Valoos Napisano 22 Czerwiec 2005 Napisano 22 Czerwiec 2005 W zasadzie pytanie dotyczy niejako animacji ale ten dział wydał mi sie odpowiedniejszy. Otuż czy ktoś wie w jaki sposób (mesh, NURBS, Patch, itp.) można zrealizowac płynną animację płaszczyzny (kwadratu/prostokąta) zamieniającego się w sferę (w kulę). Siedzę nad tematem już 3 godzinę i efekt wydawał mi się do zrobienia jak się ruszy główką. No ruszam ruszam i nic.... Myślę że to jest pytanko dla modelerów bo tu chyba najbardziej chodzi o możliwości modelowania....
Kakrotto13 Napisano 22 Czerwiec 2005 Napisano 22 Czerwiec 2005 jesli kozystasz z maxa to stworz boxa dodaj mu sporo scianek po kazdej ze stron .Puzniej daj zakladke modify i z listy wybierz Spherify
VGT Napisano 22 Czerwiec 2005 Napisano 22 Czerwiec 2005 Valoos - zmień temat wątku aby konkretniej opisywał omawiany problem. Na temat - dodatkowo, aby na kuli nie było widać krawędzi pomiędzy polygonami, trzeba nadać wszystkim poly ten sam numer 'smoothing group'
Marvey Napisano 22 Czerwiec 2005 Napisano 22 Czerwiec 2005 valoos jeśli o to chodzi http://www.marvey.prv.pl/s.avi to box z ffd 3x3x3
Valoos Napisano 28 Czerwiec 2005 Autor Napisano 28 Czerwiec 2005 No właśnie do tych rzeczy, o których piszecie, udało mi się dojść. Mi chodzi bardziej o efekt jakby prostokąt/kwadrat - ścislej płaszczyzna, owijała się wokół kuli. Dobrym przykładem mogła by być mapa świata zamieniająca się w globus. Próbowałem to uzyskać np. za pomoca patch'y ale zawsze na "biegunach" kuli pojawiały się brzydkie zmarszczenia. Myślę że udało by się tego dokonać za pomocą NURBS, ale o nich wiem niestety tyle, co wilk o księżycu.
blood_brother Napisano 28 Czerwiec 2005 Napisano 28 Czerwiec 2005 Wyjesz do NURBSow??:) Sorry za ot ale nie moglem sie powstrzymac:)
VGT Napisano 29 Czerwiec 2005 Napisano 29 Czerwiec 2005 W załączniku pierwszy sposób jaki przyszedł mi do głowy (praktycznie tylko zabawa modyfikatorami, 5 minut roboty). Kształt kuli jeszcze wymaga dopracowania, ale późno już, więc to zostawiam Tobie ;) Bieguny chyba zawsze pozostaną problemem, gdyż aby nic się tam nie działo, konieczne byłoby weldowanie wierzchołków. Akurat przy tej metodzie jest tam w miarę spokojnie. Animowane są kształt spline'a i parametr angle w modyfikatorze bend. Jeżeli plik nie wystarczy do zapoznania się ze sposobem, daj znać - zrobie opis step-by-step.
Rekomendowane odpowiedzi