keiichi_morisato Napisano 12 Lipiec 2005 Share Napisano 12 Lipiec 2005 Witam Jak wytloczyc edit splaina?? Chodzi mi o taki efekt jaki powstaje przy uzyciu lofta ale ten niestety nie dziala na obiekcie tego typu (moj splain ma byc patchem!!!!!) prosze o szybka i konkretna odpowiedz!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DraB Napisano 12 Lipiec 2005 Share Napisano 12 Lipiec 2005 hmm Mdyfikator extradude? O_O Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 12 Lipiec 2005 Share Napisano 12 Lipiec 2005 kogiel mogiel, splaj to nie patch, tak jak patch to nie mesh albo poly. Z edit splajna zawsze da się zrobić lofta nie ma takiej możliwości żeby się nie udało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaGuu Napisano 12 Lipiec 2005 Share Napisano 12 Lipiec 2005 A moze chłopakowi chodzi poprostu o Renderable. Jeśli ma być to okrągły kształt to w Editable Spline masz zakładkę Rendering i tam zaznaczasz Renderable. Grubośc lini ustalasz tamtymi parametrami ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keiichi_morisato Napisano 12 Lipiec 2005 Autor Share Napisano 12 Lipiec 2005 wlasnie nie ma byc rendertable bo musze to potem wyexportowac do innego programu, extrude takze mi nic nie da a lofta sie nie da zrobic jak chcesz to moge wyslac screna! mam np. siatke stozka i chce zeby siatka ta skladala sie z walcow tak jakbym korzystal z lofta na zwyklej linie, roznica polega na tym ze tutaj mam zamkniety ksztalt ora ze jest to edit splain!! P.S. korzystam z max 6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaGuu Napisano 12 Lipiec 2005 Share Napisano 12 Lipiec 2005 No to zrób tak: Masz taki kształt, który jest Editable Spline tak? http://xthost.info/maguu/tut2/01.JPG No to dajesz mu Renderable i włanczasz ta opcję którą zaznaczyłem na tym obrazku. Powoduje to podgrubienie Splajnów tak jak by były walcami (zresztą widać to w viewporcie) - Thickness regulujesz grubość walców ;) Konwertujesz to potem do EditablePoly i masz szkielet zrobiony z walców który wcześniej był splajnami-mam nadzieje ze o to Ci chodziło bo jak nie to nie mam więcej pomysłów :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VGT Napisano 12 Lipiec 2005 Share Napisano 12 Lipiec 2005 Ogolnie straszny chaos w tych wypowiedziach wiec caly czas nie wiem o co chodzi. Jeżeli masz obiekty ze spline'ów i chcesz efekt loft'a na nich to renderable, czy loft MUSZĄ działać. Mówisz o późniejszym exportowaniu, więc może chodzi o to, że na końcu nie konwertujesz do editable patch, lub editable poly (o czym już wspomniał MaGuu) i export sobie z tym nie radzi? mam np. siatke stozka i chce zeby siatka ta skladala sie z walcow tak jakbym korzystal z lofta na zwyklej linie, roznica polega na tym ze tutaj mam zamkniety ksztalt ora ze jest to edit splain!! Z kolei ten fragment sugeruje mi, aby podsunąć Ci modyfikator 'lattice'. Sprawdź w help'ie, co on potrafi i czy to właśnie o to Ci chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 13 Lipiec 2005 Share Napisano 13 Lipiec 2005 loft ma ograniczenia ale nie są związane z edit splajn. Składowe lofta to shape (kształt) oraz path (ścieżka). Splajn może w sobie zawierać kilka krzywych (splajn) jest to zwyczajnie ostatni z subobjectów (są też vertexy, segmenty i ostatni to właśnie splajn). Tworząc lofta zaczynasz od narysowania kształtu oraz ścieżki. następnie wybierasz ścieżkę dajesz compoundobject ->loft. Dalej wskazujesz kształt i gotowe. Jednak.... ścieżka nie może składać sie z kilku splajnów. Wtedy po wybraniu lofta aktywny jest tylko przycisk path (program jest przekonany, że wybrałeś shape'kształt'). Wszystko przez to, że ścieżka nie może być stworzona z kilku splajnów, inaczej niż kształt. Czyli pozostaje tylko rozdzielić splajny do osobnych obiektów i loftować pojedynczo. Niestety miejsca połączeń będziesz musiał dorobić ręcznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keiichi_morisato Napisano 13 Lipiec 2005 Autor Share Napisano 13 Lipiec 2005 dzieki MaGuu wlasnie o taki efekt mi chodzilo (narazie bo to takze ma ograniczenia tworzy tylko "cylindry" ale i tak uratowales mi zycie!!!!!!! :) ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi