Valoos Napisano 22 Czerwiec 2005 Share Napisano 22 Czerwiec 2005 W zasadzie pytanie dotyczy niejako animacji ale ten dział wydał mi sie odpowiedniejszy. Otuż czy ktoś wie w jaki sposób (mesh, NURBS, Patch, itp.) można zrealizowac płynną animację płaszczyzny (kwadratu/prostokąta) zamieniającego się w sferę (w kulę). Siedzę nad tematem już 3 godzinę i efekt wydawał mi się do zrobienia jak się ruszy główką. No ruszam ruszam i nic.... Myślę że to jest pytanko dla modelerów bo tu chyba najbardziej chodzi o możliwości modelowania.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kakrotto13 Napisano 22 Czerwiec 2005 Share Napisano 22 Czerwiec 2005 jesli kozystasz z maxa to stworz boxa dodaj mu sporo scianek po kazdej ze stron .Puzniej daj zakladke modify i z listy wybierz Spherify Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VGT Napisano 22 Czerwiec 2005 Share Napisano 22 Czerwiec 2005 Valoos - zmień temat wątku aby konkretniej opisywał omawiany problem. Na temat - dodatkowo, aby na kuli nie było widać krawędzi pomiędzy polygonami, trzeba nadać wszystkim poly ten sam numer 'smoothing group' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marvey Napisano 22 Czerwiec 2005 Share Napisano 22 Czerwiec 2005 valoos jeśli o to chodzi http://www.marvey.prv.pl/s.avi to box z ffd 3x3x3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Valoos Napisano 28 Czerwiec 2005 Autor Share Napisano 28 Czerwiec 2005 No właśnie do tych rzeczy, o których piszecie, udało mi się dojść. Mi chodzi bardziej o efekt jakby prostokąt/kwadrat - ścislej płaszczyzna, owijała się wokół kuli. Dobrym przykładem mogła by być mapa świata zamieniająca się w globus. Próbowałem to uzyskać np. za pomoca patch'y ale zawsze na "biegunach" kuli pojawiały się brzydkie zmarszczenia. Myślę że udało by się tego dokonać za pomocą NURBS, ale o nich wiem niestety tyle, co wilk o księżycu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blood_brother Napisano 28 Czerwiec 2005 Share Napisano 28 Czerwiec 2005 Wyjesz do NURBSow??:) Sorry za ot ale nie moglem sie powstrzymac:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VGT Napisano 29 Czerwiec 2005 Share Napisano 29 Czerwiec 2005 W załączniku pierwszy sposób jaki przyszedł mi do głowy (praktycznie tylko zabawa modyfikatorami, 5 minut roboty). Kształt kuli jeszcze wymaga dopracowania, ale późno już, więc to zostawiam Tobie ;) Bieguny chyba zawsze pozostaną problemem, gdyż aby nic się tam nie działo, konieczne byłoby weldowanie wierzchołków. Akurat przy tej metodzie jest tam w miarę spokojnie. Animowane są kształt spline'a i parametr angle w modyfikatorze bend. Jeżeli plik nie wystarczy do zapoznania się ze sposobem, daj znać - zrobie opis step-by-step. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi