Skocz do zawartości

Jak "wytloczyc" edit splaina???


keiichi_morisato

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

A moze chłopakowi chodzi poprostu o Renderable.

 

Jeśli ma być to okrągły kształt to w Editable Spline masz zakładkę Rendering i tam zaznaczasz Renderable. Grubośc lini ustalasz tamtymi parametrami ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie nie ma byc rendertable bo musze to potem wyexportowac do innego programu, extrude takze mi nic nie da a lofta sie nie da zrobic jak chcesz to moge wyslac screna!

 

mam np. siatke stozka i chce zeby siatka ta skladala sie z walcow tak jakbym korzystal z lofta na zwyklej linie, roznica polega na tym ze tutaj mam zamkniety ksztalt ora ze jest to edit splain!!

 

P.S. korzystam z max 6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zrób tak:

 

Masz taki kształt, który jest Editable Spline tak? http://xthost.info/maguu/tut2/01.JPG

 

No to dajesz mu Renderable i włanczasz ta opcję którą zaznaczyłem na tym obrazku. Powoduje to podgrubienie Splajnów tak jak by były walcami (zresztą widać to w viewporcie) - Thickness regulujesz grubość walców ;)

 

Konwertujesz to potem do EditablePoly i masz szkielet zrobiony z walców który wcześniej był splajnami-mam nadzieje ze o to Ci chodziło bo jak nie to nie mam więcej pomysłów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie straszny chaos w tych wypowiedziach wiec caly czas nie wiem o co chodzi.

 

Jeżeli masz obiekty ze spline'ów i chcesz efekt loft'a na nich to renderable, czy loft MUSZĄ działać. Mówisz o późniejszym exportowaniu, więc może chodzi o to, że na końcu nie konwertujesz do editable patch, lub editable poly (o czym już wspomniał MaGuu) i export sobie z tym nie radzi?

 

mam np. siatke stozka i chce zeby siatka ta skladala sie z walcow tak jakbym korzystal z lofta na zwyklej linie, roznica polega na tym ze tutaj mam zamkniety ksztalt ora ze jest to edit splain!!

Z kolei ten fragment sugeruje mi, aby podsunąć Ci modyfikator 'lattice'. Sprawdź w help'ie, co on potrafi i czy to właśnie o to Ci chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

loft ma ograniczenia ale nie są związane z edit splajn. Składowe lofta to shape (kształt) oraz path (ścieżka).

Splajn może w sobie zawierać kilka krzywych (splajn) jest to zwyczajnie ostatni z subobjectów (są też vertexy, segmenty i ostatni to właśnie splajn).

Tworząc lofta zaczynasz od narysowania kształtu oraz ścieżki.

następnie wybierasz ścieżkę dajesz compoundobject ->loft. Dalej wskazujesz kształt i gotowe.

Jednak....

ścieżka nie może składać sie z kilku splajnów. Wtedy po wybraniu lofta aktywny jest tylko przycisk path (program jest przekonany, że wybrałeś shape'kształt'). Wszystko przez to, że ścieżka nie może być stworzona z kilku splajnów, inaczej niż kształt.

Czyli pozostaje tylko rozdzielić splajny do osobnych obiektów i loftować pojedynczo. Niestety miejsca połączeń będziesz musiał dorobić ręcznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności