Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

witajcie,

Jest to m贸j pierwszy post na forum wi臋c na pocz膮tku wszystkich serdecznie witam :)

Ju偶 od d艂u偶szego czasu przegl膮dam forum i postanwilem zrobic cos swojego ;)

Most powsta艂 ju偶 par臋 tygodni temu ale ca艂y czas balem sie wrzucac tu swoje renderki z obawy ze zostane strasznie "zjechany" co odepchnie mnie od dalszej zabawy w 3d. Jednak pomyslalem ze zawsze musi byc ten pierwszy raz, wiec oto przedstawaim wam swoja pierwsz膮 (powazniejsza) pracke w 3dsmaxie 6 ;) Prosze o brak lito艣ci ;)

Powstawa艂a ona dosy膰 d艂ugo z uwagi na to 偶e mialem w tym roku matur臋 i nie mia艂em zbyt wiele czasu na rozrywk臋 :) Niektorzy moga powiedziec ze to pare minut pracy ale musze przyznac ze dla mnie to nie bylo pare minutek :). Wiem tez ze moze renderki nie sa wspaniale ale jak narazie nie wiem prawie nic o ustawieniach rendererow wiec ponizsze wyniki sa jakie sa ;( (Wlasciwie wszystko co robilem bylo oparte na dwoch toturialach - tarcza hamulcowa i stolik z miska ijajkami - reszta to moje kombinacje :) ) Tak samo materia艂y.

Jak juz napisa艂em robilem go w maxie 6, komputerek athlon 2000xp, 256ddr, gf2mx400 64mb ;(

Prosze o komentarze, jakies sugestie do bledow ktore popelnilem tutaj i ktore moga przydac mi sie na przyszlosc ;)

Koniec mojego gadania ;), teraz kolej na Was!

1.jpg

2.jpg

3.jpg

5.jpg

4.jpg

6.jpg

  • Odpowiedzi 14
  • Wy艣wietle艅 3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ze wszystkich render贸w ostatni jest ca艂kim ca艂kiem :)

a teraz tak - 1)ta woda troch臋 dziwna,

2)zbyt czysty ten most ;)

3)dor贸b niebo - chmurki itp.

4)chodnik wygl膮da jakby by艂 u艂o偶ony z wilkich b艂yt sk艂adaj膮cych si臋 z posklejanych kawa艂k贸w kostki ;)

5)materia艂 lin le偶y

poza tym jest ok :)

Napisano

Jak na pierwsz膮 prac臋 jest nie藕le. B艂臋d贸w nie b臋d臋 wytyka艂, poniewa偶 wi臋kszo艣膰 zosta艂a wypunktowana u g贸ry . Jeszcze materia艂 wody cosik mi nie le偶y .

Napisano

Witam!

Po pierwsze si臋 nie b贸j pokazywanie swoich prac i czekania na komentarze, patrz na mnie, ja robie totaln膮 kaszane a i tak zasypuj臋 tym ludzi na forum :P. No przede wszystkim nie wolno si臋 poddawa膰. A co do pracki: To wida膰 偶e si臋 napracowa艂e艣, ostatni render jest 艂adny. We藕 mo偶e wprowad藕 te zmiany co wy偶ej. Bo warto dopracowywa膰 prace do perfekcji.

Pozdrawiam!

Napisano
Jak na pierwsz膮 prac臋 jest nie藕le.

tak na marginesie - Hubi nie napisa艂 偶e to jego pierwsza pracka - tylko pierwszy post na forum ;)

Napisano

Je艣li to pierwsza praca to jest dobrze je艣li nie to nie jest dobrze:) A tak je艣li chodzi o techniczne zagadnienia nie jest to przypadkiem zawieszony?

Napisano

dobra - fakt, ale z tego co napisa艂 w w膮tku nie wynika 偶e to pierwsza, ale je艣li tak jest to musz臋 jeszcze doda膰 偶e ca艂kiem 艂adnie :)

Napisano

a dlugo sie bawisz w maxie ? :) jesli chodzi o pracke to spoko ! Pan danilo2 napisal co by mozna poprawic :P

Pozdro i wiecej wiary w siebie !

Napisano

ja s膮dze 偶e ta praca powinna by膰 w wipie bo jak j膮 podszlifujesz to mo偶e co艣 z niej bedzie ;)

Ale s膮dze te偶 tak jak wy偶ej - nie za艂amuj si臋 :)

Napisano
  • Autor
tak na marginesie - Hubi nie napisa艂 偶e to jego pierwsza pracka - tylko pierwszy post na forum ;)

hehe :) Widze male nieporozumienie :)

Jest to moj pierwszy post oraz pierwsza powazniejsza pracka.. bo wczesniej jeszcze nie zrobilem niczego konkretnego, a tylko bawilem sie roznymi narzedziami 偶eby troszke doj艣c co jest do czego ;)

W maxie bawie sie moze od dwoch-trzech miesiecy z tym 偶e naprawde nie mialem wiele czasu aby go rozgryza膰 (przez szko艂臋). Teraz mam wakacje i moge troszke dluzej posiedzie膰 ale c艂akiem 艂adna pogoda wyciaga mnie z przed komputera na dwor ;)

Pracki do wipa nie bede juz moze przenosil bo uznalem j膮 za zamkni臋t膮 (a poza tym wcielo mi gdzies pliczek z nim ;( ).

Co do bledow:

1) O niebie totalnie zapomnialem :)

2) Tekstura chodnika - to byl chyba dla mnie najtrudniejszy element w calej pracy bo nie wiedzialem jak to zrobic.. na poczatku na kazdy polygon nakladalem oddzielnie teksture... potem pomyslalem ze napewno musi sie jakos dac inaczej.. to zobaczylem ze mozna do tego uzyc opcji.. i wyszlo jak wyszlo a nie mialem innej mapy do chodnika ktora by sie ladnie zlewala wiec padlo na t膮.

3) Tekstura lin - a tu nie widzialem jaka wlasnie da膰 - wszedzie gdzie w internecie przegladalem jakies zdjeca moastow liny byly wlasnie takie zwykle biale.. wiec tak zrobilem.

4) Woda - moze to dziwne ale wody i terenu naokolo wogole nie planowalem - chcialem poprostu zrobic sam most i sprawdzic na co mnie stac :) Wg mnie co teraz zauwazylem powinna mie膰 na sobie jeszcze jakas taka drobna "艂usk臋" to powoinna wygladac lepiej - poprawie to keidys jak znajde plik ktory byc moze mam na innym komputerze.

5) Most czysty - bo nowy ;P

Napisano

Wydaje mi sie, ze ostatni render wyszedl ci najlepiej. Aczkolwiek mogles pokazac wiecej gory, tak zeby obydwa pylony byly widoczne w calosci. Poniewaz o samym renderach juz prawie wszystko powiedziano, to ja dodam cos od strony techniczno-konstrukcyjnej.

1) Most podwieszony lub wantowy

2) Zakotwienia kabli w pomoscie powinny byc zgodne z kierunkiem prowadzonego kabla. U ciebie widoczne sa zalamania, im dalej od pylonu tym bardziej sa widoczne.

3) Zakotwienie kabli w pylonie. Zastosowales tzw. wachlarzowy system odciagow (kabli), gdzie kable gromadza sie w jednym punkcie. Dla 3-4 kabli bylo by ok, ale u ciebie jest ich troche za duzo by w rzeczywistosci to wykonac. W takich sytuacjach kable sie rozmieszcza po wysokosci pylonu tworzac np. tzw. system polharfowy.

4) Posadowienie pylonow. Pylony sa zwykle posadowione na tzw. kesonach. Ze wzgledow bezpieczenstwa (uderzenia barek) stosuje sie "obudowanie" pylonu w dolnej jej czesci nadajac jej przy tym rowniez odpowiedni ksztalt (ze wzgledu na parcie kry)

5) Ta dziura w pylonach ze wzgledu na ruch pieszy to tez raczej ze wzgledow konstukcyjnych nie bardzo. Zwlaszcza, ze wzgledow na obciazenia dynamiczne (ruch, a przede wszystkim wiatr)

6) Co do chodnikow to kostka brukowa jest za ciezka na tego typu konstrukcje. Przewaznie stosuje sie nawierzchnie elastyczne (nawierzchnie asfaltowe), posadzki zywiczne.

7) barierki jak na twoich renderach bardziej nadaja sie na kladki dla pieszych. Dla mostow drogowych sa bardziej rygorystyczne wymagania.

Napisano
  • Autor
1) Most podwieszony lub wantowy

2) Zakotwienia kabli w pomoscie powinny byc zgodne z kierunkiem prowadzonego kabla. U ciebie widoczne sa zalamania, im dalej od pylonu tym bardziej sa widoczne.

3) Zakotwienie kabli w pylonie. Zastosowales tzw. wachlarzowy system odciagow (kabli), gdzie kable gromadza sie w jednym punkcie. Dla 3-4 kabli bylo by ok, ale u ciebie jest ich troche za duzo by w rzeczywistosci to wykonac. W takich sytuacjach kable sie rozmieszcza po wysokosci pylonu tworzac np. tzw. system polharfowy.

4) Posadowienie pylonow. Pylony sa zwykle posadowione na tzw. kesonach. Ze wzgledow bezpieczenstwa (uderzenia barek) stosuje sie "obudowanie" pylonu w dolnej jej czesci nadajac jej przy tym rowniez odpowiedni ksztalt (ze wzgledu na parcie kry)

5) Ta dziura w pylonach ze wzgledu na ruch pieszy to tez raczej ze wzgledow konstukcyjnych nie bardzo. Zwlaszcza, ze wzgledow na obciazenia dynamiczne (ruch, a przede wszystkim wiatr)

6) Co do chodnikow to kostka brukowa jest za ciezka na tego typu konstrukcje. Przewaznie stosuje sie nawierzchnie elastyczne (nawierzchnie asfaltowe), posadzki zywiczne.

7) barierki jak na twoich renderach bardziej nadaja sie na kladki dla pieszych. Dla mostow drogowych sa bardziej rygorystyczne wymagania.

wow :) Dzieki, w przyszlo艣ci jak bede sie porywal na podobny projekcik napewno wezm臋 to pod uwag臋 ;)

Napisano

jak na pierwsz膮 prack臋 ca艂kiem , ca艂kiem. ostatni render bardzo dobry, jakis taki zach贸d s艂o艅ca. super :D

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci