobic sam most i sprawdzic na co mnie stac :) Wg mnie co teraz zauwazylem powinna mieć na sobie jeszcze jakas taka drobna "łuskę" to powoinna wygladac lepiej - poprawie to keidys jak znajde plik ktory byc moze mam na innym komputerze. 5) Most czysty - bo nowy ;P
Gość Mostowiec Napisano 9 Czerwiec 2005 Napisano 9 Czerwiec 2005 Wydaje mi sie, ze ostatni render wyszedl ci najlepiej. Aczkolwiek mogles pokazac wiecej gory, tak zeby obydwa pylony byly widoczne w calosci. Poniewaz o samym renderach juz prawie wszystko powiedziano, to ja dodam cos od strony techniczno-konstrukcyjnej. 1) Most podwieszony lub wantowy 2) Zakotwienia kabli w pomoscie powinny byc zgodne z kierunkiem prowadzonego kabla. U ciebie widoczne sa zalamania, im dalej od pylonu tym bardziej sa widoczne. 3) Zakotwienie kabli w pylonie. Zastosowales tzw. wachlarzowy system odciagow (kabli), gdzie kable gromadza sie w jednym punkcie. Dla 3-4 kabli bylo by ok, ale u ciebie jest ich troche za duzo by w rzeczywistosci to wykonac. W takich sytuacjach kable sie rozmieszcza po wysokosci pylonu tworzac np. tzw. system polharfowy. 4) Posadowienie pylonow. Pylony sa zwykle posadowione na tzw. kesonach. Ze wzgledow bezpieczenstwa (uderzenia barek) stosuje sie "obudowanie" pylonu w dolnej jej czesci nadajac jej przy tym rowniez odpowiedni ksztalt (ze wzgledu na parcie kry) 5) Ta dziura w pylonach ze wzgledu na ruch pieszy to tez raczej ze wzgledow konstukcyjnych nie bardzo. Zwlaszcza, ze wzgledow na obciazenia dynamiczne (ruch, a przede wszystkim wiatr) 6) Co do chodnikow to kostka brukowa jest za ciezka na tego typu konstrukcje. Przewaznie stosuje sie nawierzchnie elastyczne (nawierzchnie asfaltowe), posadzki zywiczne. 7) barierki jak na twoich renderach bardziej nadaja sie na kladki dla pieszych. Dla mostow drogowych sa bardziej rygorystyczne wymagania.
Hubi Napisano 9 Czerwiec 2005 Autor Napisano 9 Czerwiec 2005 1) Most podwieszony lub wantowy 2) Zakotwienia kabli w pomoscie powinny byc zgodne z kierunkiem prowadzonego kabla. U ciebie widoczne sa zalamania, im dalej od pylonu tym bardziej sa widoczne. 3) Zakotwienie kabli w pylonie. Zastosowales tzw. wachlarzowy system odciagow (kabli), gdzie kable gromadza sie w jednym punkcie. Dla 3-4 kabli bylo by ok, ale u ciebie jest ich troche za duzo by w rzeczywistosci to wykonac. W takich sytuacjach kable sie rozmieszcza po wysokosci pylonu tworzac np. tzw. system polharfowy. 4) Posadowienie pylonow. Pylony sa zwykle posadowione na tzw. kesonach. Ze wzgledow bezpieczenstwa (uderzenia barek) stosuje sie "obudowanie" pylonu w dolnej jej czesci nadajac jej przy tym rowniez odpowiedni ksztalt (ze wzgledu na parcie kry) 5) Ta dziura w pylonach ze wzgledu na ruch pieszy to tez raczej ze wzgledow konstukcyjnych nie bardzo. Zwlaszcza, ze wzgledow na obciazenia dynamiczne (ruch, a przede wszystkim wiatr) 6) Co do chodnikow to kostka brukowa jest za ciezka na tego typu konstrukcje. Przewaznie stosuje sie nawierzchnie elastyczne (nawierzchnie asfaltowe), posadzki zywiczne. 7) barierki jak na twoich renderach bardziej nadaja sie na kladki dla pieszych. Dla mostow drogowych sa bardziej rygorystyczne wymagania. wow :) Dzieki, w przyszlości jak bede sie porywal na podobny projekcik napewno wezmę to pod uwagę ;)
-M@RTIN- Napisano 12 Czerwiec 2005 Napisano 12 Czerwiec 2005 jak na pierwszą prackę całkiem , całkiem. ostatni render bardzo dobry, jakis taki zachód słońca. super :D
Rekomendowane odpowiedzi