Huter Posted July 16, 2005 Share Posted July 16, 2005 Modeluje sobie kalendarz biurowy i mam takie pytania: Otóż musze wyciąć dziurki co chce zrobić za pomocą Boolean, ale jak rozmieścić cylindry tak żeby były rozmieszczone w idealnych odstępach od siebie, wiem, że można przytrzymać Shift i przeciągnąć, potem liczba kopii i max robi ładniutko duplikaty ... ale chodzi o to, że przeważnie pierwsza dziurka ma X odległość od lewej krawędzi kalendarza, zaś ostatnia dziurka do prawej krawędzi ma inną odległość ... czy max może wyliczyć szerokość obiektu i rozmieścić elementy z odpowiednią odległością w stosunku do siebie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
.ai Posted July 16, 2005 Share Posted July 16, 2005 Tools > array, wyszukaj "array" w helpie jak coś będzie nie jasne. Właściwie nie będzie żadnego problemu z rozmieszczeniem cylindrów natomiast z wycięciem otworów będzie gorzej. Sam zobaczysz jaką boolean zrobi kaszane. Lepiej by było te otwory wymodelować manualnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huter Posted July 16, 2005 Author Share Posted July 16, 2005 Zapoznam się gdy znajdę troch czasu ... udało mi się w miarę ręcznie ustawić ... co do boolean faktycznie robi kaszankę, ale model będzie w scenie daleko i w sumie ... model będzie mało widoczny ... mały dodatek do WIP'a :P ... dzięki za odpowiedź, jak bym miał jakieś pytania to będe pisał :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
streaker Posted July 18, 2005 Share Posted July 18, 2005 A jeszcze lepiej spacing tool, jeżeli boolenan robi kaszane z siatki to możesz to olać, zaopatrzyć się w Powerbooleana, pokopiować okręgi (ngony) i zrobić shape merge (compounds objects) po obus strona, potem extrude, weldujemy i już. (jak masz orionflame podpięte to jest taka funkcja edge bridge) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now