keiichi_morisato Napisano 12 Lipiec 2005 Napisano 12 Lipiec 2005 Witam Jak wytloczyc edit splaina?? Chodzi mi o taki efekt jaki powstaje przy uzyciu lofta ale ten niestety nie dziala na obiekcie tego typu (moj splain ma byc patchem!!!!!) prosze o szybka i konkretna odpowiedz!!!!
Bacry Napisano 12 Lipiec 2005 Napisano 12 Lipiec 2005 kogiel mogiel, splaj to nie patch, tak jak patch to nie mesh albo poly. Z edit splajna zawsze da się zrobić lofta nie ma takiej możliwości żeby się nie udało.
MaGuu Napisano 12 Lipiec 2005 Napisano 12 Lipiec 2005 A moze chłopakowi chodzi poprostu o Renderable. Jeśli ma być to okrągły kształt to w Editable Spline masz zakładkę Rendering i tam zaznaczasz Renderable. Grubośc lini ustalasz tamtymi parametrami ;)
keiichi_morisato Napisano 12 Lipiec 2005 Autor Napisano 12 Lipiec 2005 wlasnie nie ma byc rendertable bo musze to potem wyexportowac do innego programu, extrude takze mi nic nie da a lofta sie nie da zrobic jak chcesz to moge wyslac screna! mam np. siatke stozka i chce zeby siatka ta skladala sie z walcow tak jakbym korzystal z lofta na zwyklej linie, roznica polega na tym ze tutaj mam zamkniety ksztalt ora ze jest to edit splain!! P.S. korzystam z max 6
MaGuu Napisano 12 Lipiec 2005 Napisano 12 Lipiec 2005 No to zrób tak: Masz taki kształt, który jest Editable Spline tak? http://xthost.info/maguu/tut2/01.JPG No to dajesz mu Renderable i włanczasz ta opcję którą zaznaczyłem na tym obrazku. Powoduje to podgrubienie Splajnów tak jak by były walcami (zresztą widać to w viewporcie) - Thickness regulujesz grubość walców ;) Konwertujesz to potem do EditablePoly i masz szkielet zrobiony z walców który wcześniej był splajnami-mam nadzieje ze o to Ci chodziło bo jak nie to nie mam więcej pomysłów :D
VGT Napisano 12 Lipiec 2005 Napisano 12 Lipiec 2005 Ogolnie straszny chaos w tych wypowiedziach wiec caly czas nie wiem o co chodzi. Jeżeli masz obiekty ze spline'ów i chcesz efekt loft'a na nich to renderable, czy loft MUSZĄ działać. Mówisz o późniejszym exportowaniu, więc może chodzi o to, że na końcu nie konwertujesz do editable patch, lub editable poly (o czym już wspomniał MaGuu) i export sobie z tym nie radzi? mam np. siatke stozka i chce zeby siatka ta skladala sie z walcow tak jakbym korzystal z lofta na zwyklej linie, roznica polega na tym ze tutaj mam zamkniety ksztalt ora ze jest to edit splain!! Z kolei ten fragment sugeruje mi, aby podsunąć Ci modyfikator 'lattice'. Sprawdź w help'ie, co on potrafi i czy to właśnie o to Ci chodzi.
Bacry Napisano 13 Lipiec 2005 Napisano 13 Lipiec 2005 loft ma ograniczenia ale nie są związane z edit splajn. Składowe lofta to shape (kształt) oraz path (ścieżka). Splajn może w sobie zawierać kilka krzywych (splajn) jest to zwyczajnie ostatni z subobjectów (są też vertexy, segmenty i ostatni to właśnie splajn). Tworząc lofta zaczynasz od narysowania kształtu oraz ścieżki. następnie wybierasz ścieżkę dajesz compoundobject ->loft. Dalej wskazujesz kształt i gotowe. Jednak.... ścieżka nie może składać sie z kilku splajnów. Wtedy po wybraniu lofta aktywny jest tylko przycisk path (program jest przekonany, że wybrałeś shape'kształt'). Wszystko przez to, że ścieżka nie może być stworzona z kilku splajnów, inaczej niż kształt. Czyli pozostaje tylko rozdzielić splajny do osobnych obiektów i loftować pojedynczo. Niestety miejsca połączeń będziesz musiał dorobić ręcznie.
keiichi_morisato Napisano 13 Lipiec 2005 Autor Napisano 13 Lipiec 2005 dzieki MaGuu wlasnie o taki efekt mi chodzilo (narazie bo to takze ma ograniczenia tworzy tylko "cylindry" ale i tak uratowales mi zycie!!!!!!! :) )
Rekomendowane odpowiedzi